Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Wat bedoel je nu precies?

Laten we ons niet al te druk maken. Als je niet thuis kunt laden dan ben je, zeker volgens Tesla, welkom aan de SuC. Daar gaan ze zelfs op inzetten en in of aan de randen van onze vier grote steden komen in 2019, als volume met Model 3 is toegenomen, grote SuC pleinen met een voor ons nu nog onwaarschijnlijk hoog aantal stalls. Tot dan gewoon doen wat nodig is. Kun je wel thuis laden dan kom je vanzelf wel op het punt dan dat handiger is. Bovendien zal voor elke auto straks (vanaf 1 januari besteld) betaald gebruik gelden, 20 ct/km. Dan verandert het beeld. Huidige populatie heeft (gelukkig) nog gratis maar zal in aantal heel snel ingehaald gaan worden door betalend segment.
In deze post schrijf je 20ct/km ipv kWh ik neem aan dat @Petje1977 dat bedoelt.
 
  • Like
Reactions: Petje1977
Wordt het niet eens tijd dat er iets positiefs naar buiten wordt gebracht over de Supercharger uitrol die nu explosief in Europa (en ook elders maar voor ons is Europa uiteraard relevant) plaatsvindt. Dagelijks worden stations geopend en als je kijkt op Supercharge.info dan is de lijst van openingen indrukwekkend. Wie zit er dicht bij de media?

Zeker in deze periode waarin het wat nieuws betreft komkommertijd gaat worden zou een stukje waarin iets wordt verteld over deze uitrol een flinke positieve bijdrage zijn aan de mening over elektrisch rijden.

Natuurlijk is het Tesla en dus niet direct het gewenste nieuws, maar toch? Ik vind dat het dat wel verdient.
Alle plannen die er bestaan over nog te bouwen netwerken (uit het Land van Ooit) worden breed uitgemeten terwijl dit iets is waar wij vandaag, met de huidige auto's (en komend jaar ook met de 3) met de op dit moment hoogste laadsnelheid (praktisch gezien) terecht kunnen en zo heel Europa kunnen doorkruisen. Even weglaten dat het voor ons gratis is.

Als we zo het vooroordeel dat je met een EV niet op wintersport (of vakantie in het algemeen) kunt een slag kunnen toebrengen is dat alleen maar winst.
Wie heeft een idee of ingang?
 
Wordt het niet eens tijd dat er iets positiefs naar buiten wordt gebracht over de Supercharger uitrol die nu explosief in Europa (en ook elders maar voor ons is Europa uiteraard relevant) plaatsvindt. Dagelijks worden stations geopend en als je kijkt op Supercharge.info dan is de lijst van openingen indrukwekkend. Wie zit er dicht bij de media?

Zeker in deze periode waarin het wat nieuws betreft komkommertijd gaat worden zou een stukje waarin iets wordt verteld over deze uitrol een flinke positieve bijdrage zijn aan de mening over elektrisch rijden.

Natuurlijk is het Tesla en dus niet direct het gewenste nieuws, maar toch? Ik vind dat het dat wel verdient.
Alle plannen die er bestaan over nog te bouwen netwerken (uit het Land van Ooit) worden breed uitgemeten terwijl dit iets is waar wij vandaag, met de huidige auto's (en komend jaar ook met de 3) met de op dit moment hoogste laadsnelheid (praktisch gezien) terecht kunnen en zo heel Europa kunnen doorkruisen. Even weglaten dat het voor ons gratis is.

Als we zo het vooroordeel dat je met een EV niet op wintersport (of vakantie in het algemeen) kunt een slag kunnen toebrengen is dat alleen maar winst.
Wie heeft een idee of ingang?
De media zijn geïnteresseerd in nieuwe en spectaculaire dingen. Meer en meer SuperChargers is voor de buitenstaander gewoon meer van hetzelfde en dus niet interessant. Voor ons uiteraard niet, maar wij zijn voor de gemiddelde autorijder een clubje zonderlingen die een, veel te dure auto, kunnen betalen ;)
 
Wordt het niet eens tijd dat er iets positiefs naar buiten wordt gebracht over de Supercharger uitrol die nu explosief in Europa (en ook elders maar voor ons is Europa uiteraard relevant) plaatsvindt. Dagelijks worden stations geopend en als je kijkt op Supercharge.info dan is de lijst van openingen indrukwekkend. Wie zit er dicht bij de media?

Zeker in deze periode waarin het wat nieuws betreft komkommertijd gaat worden zou een stukje waarin iets wordt verteld over deze uitrol een flinke positieve bijdrage zijn aan de mening over elektrisch rijden.

Natuurlijk is het Tesla en dus niet direct het gewenste nieuws, maar toch? Ik vind dat het dat wel verdient.
Alle plannen die er bestaan over nog te bouwen netwerken (uit het Land van Ooit) worden breed uitgemeten terwijl dit iets is waar wij vandaag, met de huidige auto's (en komend jaar ook met de 3) met de op dit moment hoogste laadsnelheid (praktisch gezien) terecht kunnen en zo heel Europa kunnen doorkruisen. Even weglaten dat het voor ons gratis is.

Als we zo het vooroordeel dat je met een EV niet op wintersport (of vakantie in het algemeen) kunt een slag kunnen toebrengen is dat alleen maar winst.
Wie heeft een idee of ingang?

Misschien te koppelen aan de avonturen van Elon Bear?
die tot in Turkije, staan die er al lang bij?
deze staan ook aangeduid als "binnenkort"
upload_2017-12-17_11-37-25.png
 
Last edited:
De media zijn geïnteresseerd in nieuwe en spectaculaire dingen. Meer en meer SuperChargers is voor de buitenstaander gewoon meer van hetzelfde en dus niet interessant. Voor ons uiteraard niet, maar wij zijn voor de gemiddelde autorijder een clubje zonderlingen die een, veel te dure auto, kunnen betalen ;)

Niet mee eens. Nu precies vier jaar geleden, voor wie later afgestemd hebben, was Tesla een vergelijkbare challenge aangegaan, d.w.z. de wintersportgebieden bereiken volledig elektrisch en met Superchargers. Dat is toen gelukt met zes Superchargers (buiten die in Noorwegen). Nu gaan er misschien voor Kerst nog tientallen open en dat is best vermeldenswaard.

We zijn veel te bescheiden. Het publiek dat "ergens" overweegt om straks aan een EV te gaan denken heeft hier zeker interesse in en de meesten denken al niet meer zo over een te dure auto. Ik bedoel niet de de andere fabrikanten die dit aanwakkeren of de media die aan het leibandje lopen maar de gewone automobilist die in de regel heel veel interesse heeft.
 
Niet mee eens. Nu precies vier jaar geleden, voor wie later afgestemd hebben, was Tesla een vergelijkbare challenge aangegaan, d.w.z. de wintersportgebieden bereiken volledig elektrisch en met Superchargers. Dat is toen gelukt met zes Superchargers (buiten die in Noorwegen). Nu gaan er misschien voor Kerst nog tientallen open en dat is best vermeldenswaard.

We zijn veel te bescheiden. Het publiek dat "ergens" overweegt om straks aan een EV te gaan denken heeft hier zeker interesse in en de meesten denken al niet meer zo over een te dure auto. Ik bedoel niet de de andere fabrikanten die dit aanwakkeren of de media die aan het leibandje lopen maar de gewone automobilist die in de regel heel veel interesse heeft.
Je onderschat de kracht van de (NL) Tesla community, H.
Iedere Tesla-eigenaar beinvloedt continu een groep mensen om zich heen met allerlei, uiteraard positieve, informatie. Per rondrijdende Tesla zijn dat zomaar 20 potentiele kopers, schat ik. En dan hebben we het nog niet over de taxi's en bedrijven als EC-Rent. Het is niet te onderschatten wat een bereik er op die manier al is. De zogeheten 'massa'-media dromen van een dergelijk bereik voor hun 10 seconden aandacht per item. Ook omdat dit bereik juist niet onder de 'gemiddelde’ Nederlander is, maar merendeels onder gelijkgestemden.
 
Je onderschat de kracht van de (NL) Tesla community, H.
Iedere Tesla-eigenaar beinvloedt continu een groep mensen om zich heen met allerlei, uiteraard positieve, informatie. Per rondrijdende Tesla zijn dat zomaar 20 potentiele kopers, schat ik. En dan hebben we het nog niet over de taxi's en bedrijven als EC-Rent. Het is niet te onderschatten wat een bereik er op die manier al is. De zogeheten 'massa'-media dromen van een dergelijk bereik voor hun 10 seconden aandacht per item. Ook omdat dit bereik juist niet onder de 'gemiddelde’ Nederlander is, maar merendeels onder gelijkgestemden.

