Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model 3 Performance al 38 maal bij SEC geweest in 2 jaar

This site may earn commission on affiliate links.
Heel eenvoudig. Als meneer zijn scherm weer eens bevriest en hij drukt de stalk twee keer naar beneden (zoals je hem bijv. in zijn filmpje ziet doen) activeer je AP. Als je daarvoor al hebt gereden schiet de auto inderdaad naar de ingestelde snelheid. Heb ik zelf ook wel eens meegemaakt bij een verkeerslicht.

Eerlijk is eerlijk; ik zou ook niet happy zijn als ik Persfoto was. De auto is niet goed en moet gewoon zsm gerepareerd worden. Hoewel de auto feitelijk nog wel kan rijden als het scherm bevriest, moet je dat toch wel echt als een veiligheids issue beschouwen. Zonder scherm zou die auto ook niet de weg op mogen. Het vervelende van de situatie is (en of dat meneer daar ook een aandeel in heeft laat ik maar even in het midden) is dat de aandacht verschuift van deze specifieke auto naar het merk/bedrijf Tesla. Natuurlijk zijn niet alle Tesla's onveilig. Helaas alleen maar verliezers in dit geval.

Een frozen screen is vervelend. Maar om daar nou een typegoedkeuring voor in te trekken is ook weer overdreven. Een reset en klaar.

Ik blijf het gewoon een heel raar verhaal vinden. Als je echt overtuigd bent dat Tesla's zo gevaarlijk zijn dat je je missie ervan moet maken om doden te voorkomen, dan ga je toch als de wiedeweerga de auto laten onderzoeken door een derde partij en met dat rapport verder? Dan is toch alles gericht op de auto zsm terug te geven aan Tesla?

Er zit echt een gapend gat tussen de stellingen enerzijds en de gedragingen anderzijds.

Voor de goede orde: dat zeg ik niet om @Persfoto een trap na te geven, integendeel. Ik denk dat hij onverstandig bezig is en bezinning noodzakelijk.
 
Hier iets plaatsen in het hol van de leeuw, toont aan dat zelfs bewijs op video niet voldoende is voor o.a Tesla medewerkers. ik kan duidelijk zien dat het reacties zijn met vooroordelen. In het artikel dat snel online komt, zal er een meneer aan het woord komen welke heel wat verklaard over Tesla. En deze meneer is een hoog geplaatst persoon binnen het Openbaar Ministerie.
Dus nee het verhaal is nog niet eens begonnen. 😉
 
Heel eenvoudig. Als meneer zijn scherm weer eens bevriest en hij drukt de stalk twee keer naar beneden (zoals je hem bijv. in zijn filmpje ziet doen) activeer je AP. Als je daarvoor al hebt gereden schiet de auto inderdaad naar de ingestelde snelheid. Heb ik zelf ook wel eens meegemaakt bij een verkeerslicht.

Eerlijk is eerlijk; ik zou ook niet happy zijn als ik Persfoto was. De auto is niet goed en moet gewoon zsm gerepareerd worden. Hoewel de auto feitelijk nog wel kan rijden als het scherm bevriest, moet je dat toch wel echt als een veiligheids issue beschouwen. Zonder scherm zou die auto ook niet de weg op mogen. Het vervelende van de situatie is (en of dat meneer daar ook een aandeel in heeft laat ik maar even in het midden) is dat de aandacht verschuift van deze specifieke auto naar het merk/bedrijf Tesla. Natuurlijk zijn niet alle Tesla's onveilig. Helaas alleen maar verliezers in dit geval.
Is dat dan niet gewoon de functionele werking en dat je de uitgangspunt dan gewoon moet weten? Ben me aan het bedenken hoe ik het doe, maar AP activeren voor een verkeerslicht en niemand voor me doe ik nooit om die reden. Als je weet dat de software nog niet zover is, dan gebruik je het toch niet. Niet voor niets heet het Beta versie.
 
Ik activeer AP wel eens als ik als tweede aansluit bij rood licht. Dan volgt de auto gewoon wanneer de eerste auto vertrekt. Volgens mij deed ik het een keer toen ik als eerste stond te wachten en toen vertrok de auto natuurlijk direct. Werkt inderdaad gewoon zoals het ontworpen is, maar neemt niet weg dat er situaties denkbaar zijn waarin het je verrast.
 
Hier iets plaatsen in het hol van de leeuw, toont aan dat zelfs bewijs op video niet voldoende is voor o.a Tesla medewerkers. ik kan duidelijk zien dat het reacties zijn met vooroordelen. In het artikel dat snel online komt, zal er een meneer aan het woord komen welke heel wat verklaard over Tesla. En deze meneer is een hoog geplaatst persoon binnen het Openbaar Ministerie.
Dus nee het verhaal is nog niet eens begonnen. 😉
Je zegt bewijs, maar behalve een letter die verkeerd in je video is weergegeven zie ik geen bewijs. Die D en R is zeker bewezen maar niet levensbedreigend.\
Wat is het overige bewijs? Tuurlijk ben ik Teslafan. Maar ik zie op dat 1 punt na geen bewijs om zo hoog van de toren te blazen. Als je dit dan in het hol van de leeuw post (jouw woorden), dan is er toch overtuigend bewijs anders dan een uitspraak dat je 2700 Tesla's met hetzelfde hebt gezien? Waar dan en hoe dan?
 
