Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

The Netherlands

This site may earn commission on affiliate links.
Athlon Car lease, iemand daar mee bezig?

Athlon Car Lease heeft 150 Model S besteld en staan - volgens eigen zeggen - vooraan in de productielijn (t.a.v. Nederland?). Zie persbericht HIER.

Hun verwachting is dat de eerste S'en in maart/april 2013 zullen landen op Nederlandse bodem. Ik had reeds gereserveerd maar ben gecharmeerd van het leasemodel, niet in de laatste plaats vanwege de voorspelde snelle levering.

Heeft iemand dit overwogen, heeft iemand al gereserveerd via Athlon? Wat zijn jullie gedachten hierbij?
 
Het is hier met de Belgische inbreng nog gezelliger geworden! :wink: Welkom!

Mijn vrouw heeft overigens net vorige week een Volt gekocht. Ik rijd er ook af en toe in, en dat is helemaal niet verkeerd hoor. Trekt lekker op, vooral in de Sport-stand. En hij is mooi stil. Hij haalt zo'n 60-65 km op de accu, en dat is genoeg voor vrijwel alle ritten. We zijn nu helemaal elektrisch (zelf rijd ik een Karma).
 
Last edited:
elektrisch

Het is hier met de Belgische inbreng nog gezelliger geworden! :wink: Welkom!

Mijn vrouw heeft overigens net vorige week een Volt gekocht. Ik rijd er ook af en toe in, en dat is helemaal niet verkeerd hoor. Trekt lekker op, vooral in de Sport-stand. En hij is mooi stil. Hij haalt zo'n 60-65 km op de accu, en dat is genoeg voor vrijwel alle ritten. We zijn nu helemaal elektrisch (zelf rijd ik een Karma).

dus straks 3 auto's aan de laadpaal? of gaat de opel dan weer weg,de vrouw in de karma en jij in de tesla?
 
Athlon Car lease, iemand daar mee bezig?

Athlon Car Lease heeft 150 Model S besteld en staan - volgens eigen zeggen - vooraan in de productielijn (t.a.v. Nederland?). Zie persbericht HIER.

Hun verwachting is dat de eerste S'en in maart/april 2013 zullen landen op Nederlandse bodem. Ik had reeds gereserveerd maar ben gecharmeerd van het leasemodel, niet in de laatste plaats vanwege de voorspelde snelle levering.

Heeft iemand dit overwogen, heeft iemand al gereserveerd via Athlon? Wat zijn jullie gedachten hierbij?
Ik koop hem liever zelf :) Uiteindelijk is het Athlon die een hoop geld op strijkt.

Wel zou ik het apart vinden als ze helemaal vooraan staan. Ja, ze hebben 150 reserveringen gedaan, maar ik heb al sinds Mei 2010 een reservering staan, geen Signature, maar toch, Athlon besteld ook geen 150 Signature editions.
 
Ik koop hem liever zelf :) Uiteindelijk is het Athlon die een hoop geld op strijkt.

Wel zou ik het apart vinden als ze helemaal vooraan staan. Ja, ze hebben 150 reserveringen gedaan, maar ik heb al sinds Mei 2010 een reservering staan, geen Signature, maar toch, Athlon besteld ook geen 150 Signature editions.

En weet je wat jammer is: als een Amerikaan vandaag naar een Tesla Store loopt en daar een aanbetaling doet, dan krijgt hij zijn auto waarschijnlijk rond de zomer van 2013, dus nog eerder dan jij, terwijl jij al 2,5 jaar geleden de aanbetaling hebt gedaan. Want het begint er steeds meer op te lijken dat de eerste Europese Signatures pas in de zomer gaan komen en dus de eerste regulars pas na de zomer. Erg teleurstellend.
 