Dan maken we hun dromen toch eens waar? Natuurlijk doen we veel, heel veel, maar wat is nu mooier om met wat leuke plaatjes een reis naar de wintersport anno 2017 elektrisch en met Superchargers zichtbaar te maken. Ik ga wel iets schrijven maar zou graag tips krijgen hoe ik dat gericht naar voren kan brengen in de media. Overigens ook, zeg maar alle, bedrijven, groot en klein, zijn jaloers op (en overrompeld door) de intensiteit van de Tesla-community. Anders zou ik op mijn zondag niet hiermee bezig zijn :)
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Dan maken we hun dromen toch eens waar? Natuurlijk doen we veel, heel veel, maar wat is nu mooier om met wat leuke plaatjes een reis naar de wintersport anno 2017 elektrisch en met Superchargers zichtbaar te maken. Ik ga wel iets schrijven maar zou graag tips krijgen hoe ik dat gericht naar voren kan brengen in de media. Overigens ook, zeg maar alle, bedrijven, groot en klein, zijn jaloers op (en overrompeld door) de intensiteit van de Tesla-community. Anders zou ik op mijn zondag niet hiermee bezig zijn :)
Jij bent 7 x 24 u ermee bezig Hans. Niet alleen op zondag, maar ook 's nachts kunnen we je wakker maken voor Tesla vragen ;)
 
  • Funny
Reactions: HWS
Jij bent 7 x 24 u ermee bezig Hans. Niet alleen op zondag, maar ook 's nachts kunnen we je wakker maken voor Tesla vragen ;)

Ach, het is de kunst die schijn hoog te houden :) Is ook wel leuke materie en leerzaam als je er heel diep induikt. Dan lossen puzzeltjes zich vanzelf op en daar kun je dan weer collega-rijders mee helpen. Maar misschien, als ik straks mijn Model 3 heb, een sabbatical inlassen?
 
Wordt het niet eens tijd dat er iets positiefs naar buiten wordt gebracht over de Supercharger uitrol die nu explosief in Europa (en ook elders maar voor ons is Europa uiteraard relevant) plaatsvindt. Dagelijks worden stations geopend en als je kijkt op Supercharge.info dan is de lijst van openingen indrukwekkend. Wie zit er dicht bij de media?

Zeker in deze periode waarin het wat nieuws betreft komkommertijd gaat worden zou een stukje waarin iets wordt verteld over deze uitrol een flinke positieve bijdrage zijn aan de mening over elektrisch rijden.

Natuurlijk is het Tesla en dus niet direct het gewenste nieuws, maar toch? Ik vind dat het dat wel verdient.
Alle plannen die er bestaan over nog te bouwen netwerken (uit het Land van Ooit) worden breed uitgemeten terwijl dit iets is waar wij vandaag, met de huidige auto's (en komend jaar ook met de 3) met de op dit moment hoogste laadsnelheid (praktisch gezien) terecht kunnen en zo heel Europa kunnen doorkruisen. Even weglaten dat het voor ons gratis is.

Als we zo het vooroordeel dat je met een EV niet op wintersport (of vakantie in het algemeen) kunt een slag kunnen toebrengen is dat alleen maar winst.
Wie heeft een idee of ingang?

“De media” doen inderdaad vaak alleen iets met spectaculair nieuws. Als het niet spectaculair is is het niet nieuwswaardig, zo lijkt de heersende opvatting. Het aantal spectaculaire, maar onzinnige, nieuwsberichten op nu.nl of de Telegraaf is ontelbaar.

De kunst is dus om de journalist een spectaculair verhaal te geven. Liefst panklaar, zodat het hem niet veel tijd kost.

Persoonlijk vind ik de afgelopen zomer geopende superchargers boven de poolcirkel indrukwekkend. “Elektrisch rijden van Gibraltar tot diep in Lapland”. Is dat spectaculair genoeg? Voor mij wel, ik weet niet of er journalisten zijn die dat ook vinden. Is het nieuws? Voor velen wel.
 