Mee eens en zal ook niet gebeuren. Neemt niet weg dat de auto van Persfoto gewoon gerepareerd moet worden.
Na 38 serieuze problemen mag hij wel een nieuwe ontvangen.
Alleen weet ik niet of het serieuze problemen zijn. Alleen dat het er 38 zijn.
Kunnen 38 echt levensbedreigende issues zijn of juist alleen maar 38x de USB-C aansluiting die net niet goed werkt zijn waardoor hij zijn telefoon niet kan opladen en dat levensbedreigend vindt.


Edit: nog maar eens naar de video gekeken dit kwam eruit:
issue lijst verwachte wat bouwissues uit de video:

- dashboard alignment
- flat spoted tires.. vervangen bij 580 km (achter) geen oplossing paar keer heen en weer
- alle 4 banden vervangen bij 3391 km
- deurhendels alignment bij 5000+ km
- deurhendel probleem met metaalplaatje dus geen aanpassing iets met limiet voor een deurhendel.... zie het issue niet echt
- schroeven op de drive unit voor waren gebroken serieus probleem
- 8 schroeven hub asset drive unit ivm speling wielen (trilling wagen)
- 4 nieuwe velgen voor de trilling
- nog een velg en nieuwe banden
10
- opnieuw 4 nieuwe velgen uit onkunde van tesla (insight velgen) binnen 5000 km. 16 nieuwe velgen en banden.
- flinke sporen remschijven alignment issues
- 2x deur panel passagierszijde vanwege dashboard alignment. Tesla zocht naar oplossingen maar 1ste ingeving gaf geluidruis.
- airco werkt niet goed. veiligheid
- incorrecte temp weergave
- zwart scherm veiligheid
- temp sensor issue is niet op te lossen aldus Tesla. : Harnas en side cams vervangen, HVAC sensor en andere sensoren vervangen, maar niet opgelost
- Airco system uiteindelijk vervangen
- SOFTWARE ISSUE: hoofd mechanica SEC: Het letter probleem (Drive vs Reverse). Het probleem moet zeker opgelost worden, maar dit issue vind ik zwaar overdreven weergegeven door de Journalist.
20

Uitgaande van de waarheid van de journalist:

Ik kom nu op 19 issues waarvoor hij 38x bij de SEC is geweest. Tesla heeft haar stinkende best gedaan om deze op te lossen, maar alles bij elkaar voldoende om te zeggen: Kom op Tesla had gewoon een nieuwe gegeven, desnoods een showroom model. Zeker na het issues met de drive unit en airco in een nieuwe auto.
 
Last edited:
Tja, ik heb zelf lest gehad van een touchscreen wat niet reageerde op aanrakingen :) Lastig als je pin-to-drive hebt ingeschakeld en geen remote starten...

In totaal drie keer naar Tesla waarbij 2x scherm vervangen.

Werd elke keer serieus genomen. Ik kan mij daarom heel moeilijk voorstellen dat ze bij Tesla niet gewoon eea vervangen...
 
Mee eens en zal ook niet gebeuren. Neemt niet weg dat de auto van Persfoto gewoon gerepareerd moet worden.
Van wat ik begrijp heeft Tesla dat ook steeds geprobeerd.

Kan natuurlijk heel goed zijn dat er b.v. een kabelbreuk is, of een onderdeel wat af en toe niet goed functioneert, maar wat onder de radar blijft. Op een gegeven ogenblik zou ik dan beginnen met Tesla over inruilen en een ander. Maar dat wil @Persfoto kennelijk niet.
 
Hier iets plaatsen in het hol van de leeuw, toont aan dat zelfs bewijs op video niet voldoende is voor o.a Tesla medewerkers. ik kan duidelijk zien dat het reacties zijn met vooroordelen. In het artikel dat snel online komt, zal er een meneer aan het woord komen welke heel wat verklaard over Tesla. En deze meneer is een hoog geplaatst persoon binnen het Openbaar Ministerie.
Dus nee het verhaal is nog niet eens begonnen. 😉

Allemaal heel suggestief dit. Zeg het. Of zeg het niet. Maar op deze manier ben je simpelweg een bedrijf zonder onderbouwing zwart aan het maken. Niet kies.
 
Google geeft met de zoekterm "sudden unintended acceleration" verschillende hits.

Quote : due to the nature of the fault, it does not get logged as an error. The inverter’s misinterpretation of a voltage spike as a throttle input leaves no trace, leading to discrepancies between Tesla's vehicle data and owners' accounts
 
zal er een meneer aan het woord komen welke heel wat verklaard over Tesla. En deze meneer is een hoog geplaatst persoon binnen het Openbaar Ministerie

Het OM komt in actie na een aangifte en als ze het een zaak vinden zal het OM het voor de rechter moeten brengen voor een uitspraak.

Ik snap niet zo goed wat de expertise is van deze persoon en waarom hij/zij uitspraken gaat doe over een zaak die al dan niet voor de rechter gaat komen.

Er is vanuit de overheid maar één instantie, bij mijn weten, die gaat over de veiligheid en al dan niet geschikt zijn van voertuigen voor de openbare weg en dat is het RDW. Ik lees nergens iets over het RDW, enkel ‘ministerie’ ‘OM’ en ‘politie’.

Heb je de auto bij het RDW aangeboden om te laten keuren en of de type goedkeuring van toepassing is op de auto?

Heb je nog contact opgenomen met Jason Hughes aka WK057 zoals ik je tot twee keer toe geadviseerd heb zonder daarop een reactie te krijgen?
 
Last edited:
  • Helpful
Reactions: Maurice1
Amerika is het ook aan het onderzoeken.

Ik liet toch zien dat mijn voltage negatief was. Nou dan is het probleem ook gevonden.

Hierdoor gaat de auto zelf rijden zonder dat ik het gas aanraak

Onderzoek

IMG_8382.jpeg
 
Er is vanuit de overheid maar één instantie, bij mijn weten, die gaat over de veiligheid en al dan niet geschikt zijn van voertuigen voor de openbare weg en dat is het RDW. Ik lees nergens iets over het RDW, enkel ‘ministerie’ ‘OM’ en ‘politie’.

Heb je de auto bij het RDW aangeboden om te laten keuren en of de type goedkeuring van toepassing is op de auto?

Wat dacht je van de Inspectie Leefomgeving en Transport 😉 Ja ik heb met zowel de RDW en ILF contact.
En misschien is er al een zaak voor de rechter geweest en heeft de rechter een vonnis uitspraak gedaan over Tesla 😉
 
Allemaal heel suggestief dit. Zeg het. Of zeg het niet. Maar op deze manier ben je simpelweg een bedrijf zonder onderbouwing zwart aan het maken. Niet kies.

Ik doe onderzoek en onderbouw de feiten in een schriftelijk artikel. En als goed journalist krijgt Tesla ook de mogelijkheid om op mijn feiten te reageren. Dus wel zo netjes als het hoort van mij. Hoor en wederhoor voor de publicatie.
 
Kan natuurlijk heel goed zijn dat er b.v. een kabelbreuk is, of een onderdeel wat af en toe niet goed functioneert, maar wat onder de radar blijft. Op een gegeven ogenblik zou ik dan beginnen met Tesla over inruilen en een ander. Maar dat wil @Persfoto kennelijk niet.

Ze hebben bijna alles veranderd omdat ze ook zien dat er iets niet klopt. Kabelboom, controller gen 3, MCU.

Ik heb voorgesteld de auto om te ruilen voor een M3P of het verschil tussen de M3P en MY3 bij te betalen.

Ik heb van Tesla geen enkel voorstel gekregen.
Ik hen zelfs voorgesteld FSD op mijn auto te zetten en te kijken of dat invloed heeft op mijn problemen en even af te wachten.

Ik wilde ze helpen maar zoals ik al zeg, er zijn ruim 2700 gevallen bekend.
Dus vermoed dat er daarom geen oplossing vanuit Tesla is gekomen.

Nu vind ik het wel interessant om te kijken wat de auto allemaal aan fouten gaat geven.
Deze week ging mijn verlichting tijdens het rijden savonds in AP plots uit. Groot rood stuur AP autostearing uitgeschakeld.
Dus ja weer iets wat best schrikken is.
Via scherm gelukkig verlichting wel weer aan kunnen zetten.
Maar niet leuk
 
  • Like
Reactions: Hbrink and Krisja
Wat dacht je van de Inspectie Leefomgeving en Transport 😉 Ja ik heb met zowel de RDW en ILF contact.

Dat was de vraag niet. Ik vroeg of de auto gekeurd is door de RDW.

Op basis van dit ontwijkend antwoord kan ik voorlopig alleen maar concluderen dat er geen keuring heeft plaatsgevonden of dat er geen bijzonderheden gevonden zijn aangezien de auto nog steeds mag deelnemen aan het verkeer.

En misschien is er al een zaak voor de rechter geweest en heeft de rechter een vonnis uitspraak gedaan over Tesla

Er zijn talloze rechtszaken geweest, voor zover ik kan zien geen enkele die heeft geleid tot het intrekken van type goedkeuringen of die de oorzaak van SUA bij de software hebben gelegd, wat jouw casus is als ik het allemaal nog goed begrijp.

In de archieven van de Nederlandse rechtspraak kan ik geen zaak van jou vinden in ieder geval maar wie weet, misschien heeft de griffier het dossier nog niet geüpload.

Jason Hughes heb je dus niet gecontacteerd? Dat is spijtig aangezien hij een onomstreden expert is op het gebied van Tesla software en SUA.

Nog maar een keer zijn website:


er zijn ruim 2700 gevallen bekend.


Je blijft dit maar als feit presenteren maar dit handelt over 2700 zelf gerapporteerde klachten over SUA en phantom breaking uit de periode 2015-2022 die door een data diefstal naar buiten zijn gekomen.

Key word is hier ‘zelf gerapporteerd’.