You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bij mensen zitten helaas allerlei onzinverhalen (vaak door elkaar, zie reactie EPO meneer...oh sorry...wielrenner) tussen de oren die door populaire programma's, websites en zelfs de overheid daar zijn gestopt. Zware metalen die in de accu's zitten, die worden gedolven door arme Afrikaanse kindertjes.
Als kind keek ik wel eens naar oldtimers en die vond ik prachtig, natuurlijk waren ze langzamer en duurder en noem maar op, maar om zoiets in de toekomst te verbieden? Tja, sorry maar dat gaat mij te ver. Dat je een diesel duurder maakt vind ik prima, maar verbieden hoeft van mij niet.
Nog even meegeven dat de motoren van de S en de X gewone asynchrone motoren zijn.
Daar zitten helemaal geen zeldzame aardmetalen in. Nul.
(Anders dan Model3, daar gebruikt Tesla synchrone motoren met permanente magneten).
"Mensen willen graag veranderen zolang er maar niets veranderd"Bij dit soort mensen vraag ik mij altijd af... wat wil je dán? Komende decennia 'gewoon' olie blijven verbranden? Waterstof ('zeldzame metalen', nog steeds een accu nodig én een slechte efficiëntie)? Allemaal stoppen met autorijden?
Ja, ik irriteer mij er ook aan. Er lijkt toch wel een flinke hoeveelheid psychologie bij te komen. Zoals eerder ook hier genoemd hebben veel mensen, vaak onbewust, problemen met verandering. Het levert onzekerheid en onduidelijkheid op, dus laat alles maar bij het oude. Maar dat kan gewoon niet. De olie raakt op en de planeet gaat naar z'n grootje. Bovendien is elektrisch gewoon fijner. Dat weet Tom Boonen blijkbaar nog niet, maar hij heeft er wel een keiharde mening over, die grotendeels op onwaarheden is gebaseerd. Juist omdat hij aanzien heeft, nemen mensen dat dan vaak klakkeloos over.Bij dit soort mensen vraag ik mij altijd af... wat wil je dán? Komende decennia 'gewoon' olie blijven verbranden? Waterstof ('zeldzame metalen', nog steeds een accu nodig én een slechte efficiëntie)? Allemaal stoppen met autorijden?
Mijn hemel wat een artikel. Zomaar in een bijzinnetje: 'Tesla, een dure sportwagen voor de happy few,' - en het was niet eens een citaat. Dit staat dan in de nieuwskrant, niet op de opiniepagina.
Kan me niet herinneren dat er ook zulke 'duidingen' werden toegevoegd aan BMW's of Audi's die soms aanmerkelijk duurder zijn dan een Tesla. De afgunst druipt er af. Bah.
Ehh, ik wil niet lullig doen, maar volgens mij bestaat de aangehaalde zin uit feitelijk juiste constateringen:Mijn hemel wat een artikel. Zomaar in een bijzinnetje: 'Tesla, een dure sportwagen voor de happy few,' - en het was niet eens een citaat. Dit staat dan in de nieuwskrant, niet op de opiniepagina.
Kan me niet herinneren dat er ook zulke 'duidingen' werden toegevoegd aan BMW's of Audi's die soms aanmerkelijk duurder zijn dan een Tesla. De afgunst druipt er af. Bah.
zo'n M5 heeft vast een mooi dashboard om zijn lijntje coke te snuiven... die Boonen was toch een wielrenner die alleen hard kon met de nodige doping en/of cocaine ? niet te serieus nemen inderdaad....Zijn er wielerfans onder ons die Tom Boonen een toffe peer vinden? Na deze uitspraken in Humo vind ik het maar een lulletje rozenwater die zo lult als het klootjesvolk.
View attachment 291547
Helemaal mee eens. Maaruh, wat juist in dit artikel wel genoemd had mogen worden: juist door die fiscale voordelen en subsidies is de tesla ook bereikbaar geworden voor eenvoudige ondernemers (zoals ik) die door de lage TCO ineens een alternatief kregen voor een ruime ICE middenklasser. Dus wel happy, maar minder ‘few’Ehh, ik wil niet lullig doen, maar volgens mij bestaat de aangehaalde zin uit feitelijk juiste constateringen:
- Een Tesla is duur: met een prijs vanaf 80k is de auto duurder dan pakweg 95% van alle verkochte auto's.
- De prestaties van een Tesla - zelfs de instapper - zitten op het niveau van een sportwagen.
- De auto is voor de "happy few", zie ook het eerste punt.
Dit zijn dus geen opinies, maar feiten. Maar goed, dit is ook maar mijn (bescheiden?) mening.