Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Nog zo een paar fratsen en FSD zal nooit wettelijk goedgekeurd raken.


Tesla-bestuurder doet dutje met hoge snelheid op de E17:

Privacy settings

Inderdaad, dit onverantwoordelijk gedrag verminderd snelle toelating van FSD. Hopelijk krijgt de menselijke bestuurder een forse bekeuring en/of rijontzegging. Tegelijkertijd vraag ik me af hoe dit kan, je krijgt toch om de x seconden een melding dat je handen aan het stuur moet houden? Werkt dit in de model S anders?

Wel goed om te zien dat het viaduct hier niet tot een phantombreak leidt.
 
Inderdaad, dit onverantwoordelijk gedrag verminderd snelle toelating van FSD. Hopelijk krijgt de menselijke bestuurder een forse bekeuring en/of rijontzegging. Tegelijkertijd vraag ik me af hoe dit kan, je krijgt toch om de x seconden een melding dat je handen aan het stuur moet houden? Werkt dit in de model S anders?

Wel goed om te zien dat het viaduct hier niet tot een phantombreak leidt.

Volgens mij is dat juist het probleem dat deze bestuurder een break neemt...;)
 
Inderdaad, dit onverantwoordelijk gedrag verminderd snelle toelating van FSD. Hopelijk krijgt de menselijke bestuurder een forse bekeuring en/of rijontzegging. Tegelijkertijd vraag ik me af hoe dit kan, je krijgt toch om de x seconden een melding dat je handen aan het stuur moet houden? Werkt dit in de model S anders?

Wel goed om te zien dat het viaduct hier niet tot een phantombreak leidt.

Je krijgt idd om de circa 30 tot 40 seconden een check of je nog oplet. De check is echter eenvoudig voor de gek te houden door iets met beetje gewicht links of rechts aan het stuur te klemmen. Je bent dan doelbewust de oplet-check van Tesla aan het overrulen.
 
Zonet werd op de Vlaamse radio q-music het bovenstaande voorval zelfs als eerste nieuws item van de dag aangehaald
Volgens mij is het trouwens zever in pakjes en deed die Tesla bestuurder maar alsof 'm aan het slapen was om anderen voor de gek te houden of zo.
 
  • Like
Reactions: Bas.
IMG_2334.JPG


HLN vertelt het verhaal iets genuanceerder: Privacy settings
 
Ik kan mij herinneren dat Tesla in een ver verleden (2014?), na de eerste branden, heeft aangegeven dat zij in een dergelijk geval de schade voor haar rekening neemt. Ik zal kijken of ik het nog terug kan vinden.

Edit: gevonden

De missie van Tesla

The note from Musk contains the following phrase, one perhaps never before issued by any automaker: "Unless a Model S owner actively tries to destroy the car, they are covered."

Tesla Fires: NHTSA Will Probe, Warranty To Cover Fire Damage, Ride-Height Tweak

Ik heb de garantiebepalingen er niet op nageslagen, maar voor de hand zou liggen dat het valt onder de garantie op de accu.
 
Last edited:
Is denk ik juist de makkelijkste oplossing, zeker in combinatie met een accu. Vaak is in Nederland niet de 7.x charger het probleem, maar de nestaansluiting. De meeste hebben 1x35 amp of 3x25 amp. Hierboven ga je al naar een veel hoger vastrecht. 7.x betaal je door een fase 32 amp te belasten, als je maar 1 fase hebt heb je niet veel over voor de rest van je woning en als je 3 fase hebt zal je echt op 20 amp de lader moeten afzekeren en zit je gewoon op 4.x te laden ipv 7.x. Met DC laden kan je als je 3x25 hebt per fase 12 amp gebruiken (ivm verlies) om op 7.x te laden en als je 3x16 gebruikt op 11.
Ik begrijp echt helemaal niks van je verhaal.
Als je op 3 fasen AC laadt kun je ook instellen dat je 3 keer 12a laadt en dan kan je ook 7kw laden. In de TWC kun je ook slecht 1 of 2 fasen aansluiten dan ben je nog meer flexibel over de fasen.
Maar waarom heeft dit iets met DC Laden te maken? Een DC lader kost al gauw ruim het 3 voudige van een AC lader. Zijn slechts enkel modellen van te koop. En je hebt er weer een extra apparaat tussen zitten wat storingen kan veroorzaken.
 
