schonelucht
Well-Known Member
CCS ondersteunt wel degelijk 150kW, men heeft dat verleden jaar voor het eerst gedemonstreerd. Men werkt nu overigens aan 350kW.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Volgens mij wel een heel theoretisch verhaal. De lader kan op gelijktijdig 50 kW leveren op Chademo, Css, en waarschijnlijk 3x32A via Type 2. En het systeem ondersteunt tot 150 kW, maar volgens mij ondersteunen noch het Chademo, Nog het CSS protocol een laadsnelheid van 150 kW. Dus we claimen de snelste te zijn, want Tesla kan maximaal 145 aan, maar we kunnen het nog niet waarmaken.
Dat geloof ik (behalve de uitzondering op de regel) echt niet. Auto's in het D-segment waar de 3 ook in valt worden meestal zakelijk ingezet. Het gemiddelde zakelijke kilometrage is 33500km (bron: VNA) Wat ook de veel lagere TCO mag zijn, al is die gelijk aan een Aygo, je moet de € 35K+ ook hebben liggen of kunnen en willen financieren als particulier. De meesten zullen zakelijk gekocht worden en ook zodanig worden gebruikt. En de meerprijs voor Supercharger enabling gewoon meegeleased.terwijl Model 3 ook in situaties worden aangeschaft waar men echt lokaal blijft.
Toch heb ik die laatste vanwege het gemak en het gevoel van vrijheid om te gaan zo vaak ik wil. Daarom zou ik, als het zou moeten, met plezier die 1500 neertellen voor SuC gebruik omdat alleen al de beleving meer waard is. Ook al kun je met calculeren aantonen dat ik te duur uit ben.
Ik krijg echter nog niet gevonden wat er nu is gedaan om dit te bewijzen. In het artikel staat hooguit dat de apparatuur voorbereid is om te kunnen gaan laden met 150 kW.CCS ondersteunt wel degelijk 150kW, men heeft dat verleden jaar voor het eerst gedemonstreerd. Men werkt nu overigens aan 350kW.
De Kia Soul kan volgens mij ook nog altijd maximaal 50 kW laden. Het enige is dat Kia duo laders heeft geinstalleerd met een vermogen van 50 kW. Kia Installs First 100 kW CHAdeMO DC Fast Chargers In EuropeEen KIA Soul kan overigens aan deze lader 100KW trekken via Chademo. Het gaat allemaal verbazend langzaam maar heel voorzichtig komen ook andere fabrikanten en laadleveranciers met snelheden die ergens gaan op lijken.
Begrijp me niet verkeerd hoor, maar ik heb nooit begrepen waarom ik moet kiezen voor groene stroom. Als het even duur is dan staat het mijn leverancier vrij voor een andere inkoop te kiezen. Of ze daar nu kolen, water/wind/zon of kernenergie voor gebruiken staat ze wat mij betreft vrij. Die analogie gaat vrij goed op voor ICEs waarbij men ook niet voor een leverancier of smaak kiest op basis van hoe het gewonnen en gedistribueerd is maar kiest voor marketing (de schone motor) of de portemonnee.
Bij de model s wordt er wel degelijk geld gevraagd voor superchargen. Bij de eerste s40 en s60 kon je die optie er bij kopen voor 2500 euro. Bij duurdere versies zat dit er altijd bij.In België is de wetgeving m.b.t. koppelverkoop veel strenger dan in Nederland, dus ik kan mij wel voorstellen dat er zo kan worden geredeneerd dat het koppelverkoop is als het voor de Model S/X gratis is, maar bij de Model 3 er wel geld wordt gevraagd voor het superchargen. Ik zou het zelf wel een beetje krom vinden, maar ik maak de wetgeving niet en ben überhaupt geen jurist
De Zwitserse Fastned...Volgens mij wel een heel theoretisch verhaal. De lader kan op gelijktijdig 50 kW leveren op Chademo, Css, en waarschijnlijk 3x32A via Type 2. En het systeem ondersteunt tot 150 kW, maar volgens mij ondersteunen noch het Chademo, Nog het CSS protocol een laadsnelheid van 150 kW. Dus we claimen de snelste te zijn, want Tesla kan maximaal 145 aan, maar we kunnen het nog niet waarmaken.