Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model Y SR voor netto 35k in België

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk dat ik geluk heb.
Vorige week Tesla MY RWD (zwart) besteld voor 39.990,- (incl BTW).
Had al vernomen dat enkel dagen terug de actie van <40.000,- was afgelopen bij Tesla.
Nu is de prijs zelfs verhoogd. De Y RWD kost nu 46.470,- incl. BTW...
Een mens mag al eens geluk hebben zeker? Nu nog hopen dat ik met de wagen zelf ook zo veel geluk zal hebben....
 
Zelf zou ik net wat meer uitgeven en voor de Long Range gaan.
De actieradius is dan net wat beter, sneller laden en de vierwielaandrijving is echt een must voor sportieve rijders.
Ik rijd al 5 jaar Tesla's en zeg anderen altijd een actieradius van 500+ als minimum te nemen. Mijn ervaring is dat dat veel comfortabeler is en geen laadstress oplevert.
In de winter daalt je actieradius, zeker wanneer je met een koude accu moet starten. Ook wanneer de auto ouder wordt daalt de actieradius.
De 430km uit de brochure wordt dan al snel 300 echte km's als je niet let op zo zuinig mogelijk rijden.

Oja, wanneer je liefhebber bent van mooie velgen, in plaats van parsolvoeten, daalt je actieradius aanzienlijk :)
 
Ik ben zowiezo een zuinige rijder. In mijn Audi A4 zit ik aan 4,8/100km. Net iets meer betekent al snel meer dan 15.000 euro. € 34.990 (na aftrek van de premie) tegenover + 50.000 euro voor een LR. Zoveel geld is een extra 100 km reikwijdte mij niet waard.
 
De actieradius is dan net wat beter, sneller laden en de vierwielaandrijving is echt een must voor sportieve rijders.
Wie heeft dat nodig? De meeste 2e wagens binnen een gezin alvast niet.
Mijn vrouw en dochter rijden al jaren elk een Zoe en hebben nog nooit buitenshuis geladen.
Die van mijn dochter heeft zelfs maar een 24 kWh batterij.
Zelfs bij de ‘eerste’ wagen is dit veelal slechts 2 à 3 jaar nodig op vakantie. Als ze al met de auto op reis gaan. Als je dan de meerprijs afrekent tov de baten, kan ik goed begrijpen dat er voor een RWD gekozen wordt. Je kan je wachttijd heel
Leuk maken let dat budget of op bestemming compenseren met leuke dingen.
Niet iedereen wil zo snel mogelijk van A naar B. Hoeveel mensen gaan er niet ‘traag’ op reis met caravan of camper. De tijd dat die meer nodig hebben is nog veel significanter dan de extra laadtijd met een RWD.
En hoe vaak krijg je zelfs met de AWD de maximum laadsnelheid niet.
 
  • Like
Reactions: Koifim and Mars2020
Ik heb nog 5000km gratis SuC gekregen omdat ik blijkbaar in een drukke periode mijn auto in ontvangst moest nemen
Ik kreeg op de laatste MS 10.000km gratis SuC km om hem voor eindejaar op te halen. En op die ervoor had ik levenslang gratis SuC. Al onze teslas samen toch al een 180k km gratis gereden. Ondertussen heb ik nog 15000 krediet, die ik ook kan omzetten naar gratis SuC km.
 
Vandaag de Model 3 rwd gaan afhalen in Drogenbos . Degelijke uitleg gekregen , de wagen nauwkeurig geinspecteerd en geen enkel foutje kunnen ontdekken. De wagen rijdt uitstekend en is ongelofelijk snel (het is maar een rwd). Verbruik over de eerste 150 km over landelijke wegen en fileverkeer op de autobaan : 105 kwh/100 km. Enkel de knipperlichten is toch wel wennen….
Nog een vraagje van een beginneling : hoe zet je aanduiding van de bandenspanning van psi naar bar ?
 
  • Like
Reactions: JuanF1