Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Uiteraard, gaat via de palen. Das logisch. Maar je begrijpt me verkeerd. Een auto die aan de andere kant moet laden neemt een stroomkabel van de naast liggende stall. Dus die wordt geteld. Maar de kabel die nog vrij is en zo aangegeven wordt is nutteloos voor een Tesla rijder.
Voorwaarde voor niet-Teslas in de overeenkomst die ze goedkeuren, is dat ze geen extra plaatsen blokkeren. Als dat wel zo is, kan je Tesla contacteren en zouden er maatregelen moeten getroffen worden. De gebruiker is gekend bij Tesla.
Sowieso worden enkel SuCs voor niet-Tesla’s vrijgegeven die zelden of nooit vol staan. Soms worden ze zelfs ook nog eens tijdelijk geblokkeerd voor niet Tesla’s als ze uitzonderlijk wel zouden dreigen vol te geraken (vb bij de grote wintersportuittocht). Ze verdwijnen dan ook tijdelijk uit de app voor niet-Tesla gebruikers.
De kans dat je geen plaats hebt door niet-Tesla’s is dus vrij klein.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: DVR-MYP and NielsA
Wij gaan deze zomer naar de Provence, op mijn route is één van de ideale laders eentje met maar 6 stalls. Blijkbaar kan toch daar iedereen laden.
Saint-Priest.

Het is onze eerste keer dat we op vakantie gaan met een EV. 😇

We kunnen laden in Dardilly maar dan moet ik daarna door Lyon rijden. Wil ik liever niet doen als het enigszins kan.

Maar we gaan het leren. Eerste keer voor alles. :cool: Bedankt voor de toelichting!!
 
Uiteraard, gaat via de palen. Das logisch. Maar je begrijpt me verkeerd. Een auto die aan de andere kant moet laden neemt een stroomkabel van de naast liggende stall. Dus die wordt geteld. Maar de kabel die nog vrij is en zo aangegeven wordt is nutteloos voor een Tesla rijder.
De oplossing is om via de motorkap van de Audi je Telsa op z'n kop in het vak te parkeren. Je moet dan wel de laadkabel 180 graden draaien voordat je hem aansluit.
 
Wij gaan deze zomer naar de Provence, op mijn route is één van de ideale laders eentje met maar 6 stalls. Blijkbaar kan toch daar iedereen laden.
Saint-Priest.

Het is onze eerste keer dat we op vakantie gaan met een EV. 😇

We kunnen laden in Dardilly maar dan moet ik daarna door Lyon rijden. Wil ik liever niet doen als het enigszins kan.

Maar we gaan het leren. Eerste keer voor alles. :cool: Bedankt voor de toelichting!!
Maak je geen zorgen! De Tesla bedenkt namens jullie die dag wat de optimale route wordt en past aan indien nodig tijdens de dag. Op die route zitten meer dan voldoende SUC’s.

Overigens zou Dardilly juist mijn voorkeur hebben: v3 lader (oftewel niet delen, waardoor iedereen sneller weer op weg is).
 
  • Like
Reactions: DVR-MYP
Maak je geen zorgen! De Tesla bedenkt namens jullie die dag wat de optimale route wordt en past aan indien nodig tijdens de dag. Op die route zitten meer dan voldoende SUC’s.

Overigens zou Dardilly juist mijn voorkeur hebben: v3 lader (oftewel niet delen, waardoor iedereen sneller weer op weg is).
Bij een V3 wordt de snelheid niet meer met 50% verminderd, toch?
 
Wij gaan deze zomer naar de Provence, op mijn route is één van de ideale laders eentje met maar 6 stalls. Blijkbaar kan toch daar iedereen laden.
Saint-Priest.
Je kan onderweg op voorhand de bezetting in de gaten houden.
Trouwens, nu al weten waar je gaat laden heeft weinig zin. Ik bekijk het onderweg van laadbeurt tot laadbeurt. Het komt altijd anders uit dan wat de nav of ABRP initiëel voorstelt.
Soms wil de blaas dat je eerder stopt of rij je toch net iets zuiniger door files en kan je een SuC verder halen, is er een file wat verder en kan je beter nu al laden totdat de file opgelost is of is het ergens aan een SuC zo aangenaam dat je wat langer wil laden en de volgende overslaan, duurt het eten langer, krijg je niet de verwachte snelheid en vertrek je vroeger, wil je nog aan die ene SuC met supermarkt stoppen tijdens de openingsuren…
Er zijn 1000 redenen te bedenken.
Gewoon niets plannen, chillen en zien waar je uitkomt. Het plannen en bijsturen onderweg is een leuke tijdsbesteding om de tijd onderweg te doden. De vakantie begint als je thuis de auto in D zet.
 
