Eerlijk is eerlijk, de rest van de wereld is niet gemaakt voor een chauffeur die in het midden zit, wanneer hij bijvoorbeeld geen automatisch apparaatje heeft bij een tolpoortje, kan hij het nog best moeilijk krijgen om te betalen en door te rijden.
Ook bij het achteruit inparkeren heeft hij een punt, evenals bij het inhalen, of reageren op een voorganger, wanneer je aan de zijkant zit kun je meestal veel gemakkelijker inschatten wat er voor jouw voorganger gebeurd en je rijgedrag daar eerder op aanpassen.
Ook zag ik dat de deur verkeerd om zat, wat daar de reden van is weet ik niet, maar in principe loopt de chauffeur naar de achterkant richting de trailer, of naar achteren richting de lader, dus waarom de deur niet gewoon normaal naar achter gericht opent is me een raadsel.
Sowieso krijg ik af en toe het gevoel dat Tesla iets met deuren heeft, waarom zoveel energie steken in die model X deuren? Het kan allemaal stuk en eigenlijk heeft het alleen maar nadelen, je hebt niet eens zijvakjes? Geef mij maar een model 3 deur hoor, lijkt me veel degelijker.
Qua dode hoek weet ik niet zeker of hij een punt heeft, maar ik sluit het niet uit.
Over het scharen heb ik ook iets van, eerst zien dan geloven. Laat iemand die het niet geloofd en het met een normale truck moeiteloos lukt wanneer hij dat zou willen het maar een paar keer proberen op een vliegveld ofzo, als het hem dan niet lukt lijkt me dat een stuk overtuigender dan gewoon claimen dat het onmogelijk is.
Dat is net zoiets als claimen dat mijn auto van 0 naar 100 rijdt in 2 seconden.
Oh wait...
Over de specs echter ben ik zeker te spreken, ondanks dat ze schijnbaar geen eigen trailer gemaakt hebben. Natuurlijk zijn er vrachtwagenmodellen die hier verder weinig aan hebben, een cementwagen, vuilniswagen, noem maar op zullen ook gemaakt moeten worden, maar zijn misschien alleen in zulke lage opgaven nodig dat het het niet waard is om een aparte fabriek voor te bouwen.
Verder hoop ik dat er een dergelijke vrachtwagenfabriek in Nederland komt, Nederland heeft in verhouding veel vrachtwagens rondrijden, zeker rond Rotterdam, volgens mij is er in het noorden van Zeeland, of het zuiden van Zuid Holland ook prima plaats voor een dergelijke fabriek.
Ach ja, ik begin ook maar wat te fantaseren, toch denk ik dat Nederland redelijk veel ideale factoren heeft. Zeker de combinatie van TU Delft met de harde werkers uit Rotterdam tezamen lijkt me een behoorlijk ideale combo. Beter dan de de vele uitkeringstrekkers uit Tilburg in ieder geval.