Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Legacy.

This site may earn commission on affiliate links.

bartdv

Raven MSLRP-FSD & Classic S60
Weet niet goed wat ik hiervan moet denken.
Hoe kan een je een legacy hebben van 1 jaar oud.
Meer de mcu2/hw3 is dezelfde als in m3 my.
Dus waarom zou de hw niet sterk genoeg zijn bij de legacy tov de goedkoper versies van Tesla.
Dus het missen van remote sentry en blind spot camera’s is dus volgens mij technisch wel mogelijk. Die lightshow en games vindt ik onbelangrijk. Gebruik dat hoogstens 1 keer als het al zoveel is.
Volgens onze collega’s in de vs zou tesla de remote sentry niet activeren omdat er veel S/X zijn die een onbeperkt abonnement hebben en dat dit zou cutten in de profit.

Enfin. Ik hoop toch snel v11 te krijgen. Met iets meer dan winter verbeteringen of bug fixes. Desondanks. Merry Christmas iedereen
🌲😜
 

Attachments

  • 42C36CE1-0ACD-4EC9-A288-62A3D11624F4.jpeg
    42C36CE1-0ACD-4EC9-A288-62A3D11624F4.jpeg
    142.6 KB · Views: 68
  • Like
Reactions: Hbrink
Omdat Tesla geen vrijwilligers-organisatie is en graag wil je dat je hun nieuwste model aanschaft. As simple as that.

Een S/X met HW3 is zover ik weet (rekentechnisch) even snel als een Model3/Y/X-refresh/S-refresh. De huidige aanpak doet mij wel twijfelen of de nieuwe FSD daadwerkelijk naar de legacy S/X gaat komen.
 
Omdat Tesla geen vrijwilligers-organisatie is en graag wil je dat je hun nieuwste model aanschaft. As simple as that.

Een S/X met HW3 is zover ik weet (rekentechnisch) even snel als een Model3/Y/X-refresh/S-refresh. De huidige aanpak doet mij wel twijfelen of de nieuwe FSD daadwerkelijk naar de legacy S/X gaat komen.
Heb geprobeerd. Maar kan niet eens een plaid bestellen. Levering nu al. Voor eind 2024. Dus ik heb de laatste versie. Volgens mij is het dus te vroeg om deze al af te schrijven.
 
  • Like
Reactions: To3ornotto3?
Omdat Tesla geen vrijwilligers-organisatie is en graag wil je dat je hun nieuwste model aanschaft. As simple as that.

Een S/X met HW3 is zover ik weet (rekentechnisch) even snel als een Model3/Y/X-refresh/S-refresh. De huidige aanpak doet mij wel twijfelen of de nieuwe FSD daadwerkelijk naar de legacy S/X gaat komen.
Ja en nee, aan de andere kant doen ze nu ook nog gewoon FSD HW 3 retrofitten in de legacy modellen.
 
Hoe kan een je een legacy hebben van 1 jaar oud.
Net zoals je bij de concurrentie een iX3 kon bestellen die 6 maanden later al een facelift kreeg.

Maar voor Tesla moet je eigenlijk je niet zo een zorgen maken qua legacy:
  • MCU1 kan je upgraden naar MCU2, en daarmee is Tesla het enige merk waar je de media control kan upgraden. Bij de rest blijf je met je COMAND of iDrive zitten.
  • De Media Control Unit is niet zoveel bepalend voor FSD; Model 3's en Model Y's met dezelfde processor als de MCU2 van de legacy Model S en Model X kunnen FSD Beta eveneens moeiteloos aan. De processor van de Model S en Model X refresh is niet noodzakelijk voor FSD
  • De Model S en Model X refresh komen met een snellere AMD processor dan de Model 3 en Model Y. Zelfs tussen deze twee is er een verschil, hoewel de graphics en mogelijkheden gelijk op lopen (behalve dat de Model S en Model X binnenkort nog meer 3D spellen kunnen draaien. Waarom? Geen idee, maar ik speel bv ook maar weinig games, maar mijn laatste laptop heeft meer processoren en geheugen dan mijn vorige.
Hoe kan een product van 1 jaar oud legacy zijn? Omdat er een nieuwere, betere versie is. Als je vandaag een Apple laptop koopt met Intel processor, koop je ook legacy. Ik hoor zelfs dat je vandaag nog altijd auto's met benzine- of dieselmotor kan kopen; volgens mij ook legacy technologie.
 
  • Like
Reactions: SpaceWagon
Het is vrij simpel, de S/X zijn nooit gemaakt om winst te maken. De MCU2 is ook tech van 2018 maar de basis is gewoon van de eerste S. Stokoud!

Pas bij de 3 is de architectuur gewijzigd.

Zo is veel hardware bij de S/X niet altijd aan te sturen zoals deuren en ramen. Bij de 3/Y hebben ze dat slimmer gedaan.

Die 2021 S/X staat wel een beetje vreemd want daar bedoelen ze de Plaid refresh. Hier hebben ze wellicht nog in 2021 de zeg maar Ravens verkocht... Maar dat zijn ook legacy S/X modellen.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Ik denk dat door de snelle ontwikkelingen en wetgeving (denk aan boombox) dit onvermijdelijk is...

