Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

The Netherlands

This site may earn commission on affiliate links.

Ja wat moet je er van zeggen ik vond 21 inch al mooi en duur genoeg kwa rubber.
Ik vond de teksten over de drag race met de m5 wel heel leuk.
Vooral dat de Tesla eerder vertrok! Ik denk dat dit ten alle tijden zou gebeuren bij een stoplicht sprint aangezien de reactie van pedaal indrukken naar vermogen veeeeeel sneller is als bij een brandstofmotor.

Tevens heb ik de laatste tijd vooral de commentaren gevolgd over Tesla financieel de lening en nu weer de 10 mil die ze krijgen maar ik denk dat ze in Amerika vergeten dat ze ook 3500 belastingbetalers aan het werk zetten Die nu betalen en anders betaald hadden moeten worden en dus ook geld hadden gekost.
 
De M5 staat aan het eind van 100 jaar ontwikkeling van de ICE - de afgelopen eeuw hebben duizenden ondernemingen daar zeker 10.000 miljard in geïnvesteerd.
De Model S staat aan het begin van een nieuwe generatie - een piepklein bedrijfje dat pas 9 jaar bestaat heeft daar de afgelopen 5 jaar vrijwel zelfstanding misschien een paar honderd miljoen in geïnvesteerd.

En toch komt de Model S nu al heel dicht in de buurt van de M5 en overtreft 'm in sommige opzichten al...

Rara welke kant gaat het op? Ik snap niet dat niet veel meer mensen dat inzien. Kijk naar de feiten. Meer niet. Ongelofelijk eigenlijk. Zijn wij nou zo helderziend of is de rest nou zo ongelofelijk in slaap gevallen??
 
Beste Allen,
Hier dan een bericht uit Eindhoven. Graag wil ik op deze manier proberen om voor wat opheldering te zorgen. Nee helaas weet ik nog geen prijzen en lever data, maar graag wil ik u 1 en ander uitleggen.
Ik ben met opzet niet eerder lid geworden van de site, maar daarvoor zo de verdere uitleg.
Vorige week was mijn collega Gert Jