Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Vanmiddag een lunchbreak bij de SuC Kortrijk gedaan.
Van de beschikbare plekken waren er, inclusief wij, 3 aan het laden, en 2 plekken ge-ICEd. Kennelijk een druk bezochte plek voor het kantorenvolk uit de buurt om daar te gaan lunchen.

Maarrrrrrr, er was nog iets anders aan de hand in Kortrijk
Taaadaaaaa
CED95539-30D2-41B3-B366-E4C9BB3DA718.jpeg


Extra laadplekken!
 
Vanmiddag een lunchbreak bij de SuC Kortrijk gedaan.
Van de beschikbare plekken waren er, inclusief wij, 3 aan het laden, en 2 plekken ge-ICEd. Kennelijk een druk bezochte plek voor het kantorenvolk uit de buurt om daar te gaan lunchen.

Maarrrrrrr, er was nog iets anders aan de hand in Kortrijk
Taaadaaaaa
View attachment 309438

Extra laadplekken!
Jammer dat de TMC site tegenwoordig zoveel problemen heeft met foto's...
Ik zie je foto dus niet....
Wat staat erop ?
Uitbreiding van de suc ?
Of reguliere laadpunten?
Of een aantal fake plastiek laadpalen die de ICErs naar hartelust mogen icen zodat de echte laadplekken vrij blijven ?
 
  • Funny
Reactions: AustinP and MarcelS
Jammer dat de TMC site tegenwoordig zoveel problemen heeft met foto's...
Ik zie je foto dus niet....
Wat staat erop ?
Uitbreiding van de suc ?
Of reguliere laadpunten?
Of een aantal fake plastiek laadpalen die de ICErs naar hartelust mogen icen zodat de echte laadplekken vrij blijven ?

Ik had ook moeite met het plaatsen van foto’s, dacht dat het aan de crappy wifi/4G in Frankrijk lag.

Maar op de foto, welke ik wel kan zien, staan 4 sokkels, die exact hetzelfde eruit zien als de beslaande SuC sokkels, met waaruit dikke kabels steken. De bordjes dat het laadplekken zijn, hebben ze alin de grond geprikt.
 
  • Informative
Reactions: S-19910
Ik had ook moeite met het plaatsen van foto’s, dacht dat het aan de crappy wifi/4G in Frankrijk lag.

Maar op de foto, welke ik wel kan zien, staan 4 sokkels, die exact hetzelfde eruit zien als de beslaande SuC sokkels, met waaruit dikke kabels steken. De bordjes dat het laadplekken zijn, hebben ze alin de grond geprikt.

Die vier extra sokkels met laadplekbordjes stonden er al van in het begin. Maar dat er kabels uitsteken dat is nieuw.
 
  • Informative
Reactions: Karim DB
Dit draadje weer even terug gehaald. Goed nieuws, vooral omdat het in Duitsland plaatsvindt!

Achern op weg naar Zwitserland een vaste stop, is met zes stalls en regelmatig Ice-ing en niet al te corporatief management van het restaurant, doorlopende strijd met parkeerders die vervolgens oversteken en naar de Mc gaan, niet de fijnste plek.

Daar komt verandering in. Iets verder bei Herbolzheim is een 8 stalls SuC al aardig ver in de bouw.

Schermafbeelding 2018-06-17 om 20.37.08.png
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Petje1977
Tesla Italy moet eens in Nederland kijken waar je een SuC plaatst.

Man wat staan ze daar af en toe op trieste industrie terreinen. De restaurans zijn in de keren dat wij er geweest zijn gesloten. Of opgeheven. Hotels waar geen eten te krijgen was. Dichtsbijzijnde eetgelegenheid enkele minuten rijden gaf men aan in het hotel. Maar ik sta te laden ..........

Dit onder Milaan (Carpiano) Trento, Forte dei Marmi.

Maar goed autobuikje wel goed gevuld ;-) Geen grote problemen maar je kunt er lekker over zeuren.
 
Tesla Italy moet eens in Nederland kijken waar je een SuC plaatst.

Man wat staan ze daar af en toe op trieste industrie terreinen. De restaurans zijn in de keren dat wij er geweest zijn gesloten. Of opgeheven. Hotels waar geen eten te krijgen was. Dichtsbijzijnde eetgelegenheid enkele minuten rijden gaf men aan in het hotel. Maar ik sta te laden ..........

Dit onder Milaan (Carpiano) Trento, Forte dei Marmi.

Maar goed autobuikje wel goed gevuld ;-) Geen grote problemen maar je kunt er lekker over zeuren.
Voorop: Ik ben blij dat de SuC's er zijn in Italië, maar, je hebt helemaal gelijk. Wat een trieste plekken staan die SuperChargers onder Milaan zeg.

Ik zou ze in Italië ook graag op andere plekken zien waar wél even wat te drinken te krijgen is of wat te eten.
 
