Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Waar in Amsterdam kan je niet in de buurt van je bestemming laden? Het kost alleen geld en je auto staat op straat, maar het kan wel..
Met thuis laden wordt bedoeld op een plek bij je huis waar je honderd procent zeker kunt laden als je aankomt en waar je zelf de stroom verzorgt/koopt. Niet door op zoek te gaan naar een vrije paal ergens in de buurt, al levert dit mij wellicht ook een dislike op. Ikzelf heb dat gelukkig allemaal niet want is hier keurig geregeld maar als ik in een stad zou wonen en een Tesla zou hebben zou ik die ook, als het niet teveel extra rijden kost, een keer of wat per week aan de SuC opladen, niet vanwege financieel aspect, (hoewel 60 km laden tegen 40 ct wel €.24,00 is) want dat valt voor de nieuwe straks weg maar vanwege gedoe.
Om straks meer mensen in de Model 3 te krijgen moet dat trouwens goed geregeld zijn. En dat gaat ook zeker gebeuren.
 
Met thuis laden wordt bedoeld op een plek bij je huis waar je honderd procent zeker kunt laden als je aankomt en waar je zelf de stroom verzorgt/koopt. Niet door op zoek te gaan naar een vrije paal ergens in de buurt, al levert dit mij wellicht ook een dislike op. Ikzelf heb dat gelukkig allemaal niet want is hier keurig geregeld maar als ik in een stad zou wonen en een Tesla zou hebben zou ik die ook, als het niet teveel extra rijden kost, een keer of wat per week aan de SuC opladen, niet vanwege financieel aspect, (hoewel 60 km laden tegen 40 ct wel €.24,00 is) want dat valt voor de nieuwe straks weg maar vanwege gedoe.
Om straks meer mensen in de Model 3 te krijgen moet dat trouwens goed geregeld zijn. En dat gaat ook zeker gebeuren.

Er wordt de suggestie gewekt dat als je twee dagen op pad bent, blijkbaar in de buurt van Amsterdam, je geen andere mogelijkheid tot laden dan bij de SuC. Zeker in een regio/stad als Amsterdam vind ik dat moeilijk te geloven.

Vooropgesteld dat ik uberhaubt de hele discussie gek vind (gezien het geld wat er op dit moment uit wordt gegeven bij Tesla, kan ik me er heel weinig bij voorstellen dat ze last hebben van 4 cent per kWh) en inderdaad geen problemen heb met een Tesla die bij een Supercharger laadt op wat voor manier of situatie dan ook, vind ik de stelling met zoveel laadplekken in een regio dat het alleen maar kan bij een SuC niet overtuigend.

Ik heb lang in Amsterdam en Utrecht gewoond zonder thuislader en het is echt maar heel heel zelden gebeurd dat ik niet kon laden in de buurt. Dit hoort er ook bij, als je in een stad woont. Een ICE kon ik ook niet altijd voor de deur kwijt en moest ik ook een stukje lopen.
 
  • Like
Reactions: Steven and HWS
Er zitten twee elementen in de nieuwe aanpak: commercial en "government purposes". De eerste vind ik vanzelfsprekend - maar ik verbaas me over de tweede.. Iemand enig idee waarom dat wordt uitgesloten? En wat er onder verstaan moet worden? Is dit iets typisch Amerikaans?

Daarom heeft onze minister van energie(verspilling) Tommelein de Tesla die hij geërfd had van zijn voorgangster van de hand gedaan.
Hij mocht niet meer suc'en.
 
Schermafbeelding 2017-12-16 om 10.38.46.png
Typo-alert hoop ik :eek:

Zeer benieuwd naar wat ik hier lees over die SuC-pleinen. Qua grootorde moet er dan toch al snel richting industriezones gedacht worden vermoed ik.

Denk aan iets van honderd+ stalls met voorzieningen. En in elke parking een stelletje city-chargers. Publieke laadpalen vindt je niet veel voor 20 cent kWh. Is hier al 35 cent. SuC wordt straks wel 20 cent. En niet vergeten, de planning is niet voor nu, maar voor straks als we echt willen dat automobilisten overstappen op een EV. Dan moeten de condities optimaal zijn, anders doet men het niet en blijft nog 15 jaar brandstofauto's (op)rijden.
 
Als ik thuis een laadpaal kon maken dan zou ik daar iedere nacht laden. Helaas is dat fysiek onmogelijk bij mij en veel andere mensen. Ja, ik kan dan een publieke laadpaal opzoeken waar ik 0,35 per kWh betaal, maar dan rij ik toch echt naar de Supercharger, sorry. Ik ben momenteel wel aan het kijken of er iemand vlakbij mijn huis plek heeft voor mij om te parkeren en dat ik hun dan betaal voor de stroom.

Ik betaal gewoon die 32 cent per kwh, dat doe ik liever dan mij vervelen bij de suc.
In het begin (juni 2015) was suc leuk, geinige gesprekken met fans, maar het slijt.
Op jaarbasis betaal ik zo’n 250 euro aan straatpalen en 200 euro aan opladen op kantoor tegen 0,19 euro per kwh.
Zo bezien valt het reuze mee.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Ik betaal gewoon die 32 cent per kwh, dat doe ik liever dan mij vervelen bij de suc.
In het begin (juni 2015) was suc leuk, geinige gesprekken met fans, maar het slijt.
Op jaarbasis betaal ik zo’n 250 euro aan straatpalen en 200 euro aan opladen op kantoor tegen 0,19 euro per kwh.
Zo bezien valt het reuze mee.
Was idd in het begin leuk die gesprekjes aan de SuC. Maar moet zeggen dat in 2 jaar tijd daar nog weinig over van is. Jammer !!!
 
