Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik verwacht dat als de Porsche Taycan beschikbaar is, 800 volt systeem ipv 400 volt en daardoor hogere laadvermogens mogelijk is, dit record zal sneuvelen.
Dat kan zeker, weten we als bekend is wat Porsche aan range snelheid kan ladend. Natuurlijk is kW hoogte van belang, maar de range die je daaruit haalt is meer doorslaggevend voor vergelijk in auto/model.

Mijn huidige S kan 700km/h laden (rond 118kWh SuC v2) (typical km range dus)

Volgens mij zit de 3 bij huidige SuC v2 al boven 900km/h en model 3 kan op SuC v3 namelijk al meer dan 1600km/h laden (dat is op 250kW SuC v3)

Allemaal schattingen en mijn inschatting, maar de vraag is dan dus of er een auto is die sneller als 1600km/h kan laden.
 
De SUC in Europa kunnen nog niet op 200 kW laden. De Ionity chargers wel.
De race om in 24 uur zoveel mogelijk kilometers af te leggen zal bepaald worden door hoe snel je de auto kunt laden.
Ik verwacht dat als de Porsche Taycan beschikbaar is, 800 volt systeem ipv 400 volt en daardoor hogere laadvermogens mogelijk is, dit record zal sneuvelen.
Als je daarmee van Porsche dealer naar Porsche dealer kan komen, die dan ook 24u per dag open zijn... Dan wel. Voorlopig zullen deze locaties de enige zijn waar je de Porsche maximaal zal kunnen laden. Overigens is er nog altijd niets werkelijk bekend gemaakt van de taycan.
 
De SUC in Europa kunnen nog niet op 200 kW laden. De Ionity chargers wel.
De race om in 24 uur zoveel mogelijk kilometers af te leggen zal bepaald worden door hoe snel je de auto kunt laden.
Ik verwacht dat als de Porsche Taycan beschikbaar is, 800 volt systeem ipv 400 volt en daardoor hogere laadvermogens mogelijk is, dit record zal sneuvelen.
Dat zal alleen zo zijn wanneer de Porsche niet veel inefficienter is als de Model 3. De laadcurve van de Porsche zal interessant worden. Op papier een hoger piek-laadvermogen, maar wat een sessie van 10 tot 60% doet, is voor een dergelijke race belangrijk (of waar het punt ook is van de tapering).

Bjorn (en zijn Tsjechische vrienden) hadden een race gemiddelde van ongeveer 310 Wh/km. Wanneer de Taycan daar ver boven komt op die snelheden, dan kan het nog aardig close worden.

Zelfs al zou de Taycan een stuk sneller kunnen laden en misschien niet veel inefficienter zijn....SuC v3 zal de Model 3 nog een stukje sneller maken. Leuke records. Met beter weer en misschien iets andere strategie zal 3000 km misschien wel mogelijk zijn.
 
Hiermee is duidelijk bewezen dat je met de M3 duurzaam snel kan rijden.
Vreemd dat hij voor deze recordpoging beroep deed op Ionity en niet SUC.
Heb een en ander niet in detail gevolgd, maar liggen die Ionity laadstations niet wat beter bereikbaar vanaf de snelweg/autobahn dan de Tesla SuC's? Is natuurlijk ook een kwestie van een optimale route uitstippelen waarop de rondjes gereden kunnen worden.
 
De SUC in Europa kunnen nog niet op 200 kW laden. De Ionity chargers wel.
De race om in 24 uur zoveel mogelijk kilometers af te leggen zal bepaald worden door hoe snel je de auto kunt laden.
Ik verwacht dat als de Porsche Taycan beschikbaar is, 800 volt systeem ipv 400 volt en daardoor hogere laadvermogens mogelijk is, dit record zal sneuvelen.
Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, ik betwijfel het namelijk sterk, zeker als je bedenkt dat ook in Europa tegen die tijd wel met 250kW geladen kan worden.
 
2.888 km in 24 uur met FCEV
2888 km met waterstof, 2781 km elektrisch (en dat gaat nog verder verbeteren, zelfs met dezelfde auto).
100/2888*2781=96.3% , elektrisch rijden is op dit moment dus 3,7% langzamer dan op waterstof rijden op de lange termijn, onder de 500km is elektrisch rijden sowieso sneller.
Met andere woorden, 95% van de tijd ben je sneller en efficiënter met elektrisch rijden (thuis opladen, dus nooit omrijden naar het tankstation, veel minder naar de garage, alles is goedkoper enz) en 5% van de tijd, waarschijnlijk in je vakanties, ben je 3,7% langzamer (en zelfs dat percentage is dalende).
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Jooop and Maurice1
Je kan ook gewoon niet kijken... is YouTube, niet Goebels Broadcasting....niemand die je dwingt om te kijken.

ik heb persoonlijk veel informatie gekregen door zijn filmpjes en zeker voor nieuwe Tesla rijders of juist nog geen rijders zijn zijn filmpjes echt wel fantastisch. Altijd eerlijke mening, geen fanboy verhaaltjes en erg duidelijk voor ook de gewone mens...
Je zou verwachten dat een smiley soms overbodig is.