Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla verlaagt weer de prijzen??

This site may earn commission on affiliate links.
We hebben een draadje "Tesla in de Pers" voor dit soort links.

We gaan toch niet weer met een draadjespolitie komen? Dat hebben we al een keer gehad en dat is niet goed bevallen.

On topic: Sinds mijn bestelling van 29 april zijn de prijzen van de MS intussen twee keer verlaagd. Tegen de tijd dat ze 'm eindelijk gaan leveren kost die auto nog maar 50K en kan ik lekker in de de 4% schaal blijven zitten.
 
Politie dit, politie dat. Ik zie je wel vaker dit benoemen Paul. Het is gewoon een heel normale, niet agressieve, niet verwijtende vraag. De meeste op dit Forum volgen een aantal draadjes die ze belangrijk vinden en krijgen daar reminders van of zien dit verschijnen in hun scherm. Er zijn uiteindelijk maar een paar draadjes die er toe doen, en wildgroei aan zelfde soort draadjes is echt niet bevorderlijk voor een overzichtelijk forum. Buiten het feit dat dit onderwerp op zich een eigen draadje zou verdienen, maar dan in de algemene zin, "prijsbeleid Tesla" zou een mooi topic hier voor zijn. Als je de search optie gebruikt (werkt prima, als je maar de uitgebreide zoekfunctie gebruikt met de juiste opties) kan je echt alles zo vinden.

Serieus hoor, één draadje over vakantie in Italië bijvoorbeeld is echt voldoende. Ik heb hier heel veel uit gehaald en ook aan bijgedragen.

Wil je iets specifieks weten? Dan zoek je alleen in dit draadje. Nu moet je omwille van risico dat de info die je zoekt te missen die er mogelijk wel staat in alle subtopics toch een algemene search doen en dan krijg je zo veel hits dat je het zoeken wel achterwege laat voortaan en sommige gewoon zelfs dan maar een nieuw draadje starten...Zo blijven we aan de gang. Vaak is het gewoon zonde, dan worden er een paar antwoorden of vragen gesteld waar mogelijk hele relevante info in staat en die verdwijnen dan weer aan de horizon met het doodgaande draadje.

Ik blijf het gewoon melden als ik van mening ben dat er al een relevant draadje is als er weer eens een nieuw draadje oppopt van met name nieuwe gebruikers die maar een paar keer hebben gereageerd. Dat heet gewoon nieuwe mede enthousiastelingen wijzen op hoe het beter kan... We bijten toch niemand zijn hoofd eraf? En het is toch een advies, geen dwingend verhaal? Je zegt toch ook tegen iemand "hey, er zit iets op je wang" als er iets op iemands wang zit waar je van kan vermoedden dat deze persoon dit niet weet. Als het antwoord "nee" is dan begrijp ik dan wel weer dat "politie. Politie" gedoe....
 
Last edited:
Politie dit, politie dat. Ik zie je wel vaker dit benoemen Paul. Het is gewoon een heel normale, niet agressieve, niet verwijtende vraag. De meeste op dit Forum volgen een aantal draadjes die ze belangrijk vinden en krijgen daar reminders van of zien dit verschijnen in hun scherm. Er zijn uiteindelijk maar een paar draadjes die er toe doen, en wildgroei aan zelfde soort draadjes is echt niet bevorderlijk voor een overzichtelijk forum. Buiten het feit dat dit onderwerp op zich een eigen draadje zou verdienen, maar dan in de algemene zin, "prijsbeleid Tesla" zou een mooi topic hier voor zijn. Als je de search optie gebruikt (werkt prima, als je maar de uitgebreide zoekfunctie gebruikt met de juiste opties) kan je echt alles zo vinden.

Serieus hoor, één draadje over vakantie in Italië bijvoorbeeld is echt voldoende. Ik heb hier heel veel uit gehaald en ook aan bijgedragen.

Wil je iets specifieks weten? Dan zoek je alleen in dit draadje. Nu moet je omwille van risico dat de info die je zoekt te missen die er mogelijk wel staat in alle subtopics toch een algemene search doen en dan krijg je zo veel hits dat je het zoeken wel achterwege laat voortaan en sommige gewoon zelfs dan maar een nieuw draadje starten...Zo blijven we aan de gang. Vaak is het gewoon zonde, dan worden er een paar antwoorden of vragen gesteld waar mogelijk hele relevante info in staat en die verdwijnen dan weer aan de horizon met het doodgaande draadje.

Ik blijf het gewoon melden als ik van mening ben dat er al een relevant draadje is als er weer eens een nieuw draadje oppopt van met name nieuwe gebruikers die maar een paar keer hebben gereageerd. Dat heet gewoon nieuwe mede enthousiastelingen wijzen op hoe het beter kan... We bijten toch niemand zijn hoofd eraf? En het is toch een advies, geen dwingend verhaal? Je zegt toch ook tegen iemand "hey, er zit iets op je wang" als er iets op iemands wang zit waar je van kan vermoedden dat deze persoon dit niet weet. Als het antwoord "nee" is dan begrijp ik dan wel weer dat "politie. Politie" gedoe....
Hier ben ik het helemaal mee eens. Soms ook echt van die onzinnige draadjes. Maar als je er wat van zegt word je neergesabeld. En niemand die er tegen optreedt. Dus maak ik me er niet meer druk om.
 