Last edited:
En weet je wat jammer is: als een Amerikaan vandaag naar een Tesla Store loopt en daar een aanbetaling doet, dan krijgt hij zijn auto waarschijnlijk rond de zomer van 2013, dus nog eerder dan jij, terwijl jij al 2,5 jaar geleden de aanbetaling hebt gedaan. Want het begint er steeds meer op te lijken dat de eerste Europese Signatures pas in de zomer gaan komen en dus de eerste regulars pas na de zomer. Erg teleurstellend.
Ik ben en blijf wel een groot Tesla fan, maar dit begint mij ook steeds meer op te breken.

Alle problemen rondom productie begrijp ik volledig, daar hoor je mij niet over. Maar nu die fabriek eenmaal op stoom is, laat ons weten waar we aan toe zijn.

Ik sta op het punt om een mail richting Tesla EU te doen, puur om mijn onvrede daar over te uiten. Zeker ook dat we enkel een Tweet hebben gehad: Yes, it will do 3-phase. En toen weer radio stilte.
 
Ik wil geen amps op het vuur gooien (olie durf ik in dit forum niet te gebruiken) maar Athlon heeft vandaag nogmaals bevestigd dat "gewone" P's in maart/april 2013 worden uitgeleverd en Signatures een paar maanden eerder. Hou me wel ten goede, het is een Europese deal van Athlon, een van de grootste leasemaatschappijen in Europa. Want laten we wel wezen, je zet als Nederlandse leasemy niet even 150 S'en weg alleen in NL. Dus waar de eersten komen en wanneer durf ik niet te voorspellen.

Ik deel jullie frustratie. Niet zozeer wegens Athlon, grote afnemers hebben nu eenmaal privileges, dat is zo oud als kapitalisme. Maar wel de intransparantie van Tesla Motors over leveringen, vorderingen in productie et cetera. Toen ik mijn gewone S (905) bestelde (maart 2012) werd mij bezworen door Tesla dat ie media 2013 zou worden uitgeleverd, later werd dit "net na de zomer/herfst maar 100% voor 2014". Als ik nu lees dat de Signatures met mazzel pas zomer 2014 worden uitgeleverd dan is dat op z'n zachtst gezegd geen heldere prognose.

Laten we hopen dat de productie op stoom komt en het allemaal wel mee valt. Echter, Tesla is goed in hypen (crash course Steve Jobs gehad) maar qua vervolgcommunicatie kan men nog wel een gemiddeld MBO-cursusje Public Relations hebben.
 
Last edited:
Wiebe, het is nog allerminst een feit dat de Europese Signatures pas worden geleverd in zomer 2013 (je schrijft 2014, maar ik vermoed dat je 2013 bedoelt). Er is alleen iemand die daar op elders op het forum iets over heeft geroepen, zonder bron. Dus het is onmogelijk te zeggen hoe betrouwbaar dat is.

Het stilzwijgen de afgelopen maanden van Tesla richting de Europese klanten is een veeg teken, maar het kan zijn dat we (ik) daar te veel achter zoeken. Misschien komen de Europese auto's toch gewoon zoals gepland en is communiceren nu even van mindere prioriteit dan de productie opschroeven en auto's afleveren (ze zijn als een gek 'delivery specialists' aan het opleiden).

Eén ding om in gedachten te houden: de kleur Sunset-rood is een kleur die veel Amerikanen willen bestellen (er zijn er tientallen die daarvoor hun lock-in uitstellen), maar die kleur schijnt pas te kunnen worden gemaakt nádat de productie van auto's met de kleur Signature Red is beëindigd. Om die reden is Sunset-rood als enige kleur pas in 2013 leverbaar. Als de productie van de Europese Signatures te veel vertraging zou oplopen, dan kan de productie van auto's met Sunset-rood niet beginnen en zullen er veel teleurgestelde Amerikanen zijn. En ik vermoed dat dat nog iets meer impact heeft dan teleurgestelde Europeanen. Dat is dus een stok achter de deur.
 
Zolang het 2013 wordt is het prima. Van 2014 zou ik erg chagrijnig worden maar ik geloof niet dat het zo lang zal duren.
Weet je wat het best helpt tegen dat eindeloze wachten? Er niet iedere dag mee bezig zijn...
Tis maar een auto;-)

HEE Kroymans! Help ons 'ns wat info te krijgen van die Americano's! Dat verdienen we wel volgens mij. Wij gaan straks gratis autoverkoper voor je spelen!!
 
