Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
In Tilburg komt een grote nieuwe Van der Valk. Toch een hotspot voor Superchargers. Weet hier iemand of daar ook Superchargers gaan komen? Zou voor mij ideaal zijn.

Ik ben er gisteren even heen gereden, maar op de parking, die nu ingericht wordt, nog geen interessante zaken gezien. Zal er binnenkort eens omheen lopen. Maar is best grote Van der Valk en ik sluit niets uit.
 
  • Like
Reactions: TheSiemNL
Mooi weer dus even op de fiets naar de zuidrand van de stad gegaan, de nieuwe Van der Valk.

Best groot parkeerterrein. Heb er (illegaal maar dat geeft hier niet zo) overheen gefietst maar helaas geen aanwijzingen van een komende SuC gezien.

Ik zal deze lokatie uiteraard nog wel even aanmelden, zowel voor SuC als DeC. Wordt overigens weer een mooie Van der Valk.

IMG_1003.jpg
 
Aan een Supercharger vlakbij je huis heb je sowieso niks ;-)

Ik pak de popcorn erbij. Dit gaat weer een discussie worden over waar Supercharging nou wel en niet voor bedoeld is :D

Doe dat deze keer maar eens zonder mij :)

<popcorn AAN>
Er zullen toch meer mensen zijn die net als ik na werkdag thuiskomen met nog een paar procent Soc en die dan in de avond (vaak uurtje later al) weer weg moeten met de auto? Ik krijg in dat uurtje niet genoeg km’s uit mijn laadpaal om nog met de auto weg te kunnen. Nu moet ik in die gevallen onze oude prius pakken wat om meerdere redenen niet de voorkeur heeft. Een Suc in de buurt van thuis zou dan echt een uitkomst zijn...
<popcorn UIT>
 
<popcorn AAN>
Er zullen toch meer mensen zijn die net als ik na werkdag thuiskomen met nog een paar procent Soc en die dan in de avond (vaak uurtje later al) weer weg moeten met de auto? Ik krijg in dat uurtje niet genoeg km’s uit mijn laadpaal om nog met de auto weg te kunnen. Nu moet ik in die gevallen onze oude prius pakken wat om meerdere redenen niet de voorkeur heeft. Een Suc in de buurt van thuis zou dan echt een uitkomst zijn...
<popcorn UIT>

Laden terwijl je werkt is geen optie?
 
Laden terwijl je werkt is geen optie?
Vaak niet, ben veel onderweg bij verschillende opdrachtgevers. Soms dagen met honderden kilometers tussen mijn laatste bestemming en huis.
Vaak is dat geen punt of onderweg wel een suc stop, maar een paar keer per maand lukt dat niet of moet ik onverwacht weg in de avond. Dan is een suc of andere snellaadmogelijkheid toch handig...
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN
Vaak niet, ben veel onderweg bij verschillende opdrachtgevers. Soms dagen met honderden kilometers tussen mijn laatste bestemming en huis.
Vaak is dat geen punt of onderweg wel een suc stop, maar een paar keer per maand lukt dat niet of moet ik onverwacht weg in de avond. Dan is een suc of andere snellaadmogelijkheid toch handig...

Hier zijn ze toch ook voor?
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Jkr85 and widodh
Jep, ik zou in die situatie thuis dat uurtje bijladen (dan heb je alweer +50 km) en dan onderweg SuC, daar zijn ze idd voor. Hoe verder weg hij dan ligt binnen die straal hoe beter, want het laden gaat dan sneller met lagere SoC. Plus je komt dan eerder met een warme accu aan (ook weer sneller).
 
Jep, ik zou in die situatie thuis dat uurtje bijladen (dan heb je alweer +50 km) en dan onderweg SuC, daar zijn ze idd voor. Hoe verder weg hij dan ligt binnen die straal hoe beter, want het laden gaat dan sneller met lagere SoC. Plus je komt dan eerder met een warme accu aan (ook weer sneller).
Als ik een uurtje aan de paal hang dan krijg ik er theoretisch 40km bij, maar in de winter is dat in de praktijk echt minder. Dan zou ik naar de dichtsbijzijnde Suc moeten en voor mij is dat Dordrecht, een klein uurtje rijden. De andere kant op dan bijvoorbeeld Kapelle waar ik mijn dochter van school moet halen omdat de trein niet rijd...
“Ja hoor, ik kom je wel halen van het station. Ik neem de Tesla, dus ik ben er over een kleine twee uur” :)

Begrijp me goed, ik wist dat van te voren en verwacht ook op korte termijn geen Suc op Schouwen Duiveland. Hier wonen heeft weer andere voordelen :) en gelukkig hebben we nog een tweede auto.
Mijn punt is meer dat een auto voor mij primair een gebruiksvoorwerp is en dat er nog best momenten zijn dat dat gebruik beperkt wordt. Als mensen in wellicht vergelijkbare situatie dan enthousiast reageren op een Suc dicht bij huis en daar al snel negatieve reacties op krijgen dacht ik: misschien is het goed om (nog) eens uit leggen dat mensen hun Tesla op verschillende manieren kunnen gebruiken en er dus soms in mijn ogen best legitieme redenen zijn om een Sic dicht bij huis te willen...

PS1: groot respect voor de Tesla rijders van het eerste uur die het zonder of met heel weinig Sucs moesten doen. Zou voor mij niet te doen geweest zijn...

PS2: hoewel ik mijn best heb gedaan het woord Suc een paar keer te noemen, weet ik nietof deze post nog volledig ontopic is, sorry
 
We zitten op 1 lijn hoor, mijn punt was meer dat ik qua Superchargernetwerk -als ik mocht kiezen- liever een nieuwe SuC op, zeg, 25km vanaf mijn huis krijg (op veelgebruikte routes), dan bij wijze van spreken op 1km loopafstand. Die laatste is in de praktijk gewoon minder nuttig.

En, zeker Zeeland is nog een blinde vlek op SuC-gebied, dus die verdient er nog wel minimaal één. Liever daar een nieuwe, dan bij mij in de straat :).