Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
er staan er veel en de V3 staan in de 2e helft. deze winter ook nog iemand attent op gemaakt tijdens skivakantie.
Uit puur eigenbelang ben ik daarmee opgehouden. Doorgaans is mijn eerste stop richting het Oosten bij SuC Lauenau, waar ook een mix van V2 en V3 staat. De V3 zuilen zijn zelfs geschikt om met een aanhanger aangekoppeld te kunnen laden.
Mijn kleine bijdrage aan het voortduren van de kennisongelijkheid, sorry.
 
Gisteren een tijdje staan superchargen bij Erfstadt Duitsland Supercharger. Dit is een supercharger met een mix van V2 en V3, en heb meerdere Model 3/Y's de keuze zien maken voor een V2. Hier snap ik persoonlijk niet veel van. Nu was het totaal niet druk maar ik volg niet helemaal de gedachte dat je een V2 pakt terwijl er ook meer dan genoeg V3's beschikbaar waren. Is dit gewoon onwetendheid? Waren allen duiters die dit deden en heb ze verder niet aangesproken daar mijn duits niet echt heel denderend is 😁 en het ook niet echt mijn probleem is maar ik vond het erg verrassend.
Ik kwam er in Antwerpen ook een tegen die geadviseerd werd om aan de V2 te gaan laden want “die is sneller omdat er twee stekkers aan zitten”.. Uitgelegd wat het verschil is tussen V2 en V3, maar volgens de “ adviseur” krijg je bij de (V3) laadpalen met 1 stekker maar de helft van de snelheid omdat je die stalls deelt……
 
Ik kwam er in Antwerpen ook een tegen die geadviseerd werd om aan de V2 te gaan laden want “die is sneller omdat er twee stekkers aan zitten”.. Uitgelegd wat het verschil is tussen V2 en V3, maar volgens de “ adviseur” krijg je bij de (V3) laadpalen met 1 stekker maar de helft van de snelheid omdat je die stalls deelt……
Was dat toevallig PaulusdB (van post #4761 hierboven)? :rolleyes: 😅
 
Ik heb in Kortrijk eens meegemaakt dat ik quasi alleen stond te laden aan een V2 laadpaal en dat bij mijn terugkeer uit de McDo er een Franse Tesla aan de andere kant van diezelfde laadpaal stond geparkeerd en ingeplugd was met de tweede kabel. Bestuurder niet te bespeuren. Heb me eerst mateloos geërgerd maar heb me toen bedacht dat ik toch levenslang gratis kon Superchargen, dus het was alleszins niet voor mijn rekening, dus who cares. Maar ben wel benieuwd of dat eigenlijk wel werkt, met twee aan dezelfde paal V2 hangen ?
 
Ik heb in Kortrijk eens meegemaakt dat ik quasi alleen stond te laden aan een V2 laadpaal en dat bij mijn terugkeer uit de McDo er een Franse Tesla aan de andere kant van diezelfde laadpaal stond geparkeerd en ingeplugd was met de tweede kabel. Bestuurder niet te bespeuren. Heb me eerst mateloos geërgerd maar heb me toen bedacht dat ik toch levenslang gratis kon Superchargen, dus het was alleszins niet voor mijn rekening, dus who cares. Maar ben wel benieuwd of dat eigenlijk wel werkt, met twee aan dezelfde paal V2 hangen ?
Nee hij schakelt intern naar de ene of naar de andere kabel.
Zou ook niet kunnen het voltage van het cabinet moet overeenstemmen met wat de auto vraagt, dat gaat niet met twee verschillende auto's aan 1 paal.
 
In Verviers staan 4 V3's. De overige 8 zijn V2. Toen ik aankwam waren 2 V3's bezet door 2 Tesla's. De andere 2 door 1 Volkswagen e-up die maximaal 37 kW haalt. Ik vind het toch een beetje zonde dat die daarmee minstens een half uur in totaal 500 kW aan capaciteit bezet hield.

Zelf moest ik daardoor een V2 delen en genoegen nemen met 75 kW, terwijl ik had gehoopt op een piek van over de 200 kW.
Zie dat maar eens aan een VW e-up rijder uit te leggen. In die tijd is je auto zelfs met een lage laadsnelheid vol.