Al die heisa over geruchten, de Europese prijzen zullen er binnenkort wel aankomen en dan zal ook wel bekend raken wanneer de levering hier start. Je zou toch al van in het begin moeten geweten hebben dat hun prioriteit op de VS lag :)
 
Al die heisa over geruchten, de Europese prijzen zullen er binnenkort wel aankomen en dan zal ook wel bekend raken wanneer de levering hier start. Je zou toch al van in het begin moeten geweten hebben dat hun prioriteit op de VS lag :)
Die worden gevoed door het ontbreken van informatie :)

Ik begrijp helemaal dat de focus op de VS ligt, daarom leveren ze daar ook éérst uit. Je kan echter niet de EU levering maar naar achteren blijven pushen (als het al het geval is), dan had je in eerste instantie nooit reserveringen vanuit de EU moeten accepteren.

Als Athlon nog steeds Maart/April zegt is dat denk ik goed nieuws, het zou voor Tesla heel raar zijn om 150 auto's naar de EU te sturen en het dan weer maanden te laten liggen.

Het verschil tussen 150 auto's en 500 auto's is maar klein, gewoon je productie langer draaien, maar het inklaren en geaccepteerd krijgen is 1x werk.
 
Die worden gevoed door het ontbreken van informatie :)

Ik begrijp helemaal dat de focus op de VS ligt, daarom leveren ze daar ook éérst uit. Je kan echter niet de EU levering maar naar achteren blijven pushen (als het al het geval is), dan had je in eerste instantie nooit reserveringen vanuit de EU moeten accepteren.

Als Athlon nog steeds Maart/April zegt is dat denk ik goed nieuws, het zou voor Tesla heel raar zijn om 150 auto's naar de EU te sturen en het dan weer maanden te laten liggen.

Het verschil tussen 150 auto's en 500 auto's is maar klein, gewoon je productie langer draaien, maar het inklaren en geaccepteerd krijgen is 1x werk.

Ik weet niet wat de 'orginele' schatting was voor te leveren in Europa, maar ik heb altijd gelezen dat ze in de herfst hun prijzen bekend zouden maken. Wie zegt trouwens dat Athlon gelijk heeft? Zelfs de Amerikanen kregen tot enkele weken geleden een heel ruime schatting :)

Daarnet de Quick Manual gelezen en lijkt alsof hij hier al voor de deur staat :D sinds onze testrit kijk ik nog zoveel meer uit naar de Model S!
 
na een jaartje de model S te volgen, heb ik donderdag de reservatie en de aanbetaling gedaan:smile:
+1 voor België (Waasmunster)
2 september 2013 wordt ik 50. 't zou een leuk geschenk zijn.
mijn status staat nu nog op "Awaiting Payment". Heeft iemand een idee hoelang het duurt vooraleer de betaling is verwerkt en je de reservatienummer krijgt?
 
na een jaartje de model S te volgen, heb ik donderdag de reservatie en de aanbetaling gedaan:smile:
+1 voor België (Waasmunster)
2 september 2013 wordt ik 50. 't zou een leuk geschenk zijn.
mijn status staat nu nog op "Awaiting Payment". Heeft iemand een idee hoelang het duurt vooraleer de betaling is verwerkt en je de reservatienummer krijgt?

Gefeliciteerd en welkom!

Bij mij zaten er 6 dagen tussen de betaling en het ontvangen van het reserveringsnummer.
 
Je hebt gelijk, het is maar een auto. Maar, als ie na 1/1/2014 komt baal je wel qua bijtelling. Overigens vind ik dat Tesla ook in de USA net zo "dodgy" is qua afleverschema als in Europa, schimmigheid troef. We wachten af.

Dit gezegd hebbende realiseer ik me dat ik nog nooit op een autoforum ook maar iets gepost heb, laat staan over levertijden. Tis een bijzondere auto, en dat is het!