  • Like
Reactions: Tampert
Voorop: Ik ben blij dat de SuC's er zijn in Italië, maar, je hebt helemaal gelijk. Wat een trieste plekken staan die SuperChargers onder Milaan zeg.
Ik zou ze in Italië ook graag op andere plekken zien waar wél even wat te drinken te krijgen is of wat te eten.

Verazze is anders mijn favoriete Supercharger van Europa: aan een mooie jachthaven met diverse eettentjes met prima uitzicht.
 
Waar blijft iedereen?

Vanavond moest ik even laden bij de SuC in Amsterdam, staan daar 8 'lege' Tesla's te 'laden', kan natuurlijk. Ik ga binnen een kop koffie halen en zie daar twee mensen zitten...waar zouden die andere 6 zijn gebleven? Zag ook verder niemand, heb daar 25 minuten gestaan en verder ook niemand gezien.

Van die 8 Tesla's aan de laadpaal hadden er inderdaad...6 een blauwe kentekenplaat.

Gewoon puur uit nieuwsgierigheid...waar zijn ze dan? Of zijn er taxichauffeurs met 2 Tesla's? Kan natuurlijk ook, met eentje rijden, de ander laden en daarna omwisselen. :cool: Of zijn ze een frikandelletje halen bij de Febo (ok, misschien verkeerd voorbeeld), of...
 
  • Funny
Reactions: MarcelS
Waar blijft iedereen?

Vanavond moest ik even laden bij de SuC in Amsterdam, staan daar 8 'lege' Tesla's te 'laden', kan natuurlijk. Ik ga binnen een kop koffie halen en zie daar twee mensen zitten...waar zouden die andere 6 zijn gebleven? Zag ook verder niemand, heb daar 25 minuten gestaan en verder ook niemand gezien.

Van die 8 Tesla's aan de laadpaal hadden er inderdaad...6 een blauwe kentekenplaat.

Gewoon puur uit nieuwsgierigheid...waar zijn ze dan? Of zijn er taxichauffeurs met 2 Tesla's? Kan natuurlijk ook, met eentje rijden, de ander laden en daarna omwisselen. :cool: Of zijn ze een frikandelletje halen bij de Febo (ok, misschien verkeerd voorbeeld), of...
Het zal eerder zo zijn dat er op één Tesla twee chauffeurs zitten. De chauffeur wiens dienst erop zit zet de Tesla aan de SuC en gaat met zijn Ford Fiësta naar huis. Zijn collega komt een uur later met zijn Opel Corsa aan en begint zijn dienst met een tot 100% geladen taxi.
Die mannen komen en gaan van en naar huis en zitten dus niet aan de koffie in het SeC :)
 
  • Informative
Reactions: wooter
Gisteren voor het eerst in Breukelen geladen op de terugweg vanaf Schiphol. Veel stalls zeg, maar een beetje verharding en lijnen bij het parkeren zou handig zijn.

Wel moet ik zeggen dat ik eigenlijk echt wel klaar ben met SuC's bij Van der Valk. Rotonde, rotonde, fietspad, slagbomen, parkeerplaats en dán de SuC.

Ik vind het niet echt een fijne plek om te zijn in ieder geval. Laden ging netjes met >100kW, daar heb ik niets over te klagen. Maar doe mij maar een lader direct aan de snelweg.

Zelfde gaat wat mij betreft op voor Eindhoven, ook een mooie SuC geworden, maar de N2 moeten nemen en al die 'hobbels' voordat je bij de SuC staat vind ik nogal vervelend.
 
N2 af, stoplichtjes en slagboom. Valt wel mee toch?
Deze had eigenlijk in het Superchargers in NL topic gemoeten, maar eigenlijk gaat het grotendeels op voor de SuC locaties in Nederland, België, Frankrijk, etc.

Ik vind (mijn mening!) de locaties van Tesla sub-optimaal. De tijd die het kost om vanaf de snelweg bij de SuC te komen vind ik gewoon niet fijn. Het kan 1, 2 of soms 3 minuten zijn, maar het feit dat je de snelweg af moeten en iedere keer weer allemaal 'capriolen' moet uithalen om bij de SuC uit te komen vind ik gewoon niet tof.

In NL gaan de slagbomen open voor de SuC, maar in Italië moet je soms aanbellen en hopen dat ieman de slagboom open doet.

Als ik op doorreis ben wil ik ook reizen. Nu hoef ik niet continue 160km/h te rijden, maar de 'flow' van de reis gaat er wat mij betreft uit als je wéér op de parkeerplaats van een hotel staat waar je je kan afvragen of je een toilet kan vinden of even wat te drinken kan krijgen.

Ik ben heel blij met het SuC netwerk, maar ik vind het wel tijd dat Tesla naar betere locaties gaat kijken.

In Duitsland is een Autohof een prima keuze en in de UK zouden de 'Services' dat ook zijn, maar daar buiten kennen we dit niet echt.