Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tevreden!

This site may earn commission on affiliate links.

Maarten

Active Member
Nov 2, 2013
4,122
13,375
Hilversum
We hebben al héél lange tijd een draadje over janken bij tekortkomingen. Terecht.
Maar dit geeft mogelijk een vertekend beeld, omdat er bij mij en anderen ook héél veel ervaringen bekend zijn en die verspreid staan over het forum, over een service die men bij geen enkel merk eerder heeft meegemaakt.

Dus, als tegenwicht: als je meer dan prima bent behandeld, laten we dit over Tesla en de medewerkers dan ook op deze plek af en toe eens melden. Ik weet dat er veel mensen bij Tesla zijn die stinkend hun best doen.
En om te starten: Arjen Verschuure van de vestiging in Amsterdam heb ik moeten tegenhouden om mijn telefoontje naar zijn mobiel tijdens zijn vakantie in behandeling te nemen. En hij bedient pro-actief met after sales op een manier die ik niet eerder heb meegemaakt! Top gewoon. :):):)
 
  • Like
Reactions: jm71 and gelden
Eigenlijk alleen maar positieve ervaringen bij SuC Amsterdam. Moet zelden wachten, word binnen altijd vriendelijk gedag gezegd en als er iets mis is met de auto wordt er ook nooit moeilijk gedaan. Perfecte service! Houden zo mensen!
 
Deze morgen naar tesla gent geweest,scheelt de helft in rijtijd voor mij. 1 key fob werkte niet meer. Ze hebben van beide sleutels de batterij vervangen, en toen ik een opmerking maakte over een chroom strip die terug gezakt was aan de deur, nadat Aartselaar die nochtans al eens uitgelijnd had,hebben de die zelfs meteen ook onder handen genomen! Vermoedelijk hebben ze nog wat spare tijd daar ze nog niet zo lang open zijn. Alleszins tevreden!
 
Vorige week bij SEC Den Haag geweest voor service. (Maand eerder door een uitvaller) Was weer een fijne ervaring. Had een 85D mee als loaner. Kon ik eindelijk de AP eens ervaren. Was erg fijn en dit wil ik eigenlijk ook..
Alle kleine onvolkomenheden opgelost zoals tik in het stuur en een kraakje in het dak. Ook werd de batterij verwarmer vervangen omdat die niet goed presteerde. Al met al weer goede service!
 
Vorige week vlak voor een tripje naar Belgie vastgelopen navigatie..... Met behulp van de service lijn alles gereset en werkend gekregen.
Van afstand werd nog een fout in de accu koeling ontdekt... dus binnenkort langs het SEC.
Jammer van de vastloper en het accu probleem... wel goede service.
 
afgelopen week was de TAZ een dagje in de SeC Den Haag. Rubber van het achterdak was gescheurd. Is samen met de achterdak-glas vervangen. Tevens het rechterachterlicht vervangen ivm aanhoudende condens. En het rijwind geluid op de Linker A-stijl opgelost. Wat een stilte... En een dag de P90D Red mogen rijden.... wat een monster... loop nu wel extra bij de fysio voor mijn nek:)
En dit is dan alleen nog de Insane mode... hoe moet Ludricous dan wel niet zijn.
Al met al weer een zeer positieve service ervaring. Top Tesla....
 
Mijn ervaringen zijn ook buitengewoon positief. Het is geen straf om naar SeC te gaan. Vakkundig en vriendelijk personeel en auto meestal probleemloos in topconditie gehouden. Als het nodig is, wordt alles netjes vervangen.
Zelfs als ik na 80.000 km vraag of mijn voorbanden verwisseld moeten worden krijg ik een eerlijk antwoord. Dat ze het nog niet nodig vinden en dat ik er nog wel even mee door kan rijden. Een bandenboer zou daar ongetwijfeld anders op reageren.
 
Tsja ook hier positief verhaal. Welke ordinaire ICE dealer maakt je auto schoon van binnen en van buiten, vult je tank af en voert nog een aantal extra ongevraagde verbeteringen uit, terwijl je alleen komt om een garantiedingetje?
Hopelijk blijft dit de norm bij Tesla!
 
Ik ben in het begin nogal eens bij Tesla over de vloer geweest, onder meer 5x voor uitlijnen dat steeds maar niet lukte. Bleek uiteindelijk in het stuurhuis te zitten. Daarna nog wat gedoe met een botsing. Toch blijf ik met plezier naar Tesla gaan, ze doen altijd hun uiterste best, tenslotte kennen ze me inmiddels goed :)
In schril contract daarmee mijn laatste bezoek aan de Audi dealer in Alkmaar voor mijn S6. Ik kreeg een offerte van 4.200 euro voor het vernieuwen van de distributie, een lekke radiateur en vier nieuwe banden. Voor het vervangen van de distributie moet uiteraard de radiateur eraf. Kan meteen de nieuwe radiateur erop, zou je denken. Op de offerte staat 180 euro voor het demonteren en weer monteren van de radiateur. Een regel later staat weer 180 euro opgevoerd voor het vervangen en weer monteren van de nieuwe radiateur. Nadat ik van mijn verbazing was bekomen vroeg ik of ze werkelijk 2x 180 euro gaan berekenen voor het vervangen de radiateur. Het antwoord was:'Ja meneer, zo doen wij dat'. Waarop ik zei:'Nou meneer Schilder, zo doe ík het niet'.
De reparatie is door een algemeen reparatiebedrijf in Krommenie voortreffelijk uitgevoerd voor 2.400 euro, maar liefst 1.800 euro voordeliger.
 
Tsja ook hier positief verhaal. Welke ordinaire ICE dealer maakt je auto schoon van binnen en van buiten, vult je tank af en voert nog een aantal extra ongevraagde verbeteringen uit, terwijl je alleen komt om een garantiedingetje?
Hopelijk blijft dit de norm bij Tesla!
Ik moet eerlijk zijn: bij Volvo (ton van kuyk) werd ik ook altijd uitstekend geholpen. Niet volgetankt, maar wel altijd netjes gewassen en zeer vriendelijk.
 
Bij Ton van Kuyk in Beverwijk heb ik nu juist weer niet zulke beste ervaringen. Voor BMW Maaral in Alkmaar echter niets dan lof. Maar ik vind vooral de pro-activiteit in communicatie en het kostenloos oplossen van veel kleine issues bij Tesla toch wel van een ander level.
 
Om deze van de 3 draadjes dan maar weer even leven in te blazen: vandaag in Amsterdam geweest om te laten luisteren. Bij de aflevering (achteraf terugdenkende) zoemde de voorkant al en die bleef dat doen. Eerste keer met service bellen leverde verzoek om powerdown op. Die hielp (even). Uiteindelijk toch na wat heen- en weer bellen afgesproken om Amsterdam te laten luisteren en naar aanleiding daarvan de call in te plannen.
Vandaag heel geduldige service medewerker die er alle begrip voor had dat uiteraard het reproduceren niet wilde lukken :) Gelukkig zoemde de auto dan toch en hebben we 'm tussen de schuifdeuren gezet zodat een engineer kon luisteren, die was inmiddels al met z'n PC in de weer en kwam niet naar de auto "probleem duidelijk!". Service pakte gelijk door en gaf aan dat als ik even mijn spullen zou pakken zij een loaner gingen regelen en ik ruim op tijd voor mijn afspraak verderop zou zijn.
Net nog even gebeld met service omdat de 85D (7kkm) loaner beduidend signalen uit het negatieve topic reproduceert maar de ruis uit het panoramisch dak niet-aanwezig lijkt vergeleken met mijn 70D facelift (1kkm) - ze gaan het gelijk meenemen morgen!
Voelt echt als service!
 
  • Like
Reactions: robertvg
Nog even de samenvatting/resultaten - nog steeds positief!
Het gezoem bleek een defecte forward junction box en het enige nadeel blijkt het shippen van facelift parts - die waren in het SeC nog niet voorradig. Ik heb de auto vorige week woensdag weer op mogen halen en gelijk een thumbs-up voor het SuCen van de loaner (8 stalls vrij).
Na thuiskomst wat kleine administratieve puntjes benoemd en een klein euvel gevonden - achteraf blijkt dit een nuttig leerpuntje voor SeC - een (of twee?) van de diagnostische kabels blijkt voor de center-console top-schuif te kunnen vallen. Dat hebben ze vrijdag heel netjes opgelost en er werd zelfs niet vergeten om een vingerafdruk van het scherm te wipen :eek: - die ik natuurlijk vrijwel direct daarna er weer op had staan voor de navi, maar toch - topservice.
Qua panodak hebben ze niets kunnen vinden - misschien dat het zich spontaan heeft opgelost, maar men heeft in elk geval gekeken en het geruis is stukken minder.
Als toetje nog de bestelde CHaDeMo meegekregen want die waren inmiddels ook weer op voorraad - dus nog even aan de SuC totdat het druk werd en braaf ruimte gemaakt - de mail was inmiddels op en de accu grotendeels vol :p