" Ontwerp bewerken" zie ik dus nergens în mijn account staan. Wil je eens een screenshotje posten a.u.b.


Schermafbeelding 2019-07-16 om 20.25.50.png
Schermafbeelding 2019-07-16 om 20.25.50.png
 
  • Informative
Reactions: Hayden
@pvh je geeft zelf al aan dat een prijsbeleid draadje gerechtvaardigd zou zijn. Daarmee geef je volgens mij aan dat je het wel met me eens bent dat je niet geforceerd allerlei onderwerpen onder bestaande discussies moet hangen. Er moet echt ruimte zijn voor frisse nieuwe onderwerpen. Dat maakt ons als 'oude rotten' niet veel uit, je kunt ze lezen, of niet. Maar voor nieuwe leden wordt het echt overzichtelijker. Niemand gaat voor zijn lol 440(!) pagina's 'Tesla in de pers' doorzoeken voor dat ene stukje informatie dat ze graag willen lezen.

Dus: iemand post in een bestaand draadje: prima. Iemand maakt een nieuw draadje aan: ook prima. Als het goed genoeg is dan blijft het plakken, en anders zakt het langzaam weg in het archief.
 
@pvh je geeft zelf al aan dat een prijsbeleid draadje gerechtvaardigd zou zijn. Daarmee geef je volgens mij aan dat je het wel met me eens bent dat je niet geforceerd allerlei onderwerpen onder bestaande discussies moet hangen. Er moet echt ruimte zijn voor frisse nieuwe onderwerpen. Dat maakt ons als 'oude rotten' niet veel uit, je kunt ze lezen, of niet. Maar voor nieuwe leden wordt het echt overzichtelijker. Niemand gaat voor zijn lol 440(!) pagina's 'Tesla in de pers' doorzoeken voor dat ene stukje informatie dat ze graag willen lezen.

Dus: iemand post in een bestaand draadje: prima. Iemand maakt een nieuw draadje aan: ook prima. Als het goed genoeg is dan blijft het plakken, en anders zakt het langzaam weg in het archief.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Maar de laatste tijd worden er volgens mij wel erg veel topics geopend voor een simpele vraag die b.v. ook in het beginnersvragen / model 3 topic enz gesteld hadden kunnen worden.

Misschien ligt het meer aan mij aangezien ik maar een stuk of 15 topics echt actief volg en dan al die losse topics snel mis.
 
Prijzen (on-topic) ...... ik denk dat het slim is. Hij maakt alles eenvoudiger (bij de introductie van de S en X was er nog "ruimte" voor allerlei uitvoeringen. Nu capaciteit optimaal benutten. En de model 3 prijzen nog wat omlaag. Hij wil heel veel 3's, y's en x-en wegzetten voordat de rest überhaupt uit te startblokken is (want als je er 10K per jaar maakt ben je nog niet gestart vindt ik). Dan nog even de roadster tussendoor (volgens mij gewoon om de rest even op hun nummer te zetten, want nodig is het niet........maar die gaan gegarandeerd als warme broodjes).
 
  • Funny
Reactions: Hans_TM3
(en ik weet zeker dat discussies over forum etiquette offtopic is in welke centraal of meer specifiek draadje dan ook ;))

Over het prijsbeleid....bij een wijziging heb je nergens "recht op". Je hebt recht op waar je mee akkoord bent gegaan. Je was akkoord met de prijs. Het staat je vrij om te annuleren, dan wel de order aan te passen (wanneer dat nog mogelijk is in het proces).

In algemene zin, kan je de klok erop gelijkzetten dat Tesla vlak na de verkoopcijfers gaat "rommelen" met prijzen en uitvoeringen. Zo weet ik zeker dat men hier om een of andere reden commentaar richting Elon/Tesla over zal sturen en dat er altijd nog een tweede aanpassing komt. Maar niemand weet van tevoren hoe en wanneer.

Kan me voorstellen dat mensen die net (uit Inventory bijvoorbeeld) een prachtige Pearl White Performance hebben gekocht, een beetje teleurgesteld zijn. Daar gaat immers ruim € 6000 zo aan de neus voorbij.

Dingen veranderen altijd plotseling en soms groots....maar tot nu toe voorspelbaar aan het begin van een nieuw kwartaal en vlak voor de conference call over de financiën.
 
Zijn er mensen die ervaring hebben met het aanpassen van een bestelling?
Ik heb in mei mijn auto besteld en mag pas in November gaan rijden.
Dan zou je toch best nu de bestelling kunnen aanpassen? Duurt toch nog 4 maanden.........en ze leveren toch niet op bestelling.