Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Dan heb je mijn opmerking niet begrepen: met de neuroot bedoelde ik mijzelf. Niet jou of anderen. Zie de benamingen van XFrank over mijn posts.

Volkskrant heb ik van de zomer opgezegd vanwege….slechte informatie en gebrekkige kennis die over Tesla, Musk en EVs verspreid werd.

We zitten qua overtuigingen heus niet zo ver van elkaar vandaan. Eigenlijk zouden jij, @Xfrank en @RobsEV en ik eens een pintje kunnen gaan drinken. We zouden het best eens met elkaar kunnen opschieten.
 
Dan heb je mijn opmerking niet begrepen: met de neuroot bedoelde ik mijzelf. Niet jou of anderen. Zie de benamingen van XFrank over mijn posts.

Volkskrant heb ik van de zomer opgezegd vanwege….slechte informatie en gebrekkige kennis die over Tesla, Musk en EVs verspreid werd.

We zitten qua overtuigingen heus niet zo ver van elkaar vandaan. Eigenlijk zouden jij, @Xfrank en @RobsEV en ik eens een pintje kunnen gaan drinken. We zouden het best eens met elkaar kunnen opschieten.
We zitten qua feiten niet zover uit elkaar, dat klopt.
Zeker niet nu je de partij (waarschijnlijk moedwillig) misinformatie aan het verspreiden is in hun portemonnee raakt. ;)👍

Eerder gaf je vaak Musk de schuld dat zijn uitingen hen de mogelijkheid gaf om deze feiten zo te verdraaien dat ze niet fraai leken.
Ja, je kunt het naïef vinden van Musk dat hij die ruimte laat maar het feit is dat je in de huidige wereld dan niets meer kan zeggen en zelfs dan nog kan ook niets zeggen uitgelegd worden zoals je dat niet wil.

Partijen als de Volkskrant en andere MSM leven niet van een objectieve berichtgeving, ze leven van kliks en reclame verkopen.
Het mee huilen met zulke partijen houdt hun verdienmodel in stand, vooral wanneer men dit doet in de sociale media en daar de linkjes naar dergelijke media gaat delen, zo krijgen ze nog meer kliks en dus reclame inkomsten. Dit motiveert ze om nog meer onzin te verkondigen want dat is een verdienmodel.
Daarmee worden deze media ook een echo put van misinformatie.

Zelf lees ik ook geregeld info van partijen die politiek en of sociaal in een heel ander spectrum zitten.
Je hoeft het daarmee niet eens te zijn maar het geeft wel inzichten waarom bepaalde groepen in die echo put soms zo'n verwrongen beeld van de wereld kunnen hebben. Dat kan je dan ook verder helpen in discussie maar ook soms op feiten wijzen die in je eigen echo put genegeerd zijn.
 
  • Like
Reactions: Xfrank
...Volkskrant heb ik van de zomer opgezegd vanwege….slechte informatie en gebrekkige kennis die over Tesla, Musk en EVs verspreid werd.

We zitten qua overtuigingen heus niet zo ver van elkaar vandaan. Eigenlijk zouden jij, @Xfrank en @RobsEV en ik eens een pintje kunnen gaan drinken. We zouden het best eens met elkaar kunnen opschieten.
De VK is qua intentie en inhoud de beste kwaliteitskrant, maar natuurlijk niet foutloos. Alleen de maandagcolumn van Sander S. is al de kosten van een abbo waard. Afgeven op kwaliteitsmedia is een rechts frame indachtig het Bannon adagium "flood the zone with schijt", zodat alles verdacht lijkt. Jammer dat die strategie lijkt aan te slaan.

* schijt(want je mag vooral niet vloeken in de US, wel een AR-15 aanschaffen om kleuters neer te maaien)
 
De VK is qua intentie en inhoud de beste kwaliteitskrant, maar natuurlijk niet foutloos. Alleen de maandagcolumn van Sander S. is al de kosten van een abbo waard. Afgeven op kwaliteitsmedia is een rechts frame indachtig het Bannon adagium "flood the zone with schijt", zodat alles verdacht lijkt. Jammer dat die strategie lijkt aan te slaan.