Is denk ik juist de makkelijkste oplossing, zeker in combinatie met een accu. Vaak is in Nederland niet de 7.x charger het probleem, maar de nestaansluiting. De meeste hebben 1x35 amp of 3x25 amp. Hierboven ga je al naar een veel hoger vastrecht. 7.x betaal je door een fase 32 amp te belasten, als je maar 1 fase hebt heb je niet veel over voor de rest van je woning en als je 3 fase hebt zal je echt op 20 amp de lader moeten afzekeren en zit je gewoon op 4.x te laden ipv 7.x. Met DC laden kan je als je 3x25 hebt per fase 12 amp gebruiken (ivm verlies) om op 7.x te laden en als je 3x16 gebruikt op 11.
Ben het wel met je eens dat dit in combi met zonnepanelen en een accu wel een goede oplossing kan zijn. Maar wel een dure.

7,7 kw over 1 fase laden met je eqc is met een normale huisaansluiting inderdaad dan enkel mogelijk met een smart oplossing of een dc lader in combi met accu’s.
Die laatste optie is wel vele malen duurder.
 
Zonet werd op de Vlaamse radio q-music het bovenstaande voorval zelfs als eerste nieuws item van de dag aangehaald
Volgens mij is het trouwens zever in pakjes en deed die Tesla bestuurder maar alsof 'm aan het slapen was om anderen voor de gek te houden of zo.

Ook direct mijn gedachte. Hand onderaan het stuur zie je ook niet.

Terwijl vervolgens iedereen valt over dit filmpje zitten tienduizenden op dit moment op hun mobiel te kijken tijdens het autorijden. Waarvan enkelen onder dit bericht posten dat autopilot verboden zou moeten worden. ;)
 
Is denk ik juist de makkelijkste oplossing, zeker in combinatie met een accu. Vaak is in Nederland niet de 7.x charger het probleem, maar de nestaansluiting. De meeste hebben 1x35 amp of 3x25 amp. Hierboven ga je al naar een veel hoger vastrecht. 7.x betaal je door een fase 32 amp te belasten, als je maar 1 fase hebt heb je niet veel over voor de rest van je woning en als je 3 fase hebt zal je echt op 20 amp de lader moeten afzekeren en zit je gewoon op 4.x te laden ipv 7.x. Met DC laden kan je als je 3x25 hebt per fase 12 amp gebruiken (ivm verlies) om op 7.x te laden en als je 3x16 gebruikt op 11.

1x40 is hetzelfde vastrecht, pas daarboven ga je meer betalen.
 
1x40 is hetzelfde vastrecht, pas daarboven ga je meer betalen.
Mensen met een 3 fase aansluiting voor bijvoorbeeld een inductie kookplaat hebben per fase maar 25A ter beschikking. Als je die vol belast met je laadpaal dan haal je net 5kW. Echter dan kan je niet meer koken. Dat is denk ik het probleem van auto’s met 1 fase laders. Dit kan deels opgeloste worden door een smart oplossing tussen lader en meterkast te zetten.
 
Inderdaad per regio verschillende type aansluiting. Ik ben ook wel eens 1x50A tegengekomen. (Ede)

Meeste woningen hebben 3x25A.
Laadoplossing moeten slimmer worden anders gaan we problemen krijgen. Tussen 17:00-19:00 uur wordt in een gemiddelde woonwijk veel gevraagd waar geen gas beschikbaar is. Zelf een oplossing met 1 fase die voor 95% vrij is. Maar regelmatig rond de 12 kWh verbruik in mijn woning.
 
