Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Toch heeft de X minder range, ben benieuwd welk type X ze hebben, de 100kWh al meteen?

Verder sluit ik helemaal niet uit dat een andere taximaatschappij de model Sjes meteen overneemt, ik zie nog zat taxi renault laguna's en priusjes e.d. rondrijden rondom Schiphol. Laat hun die maar doorverkopen naar het gewone volk en in een model S met 3 ton op de teller verder rijden.

*Volgens mij, als Tesla besluit om op Schiphol een grote supercharge locatie te plaatsen kan deze zomaar wat recordjes breken in aantal bezoekjes.

"F. Baarda2 days ago
I am living in Amsterdam. Yes, the price is high; I wonder if they really get that amount of money for every car.

But there is an important side note. Amsterdam and the airport Schiphol have a solid program to totally ban diesel taxi's. From 1-1-2018 at the three most popular taxi stands – Central Station, Leidseplein and Schiphol – only electric taxi's are allowed. They are installing special fast chargers for taxi's. Taxi drivers get a 5000 euro rebate for buying a full electric taxi. Older diesel taxi's (pre-2009) are not allowed on the Amsterdam streets. By 2025 the program is completed and only full electric taxi's are allowed. Until then plug-in hybrids are allowed but not on the most popular taxi stands etc.

I guess, model 3 will be very popular. I ask every taxi driver still driving a diesel, when they plan to go electric. They are usually waiting for the new Leaf or the model 3, and are hesitant to invest in a new car until they arrive. "
 
Last edited:
  • Like
Reactions: simonsmidt
John Cardogan is een Australische zelfbenoemd "Autoexpert". Hij heeft een Youtube kanaal waar hij op volledig politiek incorrecte wijze zijn zienswijze op de autowereld geeft.

Vorige week publiceerde hij een videootje over de Tesla Semi, natuurlijk vol met onzin. Ik heb geantwoord en begon gelijk met een stevige belediging. Dit was met opzet, want hij noemt graag mensen in zijn video's die hem beledigen. Helaas! In zijn volgende video heeft hij mijn commentaar niet genoemd, dus ik heb nog een keer commentaar gegeven met verschillende beledigingen er bij.


 
John Cardogan is een Australische zelfbenoemd "Autoexpert". Hij heeft een Youtube kanaal waar hij op volledig politiek incorrecte wijze zijn zienswijze op de autowereld geeft.

Vorige week publiceerde hij een videootje over de Tesla Semi, natuurlijk vol met onzin. Ik heb geantwoord en begon gelijk met een stevige belediging. Dit was met opzet, want hij noemt graag mensen in zijn video's die hem beledigen. Helaas! In zijn volgende video heeft hij mijn commentaar niet genoemd, dus ik heb nog een keer commentaar gegeven met verschillende beledigingen er bij.
Helaas, A.
Je zult nooit zijn niveau van onzin en belediging bereiken. En zelfs als je in de buurt zou komen, verslaat hij je met zijn ervaring...
Toch bedankt voor het tegengas. Pun intended.
 
Hans, niet zo negatief. Zo ken ik je niet. De doelgroep van de ANWB is nu eenmaal niet de Tesla rijder maar Jan Modaal. Voor die mensen is dit verhaal bedoeld.

Jan Modaal is geen zielenpoot. Ze kunnen beter duidelijk maken dat het echte EV rijden (en dus massale verkoop) pas begint met auto's die rond 500 km range hebben en snel kunnen laden. Daaronder is en blijft het behelpen en maak je niemand enthousiast.
Dat die auto's nog duur zijn zal tot gevolg hebben dat ze voornamelijk nog zakelijk worden gereden, wat niet verkeerd is want die maken de meeste kilometers.
Ik zou echt niet met de Leaf op vakantie gaan en continu moeten plannen en veel pauzes. Ook "snel"laden met 40/50 Kw is niet iets waar je trots over moet schrijven. Beter realistisch zijn, elektrisch op verre vakantie is nog geen optie voor Jan Modaal. Schrik hem nu niet af, laat hem zijn ICE gebruiken en het geld liever opzij leggen voor straks als er wel "opties" zijn.
 
  • Like
Reactions: Superendo