Trouwens, nu al weten waar je gaat laden heeft weinig zin. Ik bekijk het onderweg van laadbeurt tot laadbeurt. Het komt altijd anders uit dan wat de nav
YMBJ 🥴

3 kinderen en niks regelen? Waar gaan we dan slapen halfweg? Nee, nee, alles regelen en no stress.
We hebben hotel geboekt aan de SuC in Dijon. Metz sud is ook een zekerheid. De laatste stop is ook een certitude daar er daarna niets meer is (Sisteron).

Dus enige twijfel is Dardilly of Saint-Priest. Dardilly komen we al aan na 170km. Had liever wat langer doorgereden en Lyon links laten liggen. Dus voor nu Saint-Priest maar ga bij vertrek hotel de bezetting zeker opvolgen in de auto. En dan kiezen we.

Dank voor het meedenken!
 
  • Funny
Reactions: NielsA
En hotel boeken doen wij ook wel. Vaak pas nadat we vertrokken zijn, maar dat doet er niet toe. Dat je dat met kinderen op voorhand wil doen, kan ik wel begrijpen.
Maar de stops onderweg…
Net met kinderen is dat zeker onvoorspelbaar. Wedden dat als je wil vertrekken an de laadpaal, er nog 1 naar het toilet wil? Dan laat je de auto ondertussen toch gewoon verder laden, suboptimaal qua laadsnelheid, maar misschien raak je dan wel een SuC verder en is je planning om zeep.
 
  • Like
Reactions: Camelroel
YMBJ 🥴

3 kinderen en niks regelen? Waar gaan we dan slapen halfweg? Nee, nee, alles regelen en no stress.
We hebben hotel geboekt aan de SuC in Dijon. Metz sud is ook een zekerheid. De laatste stop is ook een certitude daar er daarna niets meer is (Sisteron).

Dus enige twijfel is Dardilly of Saint-Priest. Dardilly komen we al aan na 170km. Had liever wat langer doorgereden en Lyon links laten liggen. Dus voor nu Saint-Priest maar ga bij vertrek hotel de bezetting zeker opvolgen in de auto. En dan kiezen we.

Dank voor het meedenken!
Ik kan mij goed voorstellen dat je goed voorbereid op weg wil. Hebben we allemaal in het begin gedaan. En nu denken we ‘what were we thinking’….. 😅🙈

Inmiddels weet ik dat ik met de Tesla meer ontspannen door Europa cruise dan met eerdere auto’s.

Mocht drukte een issue zijn (je rijdt liever door Lyon) dan is de route Langres - Bourg en Bresse - Geneve - Annecy - Grenoble ook optie: veel mooier, rustiger en plenty SUC’s.
 
Let in Sisteron even op als je aan komt rijden: de eerste laders die je ziet zijn V2, even erlangs rijden naar de parkeerplaats achter het hotel en dan staan daar tegen het hek een hele batterij V3s.
Jij bedoelt wss die 4 vlak aan de ingang? Die zijn ondertussen weg gehaald en achteraan staan er 12 samen. Maar toch bedankt voor je bericht ! Het is gewaardeerd!!


De 12 vanop straat gezien:

Google Maps
 
Last edited:
  • Like
Reactions: MvN.on.Tour
Heeft iemand al is 'last' gehad met het volgende. Je navigeert naar een SuC, daar is volgens je on board info één laadplek vrij. Kom je toe en er is niks vrij want een ID4 of iets anders neemt 2 plekken in beslag.
Heeft iemand al nieuwe laders gezien met langere kabels voor de niet Tesla's? Ga over paar dagen weer naar Nederland met mijn Audi etron GT en will de superchargers proberen. Kan begrijpen als ex-tesla rijder dat het blokkeren van een extra lader (bij drukte) niet gewaardeerd zal worden.