Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model 3 - Officiële trekhaak

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand al uitgeprobeerd in hoeverre AP nog werkt in de trekhaak modus?
Weet niet hoe het met de officiele haak zit, maar met mijn zelf geinstalleerde after market haak kan ik AP nog gewoon gebruiken. Heb geen verschil gemerkt. Wel is de "rij visualisatie" zoals we die vanaf 2019.16.XXX kennen 'ietwat' onder de indruk van de fietsendrager:



Het systeem geeft af en toe aan dat de "rijstrook overschrijding detectie" (iets van die strekking) niet of beperkte beschikbaar is. Met de huidige stand van zaken is dat misschien wel een voordeel :D
 
Gisteren de trekhaak er is onder gezet, je moet even weten hoe maar dan is het simpel. Maar wat mij opviel is dat het gewoon een westfalia trekhaak is...
ik zou zeggen die moeten gewoon te krijgen zijn toch, voor de mensen die er achteraf 1 willen voor een eventuele fietsdrager.
 
  • Informative
Reactions: DutchTM3
Bij mijn M3 zat ook geen witte kentekenplaat. Ik heb overigens nog nooit een witte kentekenplaat bij een trekhaakplaatsing gekregen. Als je hem wel krijgt, zit het gewoon bij de installatieprijs inbegrepen. Voor een luttel bedrag kan je een witte plaat bestellen.
 
Vandaag kreeg ik het kenteken (nieuwe reeks). Meteen even bij de RDW gecontroleerd: trekgewicht is 1000kg i.p.v. 910kg zoals beloofd toen ik hem bestelde. Ze hebben het dus blijkbaar aangepast. Super!
Oeh nice! Nou ja die 90kg is jammer dan voor mij. Ik ben blij met die van ons:

159142E9-52EB-4F89-9DE2-E8415BCF39A1.jpeg
 
Ik ga vrijdag mijn LR AWD Performance (Ook wel Base Performance) ophalen, deze zou maar 500kg mogen trekken, ben benieuwd naar de reden hierachter, aangezien het gewoon een LR AWD is met Performance software upgrade.

Zal wel iets met het verschil in PK te maken hebben, maar doe dat dan softwarematig verminderen als er iets achter hangt toch?
 
Ik ga vrijdag mijn LR AWD Performance (Ook wel Base Performance) ophalen, deze zou maar 500kg mogen trekken, ben benieuwd naar de reden hierachter, aangezien het gewoon een LR AWD is met Performance software upgrade.

Zal wel iets met het verschil in PK te maken hebben, maar doe dat dan softwarematig verminderen als er iets achter hangt toch?
Ik haal de die van mij donderdag op. Waar heb je deze info vandaan?
 
Vandaag kreeg ik het kenteken (nieuwe reeks). Meteen even bij de RDW gecontroleerd: trekgewicht is 1000kg i.p.v. 910kg zoals beloofd toen ik hem bestelde. Ze hebben het dus blijkbaar aangepast. Super!

Je krijgt een LR AWD neem ik aan? Je hebt bij de bestelling om 1000kg trekgewicht gevraagd?

Zou geweldig nieuws zijn die 1000kg ipv 910kg voor mij. Mijn caravan is max. beladen 1000kg, betekend dat ik het voor- en najaar met de M3 weg kan :)
Bestelling gaat volgende week de deur uit richting de lease na het annuleren van mijn LR RWD, geluk bij een ongeluk.
 
Je krijgt een LR AWD neem ik aan? Je hebt bij de bestelling om 1000kg trekgewicht gevraagd?

Zou geweldig nieuws zijn die 1000kg ipv 910kg voor mij. Mijn caravan is max. beladen 1000kg, betekend dat ik het voor- en najaar met de M3 weg kan :)
Bestelling gaat volgende week de deur uit richting de lease na het annuleren van mijn LR RWD, geluk bij een ongeluk.


Klopt, ik krijg een AWD (of eigenlijk mijn vrouw). Bij bestelling heb ik alleen de trekhaak optie aangevinkt. Er was al sprake van dat trekgewicht iets verhoogd zou worden (ergens gelezen op dit forum, maar weet niet meer waar). Voor zover ik begreep was 910kg vrij arbitrair gekozen (2000lbs). Voor NL in elk geval een stuk praktischer, ook al is het op papier maar 90kg. Als die van jou pas eind van het jaar komt dan verwacht ik dat je ook 1000kg krijgt.