Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Als iemand zich afvraagt of het wel zo erg gesteld is met de media: hebben betalende klanten de media in hun zak?
Het is bekend dat Toyota één van de grootste inkopers op de wereld is als het om betaalde reclame gaat.
Je zou zeggen dat het bekend worden van fraude door Toyota met getallen na de enorme VW-dieselfraude toch wel ècht groot nieuws is.
Op het forum hier is er veel over te vinden, incl. het door het stof gaan via verklaringen van Toyota zelf.

Omdat het bij nu.nl stil bleef, heb ik de redactie een kleine week geleden attent gemaakt op dit nieuwe schandaal.
Het kan toch zijn dat zulk groot nieuws aan hun aandacht is ontsnapt, nietwaar?

Nou, ondertussen zijn er enorm spannende (/s) berichten op nu.nl verschenen over bijv.:
- Nederlanders die hun mobieltje tegenwoordig langer bewaren, en
- Dat bij veel restaurants de informatie over allergenen ver onder de maat is.
Maar…. NIETS over de fraude door Toyota.
N=1, maar het bevestigt wel mijn beeld. 🤑💩
 
Als iemand zich afvraagt of het wel zo erg gesteld is met de media: hebben betalende klanten de media in hun zak?
Het is bekend dat Toyota één van de grootste inkopers op de wereld is als het om betaalde reclame gaat.
Je zou zeggen dat het bekend worden van fraude door Toyota met getallen na de enorme VW-dieselfraude toch wel ècht groot nieuws is.
Op het forum hier is er veel over te vinden, incl. het door het stof gaan via verklaringen van Toyota zelf.

Omdat het bij nu.nl stil bleef, heb ik de redactie een kleine week geleden attent gemaakt op dit nieuwe schandaal.
Het kan toch zijn dat zulk groot nieuws aan hun aandacht is ontsnapt, nietwaar?

Nou, ondertussen zijn er enorm spannende (/s) berichten op nu.nl verschenen over bijv.:
- Nederlanders die hun mobieltje tegenwoordig langer bewaren, en
- Dat bij veel restaurants de informatie over allergenen ver onder de maat is.
Maar…. NIETS over de fraude door Toyota.
N=1, maar het bevestigt wel mijn beeld. 🤑💩
Wiens brood men eet…
 
Als iemand zich afvraagt of het wel zo erg gesteld is met de media: hebben betalende klanten de media in hun zak?
Het is bekend dat Toyota één van de grootste inkopers op de wereld is als het om betaalde reclame gaat.
Je zou zeggen dat het bekend worden van fraude door Toyota met getallen na de enorme VW-dieselfraude toch wel ècht groot nieuws is.
Op het forum hier is er veel over te vinden, incl. het door het stof gaan via verklaringen van Toyota zelf.

Omdat het bij nu.nl stil bleef, heb ik de redactie een kleine week geleden attent gemaakt op dit nieuwe schandaal.
Het kan toch zijn dat zulk groot nieuws aan hun aandacht is ontsnapt, nietwaar?

Nou, ondertussen zijn er enorm spannende (/s) berichten op nu.nl verschenen over bijv.:
- Nederlanders die hun mobieltje tegenwoordig langer bewaren, en
- Dat bij veel restaurants de informatie over allergenen ver onder de maat is.
Maar…. NIETS over de fraude door Toyota.
N=1, maar het bevestigt wel mijn beeld. 🤑💩
Ik vraag me dikwijls af wat er zou gebeuren als Tesla ook betalende reclame zou maken. Waarschijnlijk hebben ze dan een aantal fabrieken te weinig.
 
Ik vraag me dikwijls af wat er zou gebeuren als Tesla ook betalende reclame zou maken. Waarschijnlijk hebben ze dan een aantal fabrieken te weinig.
Ik denk niet dat het veel zou uitmaken. Er is nu al (gratis) reclame genoeg.
En verder zijn er de specs en kostprijs.
Wat zou helpen om meer te verkopen is om meer B2B te gaan.
Fleetmanagers zijn nog steeds getrouwd met old auto. Maar daarvoor is betere service nodig (kortere lead times vooral).
Maar goed, meer fabrieken zijn er nog niet, de verkoop opkrikken is nu ook weer niet nodig.
 
