Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.

(niet alleen Tesla maar toch)
 

Wat een non-nieuws en slechte journalistiek. Je eerste reflex als journalist zou toch moeten zijn: heeft Tesla hier al op gereageerd en hebben ze dit al opgelost?

Ook gewoon die zin googelen had al het “artikel” kunnen vermijden.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik kwam vanochtend bij de koffie onder een artikel in het AD over laadpaal ontwikkellingen weer een nieuwe "reden" dat EVs slecht zijn tegen:

Het warmt mijn hart dat de benzine- en dieselrijders zo om het klimaat geven.
Schandalig! Zie je wel dat EV's slecht voor het milieu zijn. Een momentje graag, snel even m'n benzineauto alvast laten draaien zodat het ijs op de voorruit kan wegsmelten terwijl ik me klaarmaak om naar m'n werk te vertrekken.
 
Hier de BNR-versie met korte na-bespreking van de earnings call. Tesla best verkochte auto, toch onderuit op de beurs

De laatste zin is hard:
Tesla is niet langer een vooruitstrevend bedrijf, maar gewoon een elektrische autofabrikant waarvan je er intussen heel veel hebt. Een die bovendien alleen maar op prijs kan concurreren om nog wat auto's te verkopen.
Persoonlijke mening: het zou Tesla sieren luxe versies van alle 4 auto's te lanceren ipv te concurreren met de Chinezen. Gewoon 10-20k duurder, maar dan wel de beste.
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Hier de BNR-versie met korte na-bespreking van de earnings call. Tesla best verkochte auto, toch onderuit op de beurs

De laatste zin is hard:

Persoonlijke mening: het zou Tesla sieren luxe versies van alle 4 auto's te lanceren ipv te concurreren met de Chinezen. Gewoon 10-20k duurder, maar dan wel de beste.
Ik denk dat die zin overdreven is. Ik denk ook dat als je een groot genoege markt wil adresseren dat dan 10-20K extra veel te veel is. Probleem is dat je effectief ook met benzine modellen concureert die wat luxe betreft nog steeds meer value voor money geven (volgens sommigen)

Waar ik wel een issue lijkt te zijn is de voortgang (wereldwijd) op gebied van self driving. In ieder geval voor non US denk ik dat die stilstand echt beperkend is.
 
Die ‘harde’ laatste zin is ook maar gewoon een mening van een journalist/analist…. Ja, het nieuwe is er wel vanaf, en Tesla is mainstream geworden. En ja, autobouwers ‘kruipen’ naar Tesla toe wat betreft vernieuwingen.
En toch, worden de model 3 en Y keer op keer door onafhankelijke journalisten/autobladen de benchmark genoemd en is er nog steeds niet die lang verwachte ‘killer’. Op punten doen ze het beter maar het totaal plaatje lukt niet. Dat laten ook de verkoopcijfers zien.
Ondertussen ontwikkelen ze een volledig ander businessmodel, productiemodel, blijven ze onnavolgbare keuze maken in conservatief autoland, hebben ze geintegreerd ‘energiesysteem’ dat beter en groter wordt, en zo zal ik nog veel vergeten.
Overigens is dit ook alleen maar mijn mening, hè! 🙈
 
Hier de BNR-versie met korte na-bespreking van de earnings call. Tesla best verkochte auto, toch onderuit op de beurs

De laatste zin is hard:

Persoonlijke mening: het zou Tesla sieren luxe versies van alle 4 auto's te lanceren ipv te concurreren met de Chinezen. Gewoon 10-20k duurder, maar dan wel de beste.

Haha wat roken die gasten?

First to market met Gigacastings, steer-by-wire, Ethernet loop/CAN, DBE en Tabless 4680, RVS exoskeleton, en in de pijplijn de ‘unboxed’ fabricage methode voor de Gen3.

Dan laten we AI en AGI nog even buiten beschouwing.

Bovendien, ik zie de Chinezen niet als concurrentie van Tesla-ik zie Tesla en de Chinezen als concurrentie van Legacy auto/ICE.

Alle ballen op de Gen3/compact 25K Model Q wat mij betreft.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Paco and job-lek
Haha wat roken die gasten?

First to market met Gigacastings, steer-by-wire, Ethernet loop/CAN, DBE en Tabless 4680, RVS exoskeleton, en in de pijplijn de ‘unboxed’ fabricage methode voor de Gen3.

Dan laten we AI en AGI nog even buiten beschouwing.

Bovendien, ik zie de Chinezen niet als concurrentie van Tesla-ik zie Tesla en de Chinezen als concurrentie van Legacy auto/ICE.

Alle ballen op de Gen3/compact 25K Model Q wat mij betreft.
Ik ben het met je eens, je kunt de chinezen zien als de samsungs van deze tijd. Ze zullen best in staat zijn markt aandeel/het meeste markt aandeel te bemachtigen in de wereld. De Nokia's/Blackberries/eriksons/htc etc zullen dan het onderspit delven. Tesla kun je dan zien als een Apple.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Tesla staat op nr2 na Apple als meest innovatieve bedrijf in ‘23.

IMG_6840.jpeg





Ik vraag me af of ze bij BNR ooit van Google hebben gehoord 🤔
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik