Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
De eerste lokaties in de US zijn open voor niet-Tesla’s. Al drie plekken :) 4EFFF78D-316F-4112-BB1D-733E24723E8D.jpeg
 
In de toekomst ook met andere laadpassen betalen bij de Superchargers:
Via de laadpas of via de app van ander laadpas providers? Via een laadpas zijn er denk ik structurele aanpassingen aan de Superchargers nodig, via een app is het relatief eenvoudig in te voeren.
 
Ik kreeg een paar dagen geleden een pushmessage van de Chargemap App dat de Tesla superchargers nu ook via Chargemap te gebruiken zijn. Maar dat is alleen via de Tesla app en dan kun je je Chargemap kaart als betalingsmethode toevoegen. Alleen nog maar in Frankrijk.
Prijzen zijn "tijdelijk" hetzelfde als de Tesla prijzen.

 
SuC Reims-Champagne Nord is ook gesloten. Sud is wel open.
Op de uitgezoomde navigatie kaart zie je het verschil niet. Zo had ik per ongeluk Sud aangeduid (Nord stond er niet meer op natuurlijk). Omdat het een tussenstop betrof viel het op de kaart niet op dat ik naar de volgende afrit gestuurd werd om naar de andere kant van de autoweg terug te keren en nog eens na het laden. 2-3 blauwe lijnen boven elkaar geven nog steeds een blauwe lijn.
Toen ik de afslag zag en volgens de nav nog 18 km moest doen viel mijne frank.
Gelukkig was over SuC Reims en Bergen rijden maar 5 minuten extra.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Was een trip naar Frankrijk aan het voorbereiden en zag dat de Supercharger van Val de Meuse offline is gehaald door Tesla. Iemand meer info hiervan?View attachment 922614
Ik ben er maandag langsgereden. Het lijkt er inderdaad op dat de SuC helemaal opgedoekt wordt. Alle laadpalen waren weggehaald.
 
Vanochtend in Zwolle toch weer bijzonder, daar zijn 16 V2 chargers en 8 V3 chargers.

Bij de V3 chargers stond een MX en bij de V2 chargers stonden 3 M3's naast elkaar, terwijl die m.i. beter bij de V3 kunnen gaan staan.

Waarom doen mensen dat? Zijn die onwetend of is er een goede reden voor te bedenken?
Het zou mooi zijn als de navi zou zeggen bij welke charger je het beste kunt gaan staan, dat zou al heel veel schelen voor veel mensen denk ik.
 
  • Like
Reactions: job-lek