You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik vind dat inderdaad wel een flink bedrag. Dat zit dan boven de 200 euro per kWh. Dat zijn nieuwprijzen. Immers een Kia ev6 heeft een vanaf prijs van ca 46k met een 58 kWh batterij. Indien de nieuwprijs van een batterpack richting de 300 zou gaan, zou dat betekenen dat die auto voor bijna 18k een batterij er in heeft zitten.Ik vind die 15-18k toch wel stevige bedragen voor een refurbished/remanufactured batterij. Ben ik dan de enige die voor dat soort bedragen een gloednieuwe batterij zou verwachten? Zeker gezien de claim van 800.000 km voor de wagen 'op' is.
Punt is dat de productie van nieuwe auto's battery constrained is. Dus voor een vervangende batterij proberen ze (een deel van) de gemiste bruto marge van een nieuwe auto te verrekenen. En die is fors, zo'n 25% van de nieuwwaarde van de hele auto.Ik vind dat inderdaad wel een flink bedrag. Dat zit dan boven de 200 euro per kWh. Dat zijn nieuwprijzen. Immers een Kia ev6 heeft een vanaf prijs van ca 46k met een 58 kWh batterij. Indien de nieuwprijs van een batterpack richting de 300 zou gaan, zou dat betekenen dat die auto voor bijna 18k een batterij er in heeft zitten.
Bovendien zou je dan ook verwachten dat het batterypack wat je retourneert ook een flinke restwaarde heeft. Een prijsverschil tussen het retour en nieuwe pakket van 100 euro per kWh lijkt me al een hele redelijke. Dan zou het netto "maar" 8.000 euro zijn.
dagelijks bij een publieke oplaadpaal, supercharging eigenlijk alleen op vakantiereizen en daarbuiten misschien 3 keer per jaar.@Merijn_S, hoe was jouw laadgedrag? Veel 'langzaam' laden, veel snelladen (SuC of elders)?
nou dit was bij mij:SOC 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90%
KW. 112 105 88 74 63 45 25
Dit was van afgelopen charge. Iets beter dan gemiddelde 85 volgens mij.
Een remanufactured batterij voor ruim 12.000 euro is best duur, zeker als ze daarna de oude batterij kunnen hergebruiken. Men zal zeker wel rekening houden met 4 jaar garantie en vervangen van aansluitingingen of andere complicaties bij het vervangen. Dan nog is het een hoop geld.Ondertussen ook de uitslag van de diagnose binnen. Main battery inderdaad overleden. Kosten voor vervangen door een remanufactured 85 model: 9650 ex btw. daarna 80K en/of 4 jaar garantie. Geen garanties over supercharging snelheid daarna. Wel toezegging dat de range minimaal gelijk is aan wat het was...wat wel wat gek is, is dat ik dan dus ook een batterij weer inlever die remanufactured kan worden en weer doorverkocht.... het zal toch niet zo zijn dat dat proces tegen de 9.000 euro kost...Ik ben heel benieuwd naar jullie meningen. Is dit het waard?
@Merijn_SOndertussen ook de uitslag van de diagnose binnen. Main battery inderdaad overleden. Kosten voor vervangen door een remanufactured 85 model: 9650 ex btw. daarna 80K en/of 4 jaar garantie. Geen garanties over supercharging snelheid daarna. Wel toezegging dat de range minimaal gelijk is aan wat het was...wat wel wat gek is, is dat ik dan dus ook een batterij weer inlever die remanufactured kan worden en weer doorverkocht.... het zal toch niet zo zijn dat dat proces tegen de 9.000 euro kost...Ik ben heel benieuwd naar jullie meningen. Is dit het waard?
voor de volledigheid, offerte is geen dikke 12.000, maar een dikke 11.700
Niet om vervelend te doen, maar ik zie toch 12.176 euro incl. BTW staan. Wat mis ik dan?voor de volledigheid, offerte is geen dikke 12.000, maar een dikke 11.700
andere opties heb ik om gevraagd, maar zijn ze nog aan het onderzoeken. hier schijnt leverbaarheid ook een serieus issue te kunnen zijn.