Ik had het over service. Als je bij een ongeval 4 maand op een onderdeel moet wachten dan moet de LM al die tijd een vervangwagen betalen.
Bij andere merken hebben ze daarvoor een deal met het merk.
Toen ik vorig jaar rond deze tijd een lakdefect liet herstellen in mijn Model X, stond de parking van de carrossier vol met Mercedessen. Allemaal lead time van +4 maanden op onderdelen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik kan helaas niet de hele test van verschillende aandrijvingen die een rondje Nederland rijden lezen in de Telegraaf, maar het samenvattende plaatje laat zien dat de model 3 het goedkoopst en het minst belastend is.

(De nieuwe Prius is trouwens wel goed opgedroogd)

1000025523.jpg
 
Ik kan helaas niet de hele test van verschillende aandrijvingen die een rondje Nederland rijden lezen in de Telegraaf, maar het samenvattende plaatje laat zien dat de model 3 het goedkoopst en het minst belastend is.

(De nieuwe Prius is trouwens wel goed opgedroogd)

View attachment 1015454
Kwa kosten kan een efficiente benzine het dan nog winnen van een niet zo efficiente EV.
 
Kwa kosten kan een efficiente benzine het dan nog winnen van een niet zo efficiente EV.
Ja en nee.
Als je snellaadprijzen als 'norm' neemt, dan misschien wel, zeker als je aan 80ct/kWh bij Ionity gaat laden.
Ik laad minder dan 10% van mijn jaarbehoefte buitenshuis, en dan probeer ik nog de SuC te gebruiken, dan valt dat heel erg mee.

Ik vraag me af hoe vaak een gemiddelde EV gebruiker een snellader nodig heeft.
Buiten vakanties heb ik die echt niet vaak nodig, en als het nodig is, dan is een top-up van 10-15 kWh vaak voldoende.
 
Als ik de route zo bekijk was dat 875 km. Voor de Prius betekende dat 42 liter voor € 2,13 (hoezo moet je dan 2x tanken!?), voor de Tesla 155 kWh voor € 0,44/kWh.
Dat is snelwegprijzen en supercharger prijzen. Vooral voor de Prius kun je veel goedkoper uit zijn. Voor de Tesla ook wel, maar niet als je 875 km op een dag moet rijden.
Voor de Nio is het € 0,576/kwh en voor de Mirai € 18,98/kg.
 
Ik kan helaas niet de hele test van verschillende aandrijvingen die een rondje Nederland rijden lezen in de Telegraaf, maar het samenvattende plaatje laat zien dat de model 3 het goedkoopst en het minst belastend is.

(De nieuwe Prius is trouwens wel goed opgedroogd)

View attachment 1015454

Hoe komen ze eigenlijk aan x aantal g/km CO2 voor de Tesla en de Nio, de uitstoot is toch 0 ?
 
Voor de tesla is de uitstoot 317 g CO2/kWh. Dat is zo'n beetje de CO2 uitstoot van de Nederlandse electriciteit.
Maar de handicap is dat vele laadnetwerken rekenen op 100% hernieuwbare energie (via een contract hernieuwbare energie) dus zou je 0g kunnen/mogen aanrekenen. Maar elke kWh hernieuwbare energie die naar een laadstation gaat, kan natuurlijk niet naar een bedrijf of gezin gaan die niet expliciet een contract hernieuwbare energie hebben. En een contract hernieuwbare energie rekent op Garantie van Oorsprong, wat eigenlijk zegt dat er voor elke kWh gebruikte hernieuwbare energie, er ook een equivalent kWh aan geproduceerde hernieuwbare energie moet zijn. Op jaarbasis. Dus niet momentaan (op het moment van verbruik).

Je Tesla rekenen aan 0g CO2 is dus een beetje greenwashing.