HW1 - HW2 - HW2.5 - HW3
MCU1 - MCU2
AP1 - AP2 - AP3
MS/MX verticaal - MS Horizontaal scherm
Tesla stekker - CCS

en dan noem ik de talloze 'kleine' verbeteringen niet eens...

Dit zijn behoorlijk grote stappen, vergelijkbaar met de stappen die wij ook met onze PC's en mobieltjes hebben doorlopen. Op een gegeven moment gaat dat stabiliseren. Van de Nokia 6510 naar een huidige iPhone/Android is een behoorlijk verschil, maar heel eerlijk gezegd is er de laatste jaren weinig echt veranderd. Wat grotere batterij, iets beters scherm en camera en dat is het wel...

Gaat met de Tesla over een x aantal jaren ook gebeuren.

Maar ik moet zeggen dat het toch best wel netjes is dat ik van HW2.5 naar HW3, naar CCS en van MCU1 naar MCU2 kon upgraden.
 
  • Like
Reactions: maarten.claes
Van de Nokia 6510 naar een huidige iPhone/Android is een behoorlijk verschil, maar heel eerlijk gezegd is er de laatste jaren weinig echt veranderd. Wat grotere batterij, iets beters scherm en camera en dat is het wel...

Gaat met de Tesla over een x aantal jaren ook gebeuren.
Aan de buitenkant zie je tegenwoordig inderdaad wat minder snelle ontwikkelingen, maar de rekenkracht neemt nog wel altijd toe, en dat is iets wat je steeds meer nodig gaat hebben. Dus ik verwacht niet zozeer verschillen aan de buitenkant, maar meer aan de functies (zoals bv FSD) die beter worden.
 
Aan de buitenkant zie je tegenwoordig inderdaad wat minder snelle ontwikkelingen, maar de rekenkracht neemt nog wel altijd toe, en dat is iets wat je steeds meer nodig gaat hebben. Dus ik verwacht niet zozeer verschillen aan de buitenkant, maar meer aan de functies (zoals bv FSD) die beter worden.

Klopt. Er zal elke keer een iets snellere processor, wat meer geheugen ed komen. Maar de grote stappen zijn nu even on-hold.

Maar bii Tesla (en FSD in het algemeen) moeten er nog grote stappen worden gezet. Hoeveel sensoren, camera's, radar, lidar is nodig? Eist de wetgeving 100% of meer redundantie? En. enz...
 
Weet niet goed wat ik hiervan moet denken.
Hoe kan een je een legacy hebben van 1 jaar oud.
Meer de mcu2/hw3 is dezelfde als in m3 my.
Dus waarom zou de hw niet sterk genoeg zijn bij de legacy tov de goedkoper versies van Tesla.
Dus het missen van remote sentry en blind spot camera’s is dus volgens mij technisch wel mogelijk. Die lightshow en games vindt ik onbelangrijk. Gebruik dat hoogstens 1 keer als het al zoveel is.
Volgens onze collega’s in de vs zou tesla de remote sentry niet activeren omdat er veel S/X zijn die een onbeperkt abonnement hebben en dat dit zou cutten in de profit.

Enfin. Ik hoop toch snel v11 te krijgen. Met iets meer dan winter verbeteringen of bug fixes. Desondanks. Merry Christmas iedereen
🌲😜
Ik ben allesszins blij met V11 op mijn 2017 MS (MCU2). Dat maakt het wachten op het nieuwe model is dragelijker :)
 
  • Like
Reactions: job-lek
Klopt. Er zal elke keer een iets snellere processor, wat meer geheugen ed komen. Maar de grote stappen zijn nu even on-hold.

Maar bii Tesla (en FSD in het algemeen) moeten er nog grote stappen worden gezet. Hoeveel sensoren, camera's, radar, lidar is nodig? Eist de wetgeving 100% of meer redundantie? En. enz...
Redundancy t/m level 4 is de bestuurder. Vanaf level 3 (of was het 4?), na waarschuwing an de wagen. T/m level 2 moet hij zelf opletten.
Op level 5 (robotaxi) is de redundancy: stoppen met 4 pinkers op.
Ik vermoed dat er dan wel eisen zullen gesteld worden aan redundancy op de rembediening, of toch minstens een garantie dat die altijd zal werken (zoals bij automatische sloten mogelijk is: geen stroom = toe). Zo zal een noodrem, bereikbaar voor de passagiers, ook wel moeten voorzien zijn vermoed ik.
 
Heb met v11 toch 2 zaken die ik absoluut niet vind.
- hoe spoel je verder in een liedje bij spotify of tidal. Gebeurd regelmatig dat is enkele minuten in een song oversla. Vind niet meer hoe.

- browser. Nu maar een half scherm. Lastig want waar ik hem nodig voor heb is meestal designed voor een volledig scherm.
De s er een trukendoos dat scherm full screen te zetten

Iemand een idee. Bedankt.