* schijt(want je mag vooral niet vloeken in de US, wel een AR-15 aanschaffen om kleuters neer te maaien)
Deze mening leest als een feitelijke weergave…
 
Deze mening leest als een feitelijke weergave…
Dat doen de meeste meningen :) en da's een feit.... of toch niet.... Een feit klinkt zelden als een mening maar o zoveel meningen worden neergelegd als feit.
(overigens Paulien Cornelissen is de reden om de VK wel te kopen, om de andere dag dan. Sander S vind ik ingewikkeld, zijn reclames en zijn mening lijken niet helemaal met elkaar overeen te komen)
 
Afgeven op kwaliteitsmedia is een rechts frame indachtig het Bannon adagium "flood the zone with schijt", zodat alles verdacht lijkt.

Dat is ook een frame, en behoorlijk ‘lame’ ook nog.

De Informatiedichtheid van en juistheid van de ‘corebusiness’ van kranten, namelijk objectief het nieuws verslaan, laat extreem veel te wensen over.


Ik ben even de naam kwijt van het fenomeen dat als je een artikel leest in een krant waar je toevallig zelf veel over weet, je vakgebied bijvoorbeeld, klinkklare onzin leest en vervolgens hoofdschuddend de pagina omslaat en het volgende artikel waar je toevallig minder over weet wél als betrouwbaar bestempeld.
 
Volgens de Volkskrant staken er 130 werknemers bij Tesla Zweden. Dat zijn er 121 meer dan in werkelijkheid. Ik ga het artikel niet eens meer linken zo erg is de ‘onzorgvuldigheid’ in de berichtgeving.

Neurotisch my ass @zkpq
Alle media melden 130 stakers. Dat is dus geen onzorgvuldigheid van de VK maar van de hele media. Punt dat e-Rik maakt is dat door nu in te zoomen op een specifieke krant er duidelijke framing is, en ja die een kwaliteitskrant noemen, dat is op zichzelf ook een vorm van framing.

(Michael Crichton - Wikipedia voor je feonmeen)
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Alle media melden 130 stakers. Dat is dus geen onzorgvuldigheid van de VK maar van de hele media

Het klakkeloos overnemen van het persbericht van IF Metall. Dat noem ik geen journalistiek.

en ja die een kwaliteitskrant noemen, dat is op zichzelf ook een vorm van framing

Dat bedoel ik niet, het frame is ‘kritiek op de pers = schuimbekkende rechts-radicaal die desinformatie verspreid’.



Aaaah yes ‘Gell-Mann amnesia’ 😁 mijn dank is groot.
 
  • Like
Reactions: Hbrink and RobsEV
Her verloop is er in België wel. Ik zie bij elk SeC bezoek ander personeel. Leegloop wordt gecompenseerd door intake ten koste van de kwaliteit.
Er is altijd verloop. Tegelijk zie ik nog altijd oude gezichten bij SeC Hasselt, en mensen die volgens LinkedIn promotie maken binnen de organisatie.

Even kort spieken op LinkedIn leert me ook dat er tussen merken en dealers wisselen. Een oud-collega zei me ooit dat als je ergens langer dan 5 jaar blijft, je blijft plakken, en je voor je eigen goed eigenlijk elke 3 tot 5 jaar moet wisselen.
 
Er is altijd verloop. Tegelijk zie ik nog altijd oude gezichten bij SeC Hasselt, en mensen die volgens LinkedIn promotie maken binnen de organisatie.

Even kort spieken op LinkedIn leert me ook dat er tussen merken en dealers wisselen. Een oud-collega zei me ooit dat als je ergens langer dan 5 jaar blijft, je blijft plakken, en je voor je eigen goed eigenlijk elke 3 tot 5 jaar moet wisselen.
Oeps, ik heb 45 jaar voor hetzelfde bedrijf gewerkt. van mijn 16 tot 60... niet goed bezig dus :eek:
Ben nu 2 maand op pensioen en ik zit er nog een paar dagen per week.
 
Reclame code commise; Tesla overteed reclameregels met prijzen op de website

Bij communicatie met consumenten moeten alle verplichte kosten worden meegenomen in de prijs. Bij Tesla komen er altijd nog aflever- en recyclingkosten bij en dus zou dat al in de vanafprijs moeten worden meegenomen. Ik heb hier wel een beetje een dubbel gevoel bij. Voor de SEPP regeling geldt namelijk de kale autoprijs (zonder de bijkomende kosten).
 
  • Like
Reactions: Maurice1