Geen garanties over supercharging snelheid daarna. Wel toezegging dat de range minimaal gelijk is aan wat het was...
Ik rij inmiddels met het 4e pack: het 1e pack werd verruild voor een ‘leenbatterij’ (nr. 2). Zo’n half jaar later is het 1e pack teruggezet. Bij 330.000 km gaf het alsnog de geest en werd vervangen voor een refurbished (nr. 3). Bij 450.000 km gaf dat ding storingen en is opnieuw een refurbished pack gemonteerd (nr. 4).
In alle gevallen werd de range hoger en bleef de snelheid aan de SuC min of meer gelijk (laag).
Inmiddels is de S uit garantie. Als de batterij het opnieuw begeeft, koop ik zeker een pack. Waarom?
- Omdat het ding heerlijk rijdt en andere grote dingen al zijn gedaan (incl. elektromotor);
- Omdat de auto zonder batterij weinig oplevert bij verkoop (vermoedelijk);
- En omdat een snelle rekensom me leert dat bij het verlopen van de refurbished garantie (80.000 km) met mijn gebruikelijke laadpatroon een groot deel van dat pack alweer is terugverdiend aan de superchargers.