Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Wij waren in Garmisch met kerst en hebben gratis geladen op Rasthaus Platz.
IMG_1018.png
IMG_1018.png
 
Die 'tijdelijke' stalls in Lermoos staan er al minstens 5 jaar. Volgens mij was (is?) de eigenaar van dat MOHR-hotel eigenaar van een MX en wilde electrisch rijden wel stimuleren. Blijkbaar destijds een deal kunnen maken met Tesla. Ik heb er met de MX75 vrijwel iedere zomer gestaan.

De plekken boven moet je idd even weten en staan altijd al op pallets. Blijkbaar is niks zo definitief als een tijdelijke oplossing :)
 
Toen stonden ze ook al op pallets, maar deden ze het blijkbaar wel. Dan zullen ze het nu ook wel doen. Blijft bijzonder, ik had gelukkig plek bij die andere 4 en ik kan me nog herinneren dat er toen max 120kW stond, dat vond ik ook al zo bijzonder. Nu is het 150 kW volgens Tesla.
Bij Nijvel Zuid staan er ook een paar stalls op pallets. Het idee ervan is dat ze verplaatst zouden kunnen worden om bij drukke SuCs tijdelijk extra capaciteit te kunnen bieden. Maar of dat nog steeds gebeurt betwijfel ik.
Een beetje zoals de noodlokalen van mijn middelbare school. Die stonden er twintig jaar later nog steeds.
 
I was in Lermoos, Austria on Saturday morning. The plan was to drop kids and friend off at the 180 Panorama hotel and me charge the car. The app showed one free charger.

It turned out a Dutch ID4 was occupying one of the ports. Since their charger is at the 'wrong' side, they actually made two spots useless. There was already a queue forming and we waited 20 minutes for this family to arrive. I had to wait another 10 minutes to get a charging spot.

I believe that supercharger should not be open to non-Teslas. Only 4 spots and one misplaced car will mean you get to the charger expecting a free slot but end up in a queue.
Tesla kan waarschijnlijk uitlezen wat voor type auto er staat te laden. Als ze dat weten, dan weten ze ook dat de laadpoort aan de verkeerde kant zit en dat deze auto 2 plaatsen in beslag neemt. Het aantal beschikbare stalls kunnen ze dus vrij eenvoudig daarop aanpassen.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
We then reached Supercharger at Illertissen and there were 2 chargers free. Only three German cars, rest all Dutch. By the time we returned from the nearby McDonalds therew as a queue for both this supercharger as well as for the Ionity next to it. I almost witnessed an accident at the Ionity because an impatient eTron driver flew past everyone to take the slot that had ust become free, but then saw a woman standing in that spot guarding it for her usband (who was waiting for that spot) to drive into that spot to charge.
Illertissen kun je inderdaad beter vermijden. Betere keuze is Merklingen, Ulm of Fussen.