Er wordt de suggestie gewekt dat als je twee dagen op pad bent, blijkbaar in de buurt van Amsterdam, je geen andere mogelijkheid tot laden dan bij de SuC. Zeker in een regio/stad als Amsterdam vind ik dat moeilijk te geloven.

Vooropgesteld dat ik uberhaubt de hele discussie gek vind (gezien het geld wat er op dit moment uit wordt gegeven bij Tesla, kan ik me er heel weinig bij voorstellen dat ze last hebben van 4 cent per kWh) en inderdaad geen problemen heb met een Tesla die bij een Supercharger laadt op wat voor manier of situatie dan ook, vind ik de stelling met zoveel laadplekken in een regio dat het alleen maar kan bij een SuC niet overtuigend.

Ik heb lang in Amsterdam en Utrecht gewoond zonder thuislader en het is echt maar heel heel zelden gebeurd dat ik niet kon laden in de buurt. Dit hoort er ook bij, als je in een stad woont. Een ICE kon ik ook niet altijd voor de deur kwijt en moest ik ook een stukje lopen.

uiteraard zijn er andere mogelijkheden, maar als je langs een SuC rijdt en de volgende dag weer vroeg op pad moet ga je het er niet op gokken of de laadpalen die 10 min lopen van je huis staan eventueel vrij zijn, dan laad ik die 20 min liever even bij een SuC
 
Tesla introduces new ‘Supercharger Fair Use’ policy to focus on long distance travel and deter commercial use

Dit geldt uiteraard alleen voor Tesla's die vanaf nu worden besteld.

Supercharger Fair Use Policy

Introduction
We are continually expanding our global network of Supercharger stations to enable personal long distance travel and to provide a charging solution for those without immediate access to home or workplace charging, thereby accelerating the widespread adoption of electric vehicles. When Superchargers are used beyond their intended purpose, it negatively impacts the availability of Supercharging services for others.

Supercharger Fair Use
To help ensure that Superchargers are available for their intended use, we ask that you not charge your vehicle using a Supercharger if your vehicle is being used:
  • as a taxi;
  • for ridesourcing or ridesharing (through Uber, Lyft or similar services);
  • to commercially deliver or transport goods;
  • for government purposes; or
  • for any other commercial venture.
If you charge your vehicle in a manner that does not comply with this Supercharger Fair Use Policy, we may ask you to modify this behavior. We may also take additional action to protect the availability of Superchargers for their intended purpose, such as limiting or blocking your vehicle’s ability to use Supercharger stations.

This Policy applies to all Superchargers worldwide and all Tesla vehicles purchased, either new or used, whether from Tesla or a third party, after December 15, 2017. Tesla may choose to exclude certain Supercharger stations or occasional trips from the scope of this Policy, such as to accommodate specific local circumstances.

Charging Alternatives
We encourage the commercial use of Tesla vehicles while using appropriate charging solutions. Please reach out to your local sales contact to explore vehicle and charging options that suit your needs. For questions related to home charging, please contact [email protected].
Persoonlijk denk ik dit :
- Als Tesla een Fair Use Policy wil instellen voor nieuwe bestellingen, betekent het dat het nog niet gedaan is met "gratis SuperChargen" incentives in de toekomst (anders zou die nieuwe politiek niet echt belangrijk zijn voor Tesla, voor zover SuC-charging overal iets duurder is dan thuis of op 't werk laden); dus er komen mogelijk nog wel periodes waar wij "oudjes" opnieuw gratis SuC-charging aangeboden krijgen als we onze wagens inruilen.
- "gouvernement purposes"/"any other commercial venture": ik zou ook denken dat dit alleen gaat om het vervoer zelf als handel, of als overheidsopdracht (ik kan we, wat dat laatste betreft, voorstellen dat er landen/regio's/steden zijn waar de overheid bijv. gehandicaptentransport zelf aanbiedt). Dus niet gericht op de professionele verplaatsingen in 't algemeen, ook niet die van minister Tommelein (maar toegegeven, Tesla's communicatie is niet bepaald duidelijk, wederom :rolleyes:)
 
Persoonlijk denk ik dit :
- Als Tesla een Fair Use Policy wil instellen voor nieuwe bestellingen, betekent het dat het nog niet gedaan is met "gratis SuperChargen" incentives in de toekomst (anders zou die nieuwe politiek niet echt belangrijk zijn voor Tesla, voor zover SuC-charging overal iets duurder is dan thuis of op 't werk laden); dus er komen mogelijk nog wel periodes waar wij "oudjes" opnieuw gratis SuC-charging aangeboden krijgen als we onze wagens inruilen.
- "gouvernement purposes"/"any other commercial venture": ik zou ook denken dat dit alleen gaat om het vervoer zelf als handel, of als overheidsopdracht (ik kan we, wat dat laatste betreft, voorstellen dat er landen/regio's/steden zijn waar de overheid bijv. gehandicaptentransport zelf aanbiedt). Dus niet gericht op de professionele verplaatsingen in 't algemeen, ook niet die van minister Tommelein (maar toegegeven, Tesla's communicatie is niet bepaald duidelijk, wederom :rolleyes:)

Commercial in het Amerikaans betekent iets als (vervoer) tegen betaling (commercial flights). Dus niet een zakelijk gebruikte auto, wat nagenoeg alle Tesla zijn.