Omdat er ook nog iets boven de nieuwe HV battery staat op de factuur wat dus niet bij het bedrag voor het vervangen van de HV hoort.Niet om vervelend te doen, maar ik zie toch 12.176 euro incl. BTW staan. Wat mis ik dan?
er staan nog meer reparaties op de offerte, ook een upgrade van 3G naar 4G modemNiet om vervelend te doen, maar ik zie toch 12.176 euro incl. BTW staan. Wat mis ik dan?
Volgens mij juist niet, want er gaat zoals ik heb begrepen een accu in met hergebruikte cellen. Geen nieuwe!Punt is dat de productie van nieuwe auto's battery constrained is. Dus voor een vervangende batterij proberen ze (een deel van) de gemiste bruto marge van een nieuwe auto te verrekenen. En die is fors, zo'n 25% van de nieuwwaarde van de hele auto.
Ik zou op z'n minst aangeven dat je er voor die prijs vanuit gaat dat je de huidige batterij mee terug mag nemen. Of anders beter laten specificeren. Wat kost de gebruikte batterij en wat krijg je terug voor de huidige batterij.Ondertussen ook de uitslag van de diagnose binnen. Main battery inderdaad overleden. Kosten voor vervangen door een remanufactured 85 model: 9650 ex btw. daarna 80K en/of 4 jaar garantie. Geen garanties over supercharging snelheid daarna. Wel toezegging dat de range minimaal gelijk is aan wat het was...wat wel wat gek is, is dat ik dan dus ook een batterij weer inlever die remanufactured kan worden en weer doorverkocht.... het zal toch niet zo zijn dat dat proces tegen de 9.000 euro kost...Ik ben heel benieuwd naar jullie meningen. Is dit het waard?
ja precies... volgens mij zijn er best mensen/bedrijven geïnteresseerd in een 85 KWH pack.Ik zou op z'n minst aangeven dat je er voor die prijs vanuit gaat dat je de huidige batterij mee terug mag nemen. Of anders beter laten specificeren. Wat kost de gebruikte batterij en wat krijg je terug voor de huidige batterij.
Beste Merijn, ik zou vragen of dit pack voor je beschikbaar is en meld er dan bij dat er in de VS en Noorwegen ook al model s 85 met dit pack rondrijden. Dit is het nieuwe 350V 85kwh pack wat is opgebouwd uit modules van een model s 100kwh batterij.Ten aanzien van de vraag over of er nog andere opties zijn, kreeg ik nu deze reactie:
Nee deze optie leveren wij jammer genoeg niet om te upgraden.
dus tot mijn grote spijt kunnen wij alleen een vervangend 85 kw
pack bestellen en leveren voor uw Tesla.
Groet Tesla Amsterdam.
ik krijg hierop te horen dat de prijs inclusief inruilwaarde van het oude pack isIk zou op z'n minst aangeven dat je er voor die prijs vanuit gaat dat je de huidige batterij mee terug mag nemen. Of anders beter laten specificeren. Wat kost de gebruikte batterij en wat krijg je terug voor de huidige batterij.
dank je wel voor de tip. waar heb je deze info vandaan? andere plek op dit forum?Beste Merijn, ik zou vragen of dit pack voor je beschikbaar is en meld er dan bij dat er in de VS en Noorwegen ook al model s 85 met dit pack rondrijden. Dit is het nieuwe 350V 85kwh pack wat is opgebouwd uit modules van een model s 100kwh batterij.
Reading this thread today got me to take photo of the batt label: "ASY - HV BATTERY ,90KWH, SA" [or SX]
"90KWH, 350VDC"
"(P) tesla part number 1014116 - 00 - B"
hier krijg je de SuC speed terug en meer range.