Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

The Netherlands

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi heren, ik denk tevens dat de bijeenkomst 1 oktober weer niet door kan gaan! Eindhoven kan niks en dan ook niks zeggen want ze weten niks! We kunnen dus bijeen komen voor de borrel en de leut maar iets nuttigs over een model s in Europa is er niet echt te zeggen. Mijn voorstel is dus weer even opschuiven maar dit keer tot nader bericht vanuit Eindhoven/Engeland

Personelijk had ik de model s ook niet dit jaar verwacht, ja 1 of 2 zodat ze kunnen zeggen dat ze hem 2012 geleverd hebben (1voor de directie van Atlon en 1 voor directie Tesla europa of zo) als ze zich maar wel aan de belofte houden om de signaturen 1e kwartaal 2013 te leveren
Ik had mezelf wat duidelijker moeten maken :)

Ik bedoelde een demo-auto, die zat er volgens Tesla UK niet in voor ergens ver aan het einde van dit jaar. Gewoon een auto om naar te kunnen kijken en even in te zitten.
 
Ik had mezelf wat duidelijker moeten maken :)

Ik bedoelde een demo-auto, die zat er volgens Tesla UK niet in voor ergens ver aan het einde van dit jaar. Gewoon een auto om naar te kunnen kijken en even in te zitten.

ik denk dat ze bij tesla niet echt bezig zijn met europa! best begrijpelijk maar vind niet dat ze ons maar kunnen laten wachten en wachten,
maar ja dan hebben we wel wat meer tijd om te sparen :cool:
 
Afgelopen vrijdag heb ik een mailtje naar Tesla gestuurd met de vraag of er nog nieuws te melden was.

De verwachting is dat er in het najaar een Model S in Europa is, een demo of rijbaar model. De planning voor levering is nog steeds Q1 2013.

Overigens zijn er sinds vandaag opname van Elon Musk in Fremont waar ik eindelijk het bewijs kreeg dat de productielijn echt op gang komt. Het was de eerste keer dat de produktiestraat gefilmd werd terwijl er meerdere auto's werden geassembleerd.
(ik heb net vorige week mijn aandelen verkocht....!) ik heb zelf een logistieke achtergrond maar de straat zag er veel belovend uit. Je kunt zien dat de produktie van de auto's op zich goed gaat maar dat de afstemming tussen de verschillende stations nog niet is ingeregeld. (veels te veel produktiemedewerkers met de handen over elkaar, te veel papiertjes op de auto's)

Volgens mij gaat het goed komen....,
 
Fantastisch dit forum met lotgenoten. Persoonlijk heb ik mijn gewone Tesla S omgezet naar een Signature om toch in ieder geval begin 2013 te kunnen rijden. Zou wel heel jammer zijn als dat veel later zou worden. Verder wil ik me ook graag aanmelden voor de bijeenkomst in Eindhoven.

Groet,
Michel
 
Fantastisch dit forum met lotgenoten. Persoonlijk heb ik mijn gewone Tesla S omgezet naar een Signature om toch in ieder geval begin 2013 te kunnen rijden. Zou wel heel jammer zijn als dat veel later zou worden. Verder wil ik me ook graag aanmelden voor de bijeenkomst in Eindhoven.

Groet,
Michel
Lotgenoten klinkt wel erg zwaar ;)

Welkom in ieder geval!
 
En nog meer + nieuws:
m.laad.nl//nieuws/tesla-wil-5000-model-sen-voor-einde-van-het-jaar

:smile:

Eindhoven? :confused: Mag ik er in Eindoven als Belg (Vlaming dus) ook bij??? :confused:

Maar hoe daar geraken??? 'k heb geen auto meer... Met trein dus??? Huidige auto moeten verkopen wegens te dure herstellingskosten... M'n eerst volgende zou dan de Tesla S moeten zijn... Het is wel wachten naar de normale uitvoering.. (voor mij al heel, heel veel geld) een Signatuur onhaalbaar tenzij... Lotto of zo.... :redface:
 
Last edited:
Belgen

Hier in nl zouden we zeggen " niet je oude schoenen weg doen alvorens je nieuwe hebt" ik denk dat ook voor een auto zo is
Verder vind ik het wel gezellig dat Belgen ook het Hollandse forum lezen en aanvullen
Mocht er een bijeenkomst komen ( lees ook even dat 1 oktober niet door gaat) dan zijn Belgen ook welkom!
Mits ze echte Belgische lekkernijen meenemen van die heerlijke pils.. Of wafels want we moeten nog rijden
 
Hi hi hi! Klopt! Dank je Nederland!
De Belgische forum is t.o.v. de Nederlandse zo dood als een pier... dus ...
Onze pils is niet het beste wat we aan bier hebben hé! Pils is enkel goed als vaat - water... Onze "echte" bieren dat is pas genieten... maar ja niet als we met een Tesla gaan rijden... :biggrin:
Is een puntzak met verse friet en mayo ook goed? LOL
 

Ja zeker maar.....

De garantie voor een auto geleverd in USA en Canada geld alleen in USA en Canada. Geen 3-fase laden met deze auto

Positief, je hebt geen converter nodig want je kunt volgens mij alles tussen 200V en 240V 1 fase laden, maar tegen 16A/3,7 kW duurt het dan wel zo'n 24 uur voordat tie vol is.
 
Ja zeker maar.....

De garantie voor een auto geleverd in USA en Canada geld alleen in USA en Canada. Geen 3-fase laden met deze auto

Positief, je hebt geen converter nodig want je kunt volgens mij alles tussen 200V en 240V 1 fase laden, maar tegen 16A/3,7 kW duurt het dan wel zo'n 24 uur voordat tie vol is.
85 - 265V volgens de website van Tesla: Model S Specs and Standard Features | Tesla Motors

Een US auto kan hier dus prima opladen, maar inderdaad maar enkel fase :(
 
85 - 265V volgens de website van Tesla: Model S Specs and Standard Features | Tesla Motors

Een US auto kan hier dus prima opladen, maar inderdaad maar enkel fase :(


Volgens tesla eindhoven zit het hem in de typpe goedkeuring, de laders in amerika komen niet door deze keruing heen tevens nog wat andere kleine dingen. Maar die weet ik niet precies ze hadden de zelfde emen met de roadster en voor deze auto hebben ze per stuk naar het rdw gebracht en laten keuren!

" vlaamse friet met mayo" klinkt goed maar hoe houden we dit warm tot jullie in eindhoven zijn?