Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk dat het probleem erin ligt dat de bollebozen bij DPG denken dat als je meer dan 35000km per jaar doet, je dat niet met een Tesla EV kan, ook al vind je ecologie geweldig belangrijk.

Met een e-tron zou het blijkbaar wel lukken. Gek he.
Ik heb een pak meer dan 35k km per jaar en Tesla M3/Polestar 2 kwamen bij mij in de top 3 naar boven hoor.
Het zal wel aan een andere parameter liggen bij jou.
 
Net geprobeerd:
1: Tesla m3
2: Polestar 2
3: Audi a3
Ben benieuwd wat je genomen hebt voor parameters....

50-100 km/dag
Gemiddelde grootte
50-75% autostrade
15k-25 per jaar
Berline
Merk belangrijk
Ecologie heel belangrijk

geen enkele EV : bmw 3, Audi A3 of Peugeot 508

alleen al bij 50-100 km/dag zou je toch enkel EV’s moeten zien ??!

en als je op Tesla zoekt krijg je, in mijn ogen, een suggererende tekst:

Wie van zijn typische leasing-Duitser overstapt in een Tesla Model 3 bouwt maar best een aanpassingsperiode in. Een klassieke tellerpartij voor je neus? Niet in de Model 3! De bediening van je zijspiegels? Via het centrale scherm! Net zoals zowat alle comfortfuncties in de wagen. Daardoor presenteert deze Tesla een sober, clean interieur, waar infotainmentscherm alle aandacht naar zich toezuigt, maar of dat ergonomisch beter is, is maar de vraag.

Je kan spijtig genoeg geen testrit reserveren met de Tesla Model 3, maar heb je al aan alternatieven zoals de Polestar 2 gedacht?


En zoek dan eens op Polestar en val niet om van de superlatieven en alinea’s tekst over innoverende zaken zoals een vegan interieur, geweldige infotainment/navigatie,.....

Euh...neutraal kan ik dat niet echt noemen in ieder geval. 🤣
 
Last edited:
Ben benieuwd wat je genomen hebt voor parameters....

50-100 km/dag
Gemiddelde grootte
50-75% autostrade
15k-25 per jaar
Berline
Merk belangrijk
Ecologie heel belangrijk

geen enkele EV : bmw 3, Audi A3 of Peugeot 508
Ik heb 50-100km/dag, meer dan 35k per jaar, gemiddelde grootte, meer dan 75% autostrade, berline/suv/break, bedrijfswagen, merk belangrijk, eco belangrijk.
Dan krijg ik 1 Tesla M3, 2 Polestar 2, 3 Jaguar e-pace.
Budget tussen 35k en 80k.
Had je bedrijfswagen aangeduid?
 
  • Informative
Reactions: JanG007
Ik heb 50-100km/dag, meer dan 35k per jaar, gemiddelde grootte, meer dan 75% autostrade, berline/suv/break, bedrijfswagen, merk belangrijk, eco belangrijk.
Dan krijg ik 1 Tesla M3, 2 Polestar 2, 3 Jaguar e-pace.
Budget tussen 35k en 80k.
Had je bedrijfswagen aangeduid?
Grappig, nog steeds niet met jouw setting. Kan dus nog aan merk belang liggen 😂…soit heeft ook geen belang…wordt toch terug een M3 !
 
Ja, de LA Times. Bijeen gebraakt door Russ Mitchell, kerel die op persoonlijke titel gofundme's van shortsellers heeft wezen sponsoren, dat Elon Musk eiste dat hij CEO van Apple zou worden en dat binnen 10 jaar waterstof het gaat halen van elektrische auto's.

De realiteit is dat die 11 aanrijdingen op 3 jaren eigenlijk aangeven hoe veilig Tesla's zijn, want ze raken minder in een aanrijding met een stilstaand hulpverleningsvoertuig betrokken dan de concurrentie. Vergeleken met aanrijdingen met brandweerwagens zijn bij 0,02% van alle aanrijdingen met brandweerwagens een Tesla betrokken.


Verder is het probleem niet beperkt tot Tesla:



Lang verhaal kort: radar kan stilstaande objecten op een deel van de rijbaan niet onderscheiden van vaste objecten naast de rijbaan. Zonder vision knal je er dus vrolijk tegen. Goed nieuws: Tesla gaat Vision Only, en laat zich binnenkort niet meer verwarren door valse negatieven/positieven door radar.
 
  • Informative
Reactions: nico180
Ja, de LA Times. Bijeen gebraakt door Russ Mitchell, kerel die op persoonlijke titel gofundme's van shortsellers heeft wezen sponsoren, dat Elon Musk eiste dat hij CEO van Apple zou worden en dat binnen 10 jaar waterstof het gaat halen van elektrische auto's.

De realiteit is dat die 11 aanrijdingen op 3 jaren eigenlijk aangeven hoe veilig Tesla's zijn, want ze raken minder in een aanrijding met een stilstaand hulpverleningsvoertuig betrokken dan de concurrentie. Vergeleken met aanrijdingen met brandweerwagens zijn bij 0,02% van alle aanrijdingen met brandweerwagens een Tesla betrokken.


Verder is het probleem niet beperkt tot Tesla:



Lang verhaal kort: radar kan stilstaande objecten op een deel van de rijbaan niet onderscheiden van vaste objecten naast de rijbaan. Zonder vision knal je er dus vrolijk tegen. Goed nieuws: Tesla gaat Vision Only, en laat zich binnenkort niet meer verwarren door valse negatieven/positieven door radar.
Radar kreeg na het ongeval van Joshua Brown in 2016 net de bovenhand op visual om false negatives te voorkomen.
 
Al met al riekt het NHTSA-onderzoek behoorlijk naar FUD.
Lijkt me dat onderzoek geen kwaad kan. En als het goed werkt, weinig te vrezen toch? Nu software steeds meer taken van de bestuurder waarneemt, vind ik het niet gek dat er een toezichthouder over waakt. En dat fabrikanten gedwongen worden om de data die ze hebben over zulke incidenten met toezichthouders te delen.
We zijn hier als maatschappij ook aan het leren wat wel en niet werkt in het pad naar level 5.
 
  • Like
Reactions: MvN.on.Tour