Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
fano suc.png

Nou, als dat zou kunnen ! Is vlakbij een grote Auchan waar we doorgaans even goed inladen - is maar 20 km van ons reguliere vakantieadres. En 200 Km van SuC Modena. Ze hebben er zelfs een foto bij staan - "nog een paar weken".. is de melding. Op het middelset witte bord staan de details - zal denk ik dus wel kloppen.
 
Last edited:
Wordt dan nog een heeeeel druk bouwen het tweede deel van het jaar

Januari 2014 kwam E.Musk ons in Amsterdam vertellen dat er elke dag een SuC zou bijkomen.
Met z'n allen (enfin, het groepje Tesla-rijders was toen wat beperker dan nu) hebben we daar meewarig over gedaan. 'Het zal al heel mooi zijn indien het 1 per week is.'

Uiteindelijk zijn er in 2014 ongeveer 250 SuC's bijgekomen (ik ken het juiste getal niet meer).
Dat is ééntje per (werk)dag.

Overigens gaat het soms niet zo snel als Tesla zelf zou willen, kijk maar naar Spanje bvb.

Ik blijf erbij : elke SuC is een cadeau !
 
Deze foto heb ik van het Duits-Zwitserse forum gehaald: het is de SuC in aanbouw in Wallis, Steg-Hohtenn (direct onderaan de autotrein bij Goppenstein). Die komt op een ideale plek, ik ben hier heel blij mee.

13256491_1058962007517938_3830132552899500384_n.jpg


Op hetzelfde forum geeft men wel aan dat deze pas in oktober/november klaar zal zijn, dus reken er nog niet op voor de zomervakantie. Waarom het zo lang duurt, weet ik niet, want de fundamenten liggen er al (in het midden van de foto, bij de blauw/groene vakken). En de stroomvoorziening is er ook al, zeg ik zo op het eerste gezicht :cool:

Als deze geen groene stroom levert, dan weet ik het niet meer :D
 
Last edited:
Maar wie weet komt het er hier ook wel een keer van. Zou mooi zijn als een bedrijf een Supercharger (of een fast charger van 60 Kw) kan laten plaatsen waar de klanten gebruik van kunnen maken als aanvulling op de 11/22 Kw Destination Chargers.
Ik ken je overtuiging wat betreft de "traaglaadinfrastructuur". We verschillen daarover van mening. Voor mij bestaan de verschillende behoeftes.
Het probleem is dat een DC-fastcharger 60kW minstens 20.000€ kost en drie AC-laders 22kW slechts 3.000€ en dat de totale laadcapaciteit dezelfde is. Wie tijd heeft, en dat zijn bijna alle werknemers van een bedrijf, is met de tweede oplossing (de drie AC-laders) beter gediend dan met de eerste. Want je moet niet bij je wagen wachten tot het laden gedaan is. Je kan hem de hele of halve dag laten staan.
 
  • Like
Reactions: HWS
Ik ken je overtuiging wat betreft de "traaglaadinfrastructuur". We verschillen daarover van mening. Voor mij bestaan de verschillende behoeftes.
Het probleem is dat een DC-fastcharger 60kW minstens 20.000€ kost en drie AC-laders 22kW slechts 3.000€ en dat de totale laadcapaciteit dezelfde is. Wie tijd heeft, en dat zijn bijna alle werknemers van een bedrijf, is met de tweede oplossing (de drie AC-laders) beter gediend dan met de eerste. Want je moet niet bij je wagen wachten tot het laden gedaan is. Je kan hem de hele of halve dag laten staan.
Sterker nog, als we het over oplaadinfra voor medewerkers hebben, zijn deze allen nog meer gebaat bij 6 stuks 11 kW laders. Aangezien mensen vaak langer dan 4 uur op locatie zijn.
Wat dat betreft ben ik ook voor zoveel mogelijk 11 kWh laders, overal. Als je overal, in elke stad waar je komt, je altijd binnen een straal van ca. 500 meter van je bestemming een beschikbare 11 kWh lader hebt, is de noodzaak voor en het aantal benodigde DC laders flink lager. En een 11 kWh lader kan je meestal nog eenvoudig plaatsen op de bestaande netwerkaansluiting.
 
  • Like
Reactions: HWS and robertvg