Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla verlaagt weer de prijzen??

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag door een medewerker van Tesla opgebeld. Factuur wordt automatisch aangepast nu. Dus wie al pearl white besteld had moet niets ondernemen en je factuur wordt aangepast. Het lange wachten leverde mij dus 1600 euro op;) maar had toch liever mijn unicorn al gehad.

Top! Scheelt ook € 15 bijtelling per maand!

Las dit op het US deel ook en is in lijn met policy bij eerdere prijswijzigingen.
 
Van waar komen die grote prijsverschillen voor de Model 3 met Duitsland en Frankrijk ? Kan je daar kopen ? Scheelt meer dan 5000 euro !
Helaas wel in Europa zijn bij ons, afgezien van Portugal, ongeveer de hoogste.
In Duitsland zijn de prijzen het laagste. Als ik de Duitse prijs met subsidies en lagere btw corrigeer dan is de prijs daar 6000 euro lager voor een AWD uitvoering!
Het Düsseldorf delivery centrum is voor ons ook nog een stuk dichterbij..
Helaas zal Tesla je zoveel mogelijk tegenwerken, wat mag binnen de wettelijke grenzen, bij de koop in het buitenland. Zoals kopen zonder btw.
 
Helaas wel in Europa zijn bij ons, afgezien van Portugal, ongeveer de hoogste.
In Duitsland zijn de prijzen het laagste. Als ik de Duitse prijs met subsidies en lagere btw corrigeer dan is de prijs daar 6000 euro lager voor een AWD uitvoering!
Het Düsseldorf delivery centrum is voor ons ook nog een stuk dichterbij..
Helaas zal Tesla je zoveel mogelijk tegenwerken, wat mag binnen de wettelijke grenzen, bij de koop in het buitenland. Zoals kopen zonder btw.

Ik ben uiteindelijk wel voor die route gegaan en heb gisteren in Duitsland een LR AWD gekocht.
Netto zonder BTW en met een leuke korting. Altijd leuk voor de cashflow als ZZP'er.

Er zijn verschillende 'dealers' in Duitsland die zelfs nu nog de LR RWD aanbieden.
Even zoeken op mobile.de, daar staan ze op of mij een pm sturen dan geef ik je een goed adres door.
 
Ik ben uiteindelijk wel voor die route gegaan en heb gisteren in Duitsland een LR AWD gekocht.
Netto zonder BTW en met een leuke korting. Altijd leuk voor de cashflow als ZZP'er.

Er zijn verschillende 'dealers' in Duitsland die zelfs nu nog de LR RWD aanbieden.
Even zoeken op mobile.de, daar staan ze op of mij een pm sturen dan geef ik je een goed adres door.
En de garantie?
 
Ik ben uiteindelijk wel voor die route gegaan en heb gisteren in Duitsland een LR AWD gekocht.
Netto zonder BTW en met een leuke korting. Altijd leuk voor de cashflow als ZZP'er.

Er zijn verschillende 'dealers' in Duitsland die zelfs nu nog de LR RWD aanbieden.
Even zoeken op mobile.de, daar staan ze op of mij een pm sturen dan geef ik je een goed adres door.

PM gestuurd! (maar misschien is het goed om je ervaring publiekelijk te delen hier op het forum, hier zullen meer mensen interesse in hebben, het scheelt immers duizenden euro's;):)).
 
Had een soortgelijke discussie over garantie ook al met een Hyundai dealer, er is veel grijze import van de e Kona, en volgens de dealer geldt dan de garantie uit het land waar die vandaan komt. Jammer, he, dat de voorwaarden in de hele EU moeten gelden. Bangmakerij door de dealer.
 
Ik ben uiteindelijk wel voor die route gegaan en heb gisteren in Duitsland een LR AWD gekocht.
Netto zonder BTW en met een leuke korting. Altijd leuk voor de cashflow als ZZP'er.

Er zijn verschillende 'dealers' in Duitsland die zelfs nu nog de LR RWD aanbieden.
Even zoeken op mobile.de, daar staan ze op of mij een pm sturen dan geef ik je een goed adres door.

Ik dacht dat de verlaagde prijs door een incentive van de overheid was, die al van de prijs is afgetrokken, zoals in de UK. Prijs is dan echt 5k€ lager? Waanzin.
 
PM gestuurd! (maar misschien is het goed om je ervaring publiekelijk te delen hier op het forum, hier zullen meer mensen interesse in hebben, het scheelt immers duizenden euro's;):)).

Dat wil ik zeker doen en het is vrij eenvoudig om te doen.
Maak een afspraak met een goede handelaar in Duitsland. PM mij maar voor een adres.

Als je de deal gemaakt hebt levert hij de auto met een 5-daags Duits kenteken.
Daarmee kun je vanuit DE naar Nederland rijden en naar de RDW gaan voor de invoering.

Maak een afspraak bij de RDW voor invoering, doe dat indien mogelijk binnen die 5-daagse periode. Kosten zijn 100 euro.
Vraag ook bij de RDW voor die invoeringsdatum een eendags kenteken aan bij de RDW. Kost niks,
Regel een verzekering voor dat eendagskenteken, meestal kun je met je verzekeraar afspreken waar je dat auto toch gaat verzekeren om dat te doen.

Oop de keuringsdag: Rij naar de RDW, laat auto zien, overleg CoC.
RDW neemt alles op en neemt het Duitse kenteken in.
Daarom heb je dan dat eendagskenteken nodig anders mag je niet naar huis rijdem ;-)
Vul thuis de BPM aangifte in (dat is dus een nul-aangifte)
Binnen een paar dagen ontvang je de kentekenkaart in de bus.

Voila, job done :)