1x40 is hetzelfde vastrecht, pas daarboven ga je meer betalen.
Mensen met een 3 fase aansluiting voor bijvoorbeeld een inductie kookplaat hebben peen fase maar 25A ter beschikking. Als je die vol belast met je laadpaal dan haal je net 5kW. Echter dan kan je niet meer koken. Dat is denk ik het probleem van auto’s met 1 fase laders. Dit kan deels opgeloste worden door een smart oplossing tussen alder en meterkast te zetten.
Misschien in Eindhoven, hier toch echt 1x35 of 3x25 anders al grote stap omhoog
volgens mij is het inderdaad overal 1*35 of 3*25. Ik heb zelf ook een aansluiting van 1*35a op papier maar de hoofdschakelautomaat is 40A
 
Ik begrijp echt helemaal niks van je verhaal.
Als je op 3 fasen AC laadt kun je ook instellen dat je 3 keer 12a laadt en dan kan je ook 7kw laden. In de TWC kun je ook slecht 1 of 2 fasen aansluiten dan ben je nog meer flexibel over de fasen.
Maar waarom heeft dit iets met DC Laden te maken? Een DC lader kost al gauw ruim het 3 voudige van een AC lader. Zijn slechts enkel modellen van te koop. En je hebt er weer een extra apparaat tussen zitten wat storingen kan veroorzaken.

Even teruglezen aub...

1. Dit verhaal is begonnen met een 1Ph 32 amp lader in de Mercedes, we hebben het dus niet over een Tesla.
2. Het verhaal ging over zo snel mogelijk laden thuis. Mijn P85+ kan op 1ph 32 amp laden. Denk de meeste Tesla's niet. M3 1ph 16, de S en X of 1x16 of 1x24 )of uiteraard 3ph als we het ook op Tesla's gaan betrekken.
3. over 2ph laden moet je wel heel goed weten hoe je fase verdeling in je woning zit. Je krijgt een enorm onbalans in je net als je op 2ph gaat staan laden.
4. Je hebt ook andere verbruikers in je woning, dus het gaat hier om zo snel mogelijk kunnen laden waarbij je ook afdoende over zal houden voor de rest van je woning. Ja, je kan smart laden met bijv een Maxum maar niet altijd zal moeders blij zijn als de wasmachine uitmoet omdat er snel geladen zal moeten worden. (dus je wilt niet knijpen)
5.. We hebben het hier niet over de prijs van de lader gehad, of over de goedkoopste oplossing. Het gaat naar mijn mening altijd erom wat de beste keuze is en dan de wat mindere en etc etc ern dan kan je de eigen afweging maken of iets het je waard is of niet.
6. Qua DC laders komen er steeds meer beschikbaar, ik heb al een 15kW (3x24) en een 25kW (3x40) ter test en uiteindelijk is de hardware goedkoper. DC is altijd uit te lezen qua verbruik dus als je over een jaartje kijkt zal je net zoveel kwijt zijn voor een DC lader dan met een AC lader met pasje.
7. Extra apparaat wat weer een ander extra apparaat overbodig maakt, namelijk de interne AC lader.. Dus dat is om het even.
8. De sturing van de DC lader is ook met kleine goedkope aanpassingen geschikt om een PV systeem aan te hangen. Panelen direct en dan pas de Inverter als je geen DC gebruikt, dus geen (noemenswaardige) omzetverliezen van DC naar AC tijdens het laden, maar zeker pas optimaal met een accu erbij.

Dus, als je 3p hebt op een hogere en dure netaansluiting (Nederland) en een voertuig die aan 32 amp kan laden en niet veel verbruikers aan hebt tijdens het laden aan 32 amp dan we hebben het hier over de opties 1ph en 3ph en dan nog op het laagste tarief netaansluiting voor je woning. Maar als we dus naar de 1ph ladende auto's kijken waar dit verhaal mee begonnen is en je wilt op een hogere snelheid laden dan zal je zeker open moeten staan voor een oplossing zoals ik aangeef.



.
 
Last edited: