Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model 3 Performance al 38 maal bij SEC geweest in 2 jaar

This site may earn commission on affiliate links.
Alle begrip hoor, maar met het posten van 4 jaar oude ongelukken help je simpelweg je eigen zaak niet vooruit, speel je eventuele meelezende advocaten in de hand, en maak je dat mensen hier je niet zo serieus meer nemen.
Uiteindelijk hebben we niet echt zicht op wat er speelt, en moeten we het doen met wat ons verteld is hier, van één kant van de zaak.
 
  • Like
Reactions: Maurice1 and Krisja
Hier waarom het niet kan:


Maar doe rustig verder. Tesla advocaat kan rustig meelezen hoe je met je levensgevaarlijke auto blijft rijden ipv ‘m in te ruilen.
Waarom zou ik een auto inruilen als Tesla zegt dat deze 100% in orde is. Als mijn auto een ongeluk maakt en het blijkt toch aan de auto te liggen dan heeft Tesla een probleem. Ik mag verwachten een auto te kopen welke betrouwbaar en veilig is. Als Tesla gelijk heeft dan is er toch niets aan de hand ! Maar mocht ik gelijk hebben dan kunnen deskundige van bijvoorbeeld de RDW maatregelen nemen. Ik hoop voor Tesla dat ze daar dan wel naar luisteren. Mijn Tesla is voor mij nu gewoon een test auto waar ik deskundige de mogelijkheid geef data te verzamelen. Dus daarom ruil ik de auto niet in. Het is immers mijn auto en niet van Tesla. De auto gaat 1 dag voor het einde van de garantie de deur uit.
 
In plaats van begrip te tonen voor meneer persfoto zitten jullie m alleen maar af te branden. Walgelijk.

En ja, ook ik ben Tesla fan, maar niet blind voor de tekortkomingen.
En wat persfoto meemaakt, is een gigantische tekortkoming. En voor iedereen die het verdedigt, ik hoop van harte dat jullie hetzelfde mogen meemaken.
Ik ben altijd en misschien nog steeds wel een groot Tesla fan geweest. Maar zoals Tesla mijn auto beoordeeld is fout en onterecht. Het getuigd van Struisvogel Politiek. Steek je kop in het zand en doe net of er niets aan de hand. Zelfs bij video beelden zeggen ze bij het SEC wij kunnen het niet diagnostiseren. Dan vraag ik af kan je het niet of wil je het niet ?
 
Waarom zou ik een auto inruilen als Tesla zegt dat deze 100% in orde is.

Omdat jij vastgesteld hebt dat deze niet betrouwbaar is en een eigen leven leidt.

Als mijn auto een ongeluk maakt en het blijkt toch aan de auto te liggen dan heeft Tesla een probleem.

Inderdaad, maar ook jouw probleem als je door je koppigheid en medeweten je vrouw, kind, buurman, of eender wie ongelukkig rijdt of erger.
Het zal enkel niet je eigen probleem zijn als je er zelf het leven mee laat.

Ik mag verwachten een auto te kopen welke betrouwbaar en veilig is. Als Tesla gelijk heeft dan is er toch niets aan de hand ! Maar mocht ik gelijk hebben dan kunnen deskundige van bijvoorbeeld de RDW maatregelen nemen.

Dat kunnen ze nu ook als jij je wagen afstaat voor verder onderzoek. Win je de zaak, schrijf je morgen een artikel dat in elke wereldkrant verschijnt en is je broodje gebakken...
Verlies je, dan kost het je een wagen die je niet vertrouwt en liever kwijt dan rijk bent.

Ik hoop voor Tesla dat ze daar dan wel naar luisteren. Mijn Tesla is voor mij nu gewoon een test auto waar ik deskundige de mogelijkheid geef data te verzamelen.

Ik vraag me af op welke manier als jij er mee rondrijdt.

Dus daarom ruil ik de auto niet in. Het is immers mijn auto en niet van Tesla.

Gedraag je dan ook verantwoordelijk en zet dat stuk "ellende" aan de kant.

De auto gaat 1 dag voor het einde van de garantie de deur uit.

Rechtstreeks naar de schroothoop mag ik hopen, of ga je dit moordwapen aan iemand anders proberen te verkopen?
Dat zou pas een verhaal opleveren in de pers als dat aan het licht komt.

Nogmaals, mijn empathie stopt als mensen met medeweten anderen in gevaar brengen.
 
En voor iedereen die het verdedigt, ik hoop van harte dat jullie hetzelfde mogen meemaken

Ik verdedig helemaal niks. Ik ageer tegen het gebruiken van een tragisch ongeluk om een punt te maken. Dat is imo de enige dissonant in een verder beleefd en begripvol draadje.

Dit antwoord in reactie op mijn post dat ik het posten van dat ongeluk bijzonder suggestief vond:

Ik zeg toch alleen dat de auto flink in elkaar zit. En heeft niks te maken met 38 maal naar het SEC te zijn geweest.

Dus gewoon, zomaar een random post van een ongeluk waarbij iemand waarschijnlijk het leven heeft gelaten? Van vier jaar geleden?


Maar dan:

Mijn auto ging ook zomaar rijden zonder dat ik gas gaf.

Ook?

Dus nu is de oorzaak van dat ongeluk van vier jaar geleden dus opeens plotselinge onbedoelde acceleratie?

Een bron zou ik dan op prijs stellen, zeker omdat bij mijn weten dat dan de eerste door AP veroorzaakte SUA zou zijn. Tot nu toe was de conclusie altijd pedal misapplication.
 
Last edited:
Dit topic schiet wel heel erg in de emotie. Buiten kijf staat dat 38 maal bij het SeC komen niet hoort te gebeuren. @Persfoto het lijkt er toch op dat hier iets delen enkel zin heeft als dit inhoudelijk is over je case maar waarschijnlijk als het erop aankomt zal je dit niet mogen totdat er een uitspraak is geweest.
 
Dus daarom ruil ik de auto niet in. Het is immers mijn auto en niet van Tesla. De auto gaat 1 dag voor het einde van de garantie de deur uit.
Ik volg dit draadje maar half, maar merk precies een hoop tegenstrijdigheden in je verhaal. Eerst hou je de auto uit een soort wens om de gemeenschap te beschermen, want als je hem inruilt bij Tesla gaat er iemand anders rondrijden in een gevaarlijke auto. Nu ga je de auto 1 dag voor het einde van de garantie van de hand doen. Ga je de koper dan ook de ganse geschiedenis meegeven en zeggen dat het een levensgevaarlijk ding is?

Ik ben de eerste om kritiek te geven op Tesla en wat je aan de hand hebt kan uiteraard niet. Maar heb je al ooit inruil aangevraagd bij Tesla?

Verder had ik eigenlijk van een journalist gehoopt op een duidelijker en consistenter verhaal.
 
Ik krijg steeds meer de indruk dat dit draadje gebruikt wordt om Tesla onder druk te zetten.
Ik hoop dat ik er naast zit, daar is dit forum niet voor. :confused:
Daar zit je naast 👍
Ik wil niks van Tesla alleen dat ze eerlijk en oprecht zijn naar alle Tesla rijders.
Iedereen is er bij gebaat dat het veilig is op de weg.
Waarom zou ik Tesla onder druk willen zetten ?
De publicatie gaat er toch komen al bieden ze 38 Tesla model S en X in alle kleuren.
Iedereen die hier zo negatief zijn op mij of werken bij Tesla of staan niet open voor kritische en goed onderzochte berichtgeving.
En als ik gewoon een foto plaats van een zwaar gecrashte Tesla en zeg zo zie je de Tesla niet bij een Tesla crash test blijven ze hameren op het feit dat het een oude foto is.

Wacht gewoon de publicatie af en oordeel dan als ik je alle feiten geef.
 
Wij lezen wat je schrijft en wat je schrijft is dat je later wel met bewijzen komt, maar momenteel enkel insinueert. Maar wel lekker blijft rijden met je gevaarlijke Tesla.

Tuurlijk staan we open voor kritische en goed onderzochte berichtgeving. De enige kritische en goed onderzochte berichtgeving in dit draadje was mijn gequote Twitter thread van Jason Hughes. Van jou hebben we enkel ongefundeerde insinuaties.

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
 
En als ik gewoon een foto plaats van een zwaar gecrashte Tesla en zeg zo zie je de Tesla niet bij een Tesla crash test blijven ze hameren op het feit dat het een oude foto is.

Iedere idioot kan gelijk welke wagen zo in de prak rijden dat zelfs het logo niet meer herkenbaar is, wat is dat voor een voorbeeld om aan te halen om verhaal te halen op je eigen Tesla en zijn gebreken?...
Had nu gewoon journalistiek perfect werk geleverd en eens nagegaan wat de oorzaak van dit ongeval was. Lag het aan Tesla, dan zal je zeker niet lang moeten zoeken naar een rapport of bewijsstuk dat deze fout beschrijft.
Nu is deze foto voor mij niet meer of niet minder dan een foto van iemand die achter op een vrachtwagen is gereden, met welke reden dan ook.

Ik geloof nog steeds dat jij "pech" hebt met je aankoop, en dat er misschien iets meer dan "normaal" scheelt met je wagen, maar wees dan duidelijk. Ben je van die 38 keer misschien 35 keer naar het SeC gereden omdat de ruitenwissers niet doen wat ze horen, AP abrupt stopt voor een fietser die mooi op het fietspad rijdt, of andere zaken die in het verleden tot vervelends toe gebeurden, maar ondertussen door middel van een software update grotendeels verholpen zijn. En hoort dit, neen. Maar met software is dit nu eenmaal zo, of ga je elke telefoon, computer, laptop, tablet, iMac,... terugsturen omdat er eens een "bugje" in zit? Of wacht je op een volgende software release?
 
goed onderzochte berichtgeving

En als ik gewoon een foto plaats van een zwaar gecrashte Tesla

Als je niet kán of wíl inzien hoe zeer deze twee dingen met elkaar in tegenspraak zijn houdt het voor mij hier op.

Ik zie de publicatie met bewijs overigens wel met belangstelling tegemoet en ben vooral benieuwd of je mijn advies uit het begin van dit draadje ter harte genomen hebt om Jason Hughes je auto te laten uitlezen.

Nog een keer zijn website als je er overheen gelezen hebt:

 
Ik heb de moeite gedaan om naar je video te kijken en het duurde lang... heel lang voor je aan het zogezegde, door Tesla bevestigde, softwareprobleem kwam.
Met Tesla bedoelde je dan eigenlijk een plaatselijke Hollandse technieker van een plaatselijk Hollands servicecenter. In hoeverre is dit "Tesla" vraag ik me dan af.
Wat jij dan aanhaalt als een software probleem lijkt mij eerder een mechanisch/ elektronisch probleem van de gear selector te zijn. en ja, dat moet opgelost worden, en ja, daar hadden ze veel sneller moeten achterkomen, en ja, jij hebt een probleem met je wagen.
Als het een softwareprobleem is, dan krijgen alle wagens van hetzelfde type en jaartal dezelfde nulletjes en eentjes aangeboden en zullen ze dus allemaal hetzelfde reageren, tenzij er een bijkomend extern probleem is (gear selector stuk)
Je eindconclusie dat Tesla gaat stoppen met een gear selector en gaat overschakelen op gear selection op het scherm deed het helemaal. Je geeft bij deze dus toe dat je probleem hardware is en niet software.

Ik veronderstel dat het hier niet stopt. Wat zijn je volgende stappen?

Note: Persoonlijk vind ik het een erg geruststellende gedachte, wetende dat iemand die beroepsmatig tientallen EV's heeft getest en toch kiest voor een baggermodel als de M3P als privé voertuig.
Stel ik alleen de vraag, hoe erg was het bij al die andere dan niet gesteld...?
 
Last edited: