Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Oei terugroepactie van 2 miljoen Tesla's:


Dan worden de servers van Tesla voor de software update weer opgestart en heeft iedereen, indien van toepassing, overnacht de veiligheidsupdate.
Zelfs de BBC gehaald (zowel website als BBC News op TV), dat is wel serieus zeg.....


According to the NHTSA recall report, the "over the air update" will include additional alerts and monitoring "to encourage the driver to adhere to their continuous driving responsibility whenever Autosteer is engaged."
 
Last edited:
  • Like
Reactions: horta and Maurice1
En nog meer ‘kwaliteitsmedia’.


IMG_6729.jpeg



Ik link het niet meer, geen kliks via mij iig.
 
De NOS meldt dan in ieder geval nog dat de update niet voor de EU geldt omdat het hier (mijn woorden) al generfd is:

De update heeft voor zover bekend geen betrekking op Tesla's die in de Europese Unie verkrijgbaar zijn, omdat hier andere regels gelden rond verkeersveiligheid. "Hier geldt dat bestuurders altijd de handen op het stuur moeten hebben", zegt een woordvoerder van de RDW.
 
Naast de wielophanging worden de remmen genoemd als zwak punt. Nog nooit van problemen met remmen gehoord bij een M3, behalve dan dat ze vaak ten onrechte worden gebruikt (phantom brakes :))
Autovisie loopt een week of wat achter. Dit is oud nieuws en de meest logische verklaring heb ik nog nergens in de pers terug gevonden: Tegen de tijd dat de gemiddelde auto zijn eerste TüV krijgt, is die al een paar keer in de garage geweest. Ook de keuring zelf wordt waarschijnlijk kort na een beurt uitgevoerd, zodat de dealer nog even de laatste puntjes op de i heeft kunnen zetten. Bij Tesla zal dat allemaal iets minder vaak het geval zijn. Als zelfs maar een relatief groter deel direct naar het TüV station is gereden zonder professionele voorcontrole, dan heb je al een statistische afwijking van deze grootte-orde.

Het nadeel van het ontbreken van verplichte service-intervallen is dus dat je merk omlaag schiet in deze statistieken. Moeten we dan toch maar verplicht iedere 15000 km naar de dealer zoals met mijn Ioniq? Ik zit nu na een half jaar al op 28000 km. Met die Ioniq had ik alweer bijna een tweede afspraak moeten maken, voor een grote beurt dit keer.
 
  • Like
Reactions: wooter and T-Rob
Naast de wielophanging worden de remmen genoemd als zwak punt. Nog nooit van problemen met remmen gehoord bij een M3, behalve dan dat ze vaak ten onrechte worden gebruikt (phantom brakes :))
Ik begreep dat het om roest op de schijven ging omdat we de remmen nauwelijks nodig hebben.

Geen idee hoe de apk regelgeving is. Mij lijkt roest wat je er met enkele stops eraf remt geen probleem, maar dat was wat er stond.
 
  • Like
Reactions: Phil V
  • Like
Reactions: Maurice1
Neemt niet weg dat Tesla de update (deels) ook toepast in de EU. Single pull autosteer is daar al een voorbeeld van.

In accordance with a recent recall (campaign #23V-838 for US and #2023-657 for Canada), Tesla is making the following improvements to Autosteer:

- Improved visibility of driver monitoring warning alerts on the touchscreen by increasing the text size and moving the notifications to a more prominent position (Model 3 and Model Y only).

- Added option to activate Autopilot features with a single stalk depression, instead of two, to help simplify activation and disengagement.

- Increased the strictness of driver attentiveness requirements when using Autosteer and approaching traffic lights and stops signs off-highway.

- Introduced a Suspension Policy that will restrict Autosteer usage for one week if improper usage is detected. Improper usage is when you, or another driver of your vehicle, receive five "Forced Autopilot Disengagements."

You are the driver. As the driver, you must be vigilant to the road, keep your hands on the wheel, and be ready to intervene to maintain safety.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
- Introduced a Suspension Policy that will restrict Autosteer usage for one week if improper usage is detected. Improper usage is when you, or another driver of your vehicle, receive five "Forced Autopilot Disengagements."
Beetje idioot dit. Het komt nog wel eens voor dat om volstrekt onverklaarbare redenen dit gebeurt. Je zal toch maar daardoor een week (hallo!) geen autosteer meer mogen gebruiken zeg.

Gelukkig is dat soort nanny wetgeving niet in de EU (van de andere kant, als ik zie hoe gestrest de EU geraakt van AI, dan geef ik het maximaal 12 maanden).
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Beetje idioot dit. Het komt nog wel eens voor dat om volstrekt onverklaarbare redenen dit gebeurt. Je zal toch maar daardoor een week (hallo!) geen autosteer meer mogen gebruiken zeg.

Gelukkig is dat soort nanny wetgeving niet in de EU (van de andere kant, als ik zie hoe gestrest de EU geraakt van AI, dan geef ik het maximaal 12 maanden).
Daarnaast begin ik me hiermee af te vragen of NHTSA niet teveel op de huid van Tesla zit m.b.t. autonoom rijden terwijl de andere partijen zoals GM met Cruise onder radar door duiken en ongemoeid worden gelaten. Dan zou die regel voor alle "Autopilots" moeten tellen.
 
Daarnaast begin ik me hiermee af te vragen of NHTSA niet teveel op de huid van Tesla zit m.b.t. autonoom rijden terwijl de andere partijen zoals GM met Cruise onder radar door duiken en ongemoeid worden gelaten. Dan zou die regel voor alle "Autopilots" moeten tellen.
Heb jij wat GM nieuws gemist?

 
- Introduced a Suspension Policy that will restrict Autosteer usage for one week if improper usage is detected. Improper usage is when you, or another driver of your vehicle, receive five "Forced Autopilot Disengagements."
Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar bij mij zijn die ‘disengagements’ er regelmatig en altijd omdat autopilot iets raar doet en daarna zelf in paniek raakt. Maar super logisch dat ik dan als bestuurder daarvoor gestraft ga worden en het mij onmogelijk wordt gemaakt om een functie van de auto te gebruiken waar ik veel geld voor heb betaald.
 
  • Like
Reactions: nervus and OttoR
Heb jij wat GM nieuws gemist?

Nee niks gemist. Wat je ziet, althans dat is mijn ervaring, is dat NHTSA zich veel met Tesla bezig houdt en wat minder met andere fabrikanten. GM is hier alleen als voorbeeld gebruikt. De reden voor het gebruiken is omdat het bij GM eerst goed fout moest gaan voordat de cruise is suspended.
Bij Tesla is het er is zijn ongelukken gebeurd we zien dat AP aan stond en hoewel aantoonbaar veiliger is met AP, willen we er toch iets aan doen.
 
  • Like
Reactions: JanG007 and job-lek