Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
1 April...

Overeenkomst Volkswagen en Tesla voor diesels | Autonieuws - AutoWeek.nl

bo8yaceb5wn5.jpg

dwdyxtwbgmn1.jpg




bo8yaceb5wn5_100c.jpg

dwdyxtwbgmn1_100c.jpg

3bwyw2nbx6ya_100c.jpg

30 MAART 2018 12:41
Tesla gaat de Model 3 leveren met een plug-in hybride aandrijflijn die gebruiktmaakt van dieselmotoren uit de door Volkswagen teruggekochte voertuigen. Tesla hoopt hiermee het aantal Model 3-leveringen op korte termijn te kunnen verhogen.
 
  • Funny
Reactions: Ataraxia
1 April...

Overeenkomst Volkswagen en Tesla voor diesels | Autonieuws - AutoWeek.nl

bo8yaceb5wn5.jpg

dwdyxtwbgmn1.jpg




bo8yaceb5wn5_100c.jpg

dwdyxtwbgmn1_100c.jpg

3bwyw2nbx6ya_100c.jpg

30 MAART 2018 12:41
Tesla gaat de Model 3 leveren met een plug-in hybride aandrijflijn die gebruiktmaakt van dieselmotoren uit de door Volkswagen teruggekochte voertuigen. Tesla hoopt hiermee het aantal Model 3-leveringen op korte termijn te kunnen verhogen.

Leuk gedaan en het past ook nog eens als gegoten in de frunk ;)
 
Ach, de aandelen zijn toch een rollercoaster, meer afhankelijk van sentiment dan werkelijke economische resultaten. Met de honderdduizenden klanten die nog wachten op hun model 3 en fantastische reviews heeft Tesla nog een paar miljard dollar aan omzet in het verschiet. Het lijkt me stug dat het bedrijf met zo'n orderportefeuille failliet gaat.
Het zijn de snelle 'short' geldverdieners en de heersende ice-bedrijven die proberen het bedrijf klein te krijgen. Gaat niet lukken, als je het mij vraagt.
 
Ik verwacht ook geen verdere negatieve impact op de aandelenkoers.
Algemeen werd er wel al van uitgegaan dat AP actief was, nieuw is de bevestiging dat de bestuurder (rip) ook nu weer de waarschuwingen genegeerd heeft.

Volgende ijkpunt zijn de verkoopscijfers van Q1.

En de productieaantallen Model 3. Laatste bericht sprak van iets van 300 per dag, en ze werken volgens mij volcontinu. Maar geen bevestiging gehad dus don't shoot me.
 
Ik verwacht ook geen verdere negatieve impact op de aandelenkoers.
Algemeen werd er wel al van uitgegaan dat AP actief was, nieuw is de bevestiging dat de bestuurder (rip) ook nu weer de waarschuwingen genegeerd heeft.

Volgende ijkpunt zijn de verkoopscijfers van Q1.
Tesla heeft bevestigd dat AP actief was en de bestuurder alle signalen "hold steking wheel" genegeerd heeft.....
 
Ik ben het puntje gaan zoeken op Google Maps.

De autopilot zal vermoedelijk een foute witte lijn gevolgd hebben, maar de bestuurder heeft voor 150 meter lang zelfs niet op gekeken om te kijken naar waar ie aan het rijden was, op een plek waar de snelweg splitst.

A is het muurtje met hier nog intacte botsbescherming, B de plaats waar de witte lijnen splitsen, C de rijstrook die de Model X volgde...

Screen Shot 2018-03-31 at 18.55.03.png
 
Nou, ik vind dat ook weer kort door de bocht om alles te wijten aan de defecte botsbescherming. Dat betekent enkel dat als ie niet defect was, de Tesla rijder met AP daarop was ingereden.

Vooreerst lijkt me dat de bestuurder niet aan het opletten was, en dus niet merkte dat AP een verkeerde lijn volgde...

Een beetje zoals daarstraks mijn auto ook vlotjes op AP verder ging op een stuk kasseien zonder belijning, tot ik over nam omdat ik vond dat ie toch kort bij de geparkeerde auto's begon aan te sturen.
 
Nou, ik vind dat ook weer kort door de bocht om alles te wijten aan de defecte botsbescherming. Dat betekent enkel dat als ie niet defect was, de Tesla rijder met AP daarop was ingereden.

Vooreerst lijkt me dat de bestuurder niet aan het opletten was, en dus niet merkte dat AP een verkeerde lijn volgde...

Een beetje zoals daarstraks mijn auto ook vlotjes op AP verder ging op een stuk kasseien zonder belijning, tot ik over nam omdat ik vond dat ie toch kort bij de geparkeerde auto's begon aan te sturen.

Vooral bij een verandering in de weg ben ik altijd extra alert. Splitsingen, belijning die even weg is, of een ‘scherpe’ bocht. Naar mijn ervaring zijn dat inderdaad de punten waar de AP nog wel eens teveel naar een kant van de weg wil schuiven. Of gewoon te laat doorheeft wat er echt aan de hand is.

Het is jammer dat veel mensen het echt als zelfsturende auto zien. Ik krijg die vraag ook echt heel vaak: maar die Tesla van jou, die rijdt toch gewoon zelf? ...
 
De schokabsorbeerfunctie was vernield door een aanrijding met een Toyota Prius ruim een week eerder. Die bestuurder heeft het overleefd.
Ken dat stuk highway vrij goed daar, al 10-tal keer die baan genomen en dit ligt er gewoon zeer slecht bij. Men is al jaren aan het werken op dat stuk en soms liggen daar onderdelen van bumpers of andere troep. Is zelf zonder auto-pilot daar uitkijken, daar de lanes zelf niet altijd duidelijke zijn. Dan nog wetende dat men zowel links als rechts kan inhalen.
 
Wat als zijn pinker nu eens per ongeluk op stond en door de afwezige botsbescherming, de Tesla een vrij vak detecteerde en lane change activeerde...
...totdat het beton het tegendeel bewees.

Btw, lane change schiet bij mij vaak ten onrechte in actie op een tweevaksweg (een voor elke richting) met streeplijn in het midden, als ik mijn richtingaanwijzers, zoals het hoort, opzet enkele honderden meters voor ik linksaf moet.
Levensgevaarlijk als er tegenliggers komen. De wagen weet toch dat ik niet op een rijrichting met meerdere rijstroken rij.
Btw2, mij AP doet ook vaak verkeerde dingen. Met wat aandacht en hand op het stuur heeft dat enkel wat ongenoegen van medebestuurders tot gevolg. Ik ben verbaasd hie snel je dan de controle over neemt.

Btw3, als de bestuurder al geklaagd had over zijn AP, dan had hij er zeker niet mogen op vertrouwen. Werkt meer tegen hem dan tegen Tesla. Als ik bij om het even welke auto klachten over mijn remmen heb, dan ga ik extra voorzichtig rijden en niet de leverancier aanklagen. Remmen hebben nog het nadeel dat je niet zonder kan. AP kan je ook ‘niet’ op zetten als je het niet vertrouwd.