Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Ben benieuwd wat ze gaan doen met het abo tarief/voorwaarden


IMG_0305.jpeg
 
Ben benieuwd wat ze gaan doen met het abo tarief/voorwaarden


<knip>

Ik kreeg hem ook en snapte eigenlijk niet wat het verschil dan is met vandaag de dag, want dit beschrijft toch exact zoals het nu werkt? Moet er wel bij vertellen dat ik weinig heb gekeken naar hoe het werkt als je geen Tesla hebt. :)

Ik neem aan dat dat abonnement of de prijs voor niet-Teslas dan hoger wordt, maar we zullen zien.
 
  • Like
Reactions: NicoV
Ik kreeg hem ook en snapte eigenlijk niet wat het verschil dan is met vandaag de dag, want dit beschrijft toch exact zoals het nu werkt? Moet er wel bij vertellen dat ik weinig heb gekeken naar hoe het werkt als je geen Tesla hebt. :)

Ik neem aan dat dat abonnement of de prijs voor niet-Teslas dan hoger wordt, maar we zullen zien.
Idem, ik heb ook geen idee of er iets verandert.
 
Ik denk juist dat het abo voor niet-Tesla's goedkoper wordt. Nu gebruiken veel mensen hem alleen voor de vakantieperiode vermoed ik, maar als het 5 euro zou zijn, zullen meer mensen dit doorlopend doen en derhalve ook vaker laden bij de SuC, win-win dus voor Tesla.

Ik dacht eerder duurder. De concurrentie is veel duurder. Het break-even punt van een abo is maar 150kWh of zo, iedereen die op reis gaat zal ongetwijfeld meer dan dat tanken op een maand. En als je terug bent kan je het abo terug afzeggen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik dacht eerder duurder. De concurrentie is veel duurder. Het break-even punt van een abo is maar 150kWh of zo, iedereen die op reis gaat zal ongetwijfeld meer dan dat tanken op een maand. En als je terug bent kan je het abo terug afzeggen.
Maar als je dat laatste wil voorkomen zou ik het goedkoper maken. Beetje zoals de gym die goedkoop is, maar waar mensen niet opzeggen en tegelijker tijd ook niet komen.
 
Blijft toch een mooie foto van de Pallet-Supercharger (6/4/2019)...
De afgelopen jaren niet nodig gehad wegens MS LR.

View attachment 1029883

Ik was 2 weken geleden in St Anton, daar heb je er ook nog twee van (en meen 8 'normale' verderop)
Supercharger Roosendaal gaat over een uurtje open. (Ik ging net al laden, maar werd weggestuurd, ze waren nog aan het testen :) )
Deze werd tijd of niet? Stond volgens mij al 3 jaar op de site als "coming"...
 
Ik vraag me af of dit niet heel bewust door de traditionele autofabrikanten (daarmee ionity) is bedongen en bedoelt om Tesla extra werk te geven?
Waarom extra werk? Het is voorlopig enkel voor nieuwe stations, aan bestaande SuC verandert er niks (voor 2027).

Ik denk trouwens dat geen enkele uitbater graag traditionele debet- en creditkaarten ziet komen, vanwege potentieel hogere kosten per transactie in vergelijking met eigen laadkaarten. Anders had er niet dergelijke regulering moeten komen.
 
Waarom extra werk? Het is voorlopig enkel voor nieuwe stations, aan bestaande SuC verandert er niks (voor 2027).

Ik denk trouwens dat geen enkele uitbater graag traditionele debet- en creditkaarten ziet komen, vanwege potentieel hogere kosten per transactie in vergelijking met eigen laadkaarten. Anders had er niet dergelijke regulering moeten komen.
Ik bedoel daarmee, dat de Ionity laders al zijn uitgerust met betaalmogelijkheden, dus Ionity hoeft hier nu niets meer voor te doen. Tesla laders zijn nog niet uitgerust met een (overbodige) directe betaalmogelijkheid, dus dat betekent extra kosten en ander ontwerp.
Had liever gezien dat de EU plug en charge functionaliteit verplicht had gesteld.
 
  • Like
Reactions: JuanF1
Ik bedoel daarmee, dat de Ionity laders al zijn uitgerust met betaalmogelijkheden, dus Ionity hoeft hier nu niets meer voor te doen. Tesla laders zijn nog niet uitgerust met een (overbodige) directe betaalmogelijkheid, dus dat betekent extra kosten en ander ontwerp.
Had liever gezien dat de EU plug en charge functionaliteit verplicht had gesteld.

Ander ontwerp is niet direct noodzakelijk toch?
Een centrale betaalzuil waarbij nr. van stall ingegeven wordt volstaat ook?
 
  • Like
Reactions: robertvg and Phil V