Ach, het is de kunst die schijn hoog te houden :) Is ook wel leuke materie en leerzaam als je er heel diep induikt. Dan lossen puzzeltjes zich vanzelf op en daar kun je dan weer collega-rijders mee helpen. Maar misschien, als ik straks mijn Model 3 heb, een sabbatical inlassen?
Hou maar op, lukt je vast niet, heeft Xfrank ook geprobeerd (toen hij z'n eerste MS in ontvangst heeft genomen).
 
Ik heb het al aan Tesla voorgesteld, als eigenaar van een PR en communicatie agency, om op verschillende manieren positief in de pers te kunnen komen. Zowel branded als non-branded. Maar het interesseert hen niet...

Zoals Hans net al schreef, dat doen de huidige eigenaren onder gelijkgestemden.. Verder wordt meer dan genoeg over het merk geschreven zowel positief als negatief.... Dat levert ze genoeg exposure op denk ik.
 
Privacy & Wettelijk | Tesla België
Supercharger Fair Use Policy

Inleiding

We zijn voortdurend bezig om ons wereldwijde netwerk van Supercharger oplaadstations uit te breiden om lange afstandsreizen mogelijk te maken en om een oplaadmogelijkheden te creëren voor Tesla-eigenaren zonder oplaadmogelijkheden thuis of op werk, waardoor de wereldwijde invoering van elektrische voertuigen wordt versneld. Wanneer Superchargers in strijd met dit beoogde doel worden gebruikt, heeft dit een negatief effect op de beschikbaarheid van Superchargers voor anderen.

Supercharger Fair Use

Om ervoor te zorgen dat de Superchargers beschikbaar zijn voor hun beoogde doel, verzoeken wij u om geen gebruik te maken van een Supercharger oplaadstation indien uw voertuig wordt gebruikt:

  • als taxi;
  • voor een ridesourcing- of ridesharing-dienst (bijvoorbeeld Uber, Lyft of vergelijkbare diensten);
  • om bedrijfsmatig goederen te transporteren;
  • voor overheidsdiensten; of
  • voor enig ander commercieel doel.
Indien u gebruikmaakt van Supercharger oplaadstations in strijd met deze Supercharger Fair Use Policy, kunnen wij u verzoeken dit gebruik aan te passen. Ook kunnen wij andere maatregelen nemen om de beschikbaarheid van Superchargers voor het beoogde doel te handhaven, zoals het beperken of blokkeren van de mogelijkheid van uw voertuig om gebruik te maken van Supercharger oplaadstations.

Deze Fair Use Policy is van toepassing op alle Superchargers wereldwijd, en op alle Tesla voertuigen, nieuw of gebruikt, die gekocht zijn na 15 december 2017, hetzij van Tesla, hetzij van een derde. Tesla kan ervoor kiezen om specifiek aan te wijzen Supercharger oplaadstations vrij te stellen van deze Fair Use Policy om tegemoet te komen aan specifieke lokale omstandigheden
 
Commercial in het Amerikaans betekent iets als (vervoer) tegen betaling (commercial flights). Dus niet een zakelijk gebruikte auto, wat nagenoeg alle Tesla zijn.
Denk ik ook (commercieel = goederen of diensten verkopen met winstoogmerk) maar het vervoer van goederen of personen is al gedekt door de eerste drie gedachtestreepjes ("als taxi"; "voor een ridesourcing- of ridesharing-dienst"; "om bedrijfsmatig goederen te transporteren"), dus de vraag blijft wat Tesla bedoelt met het laatste gedachtestreepje "for any other commercial venture"/"voor enig ander commercieel doel"/"pour toute autre entreprise commerciale").

A priori moet dat dus een ander (commercieel) doel betreffen dan het vervoer van goederen of personen, die immers al eerder in de tekst uitgesloten zijn, maar ik zou mij er niet te veel bij voorstellen: gewoon een "catch-all provision" die hun advocaten hebben uitgevonden om Tesla wat interpretatieruimte te geven bij situaties waar ze nog niet aan dacht, en eventueel overmorgen ook wil uitsluiten. Zoals je terecht aangeeft zou het nut van SuCs een flinke deuk krijgen als we ze niet meer voor onze professionele verplaatsingen zouden mogen gebruiken! :eek:

Maar goed, het blijft een "wollig" laatste gedachtestreepje :rolleyes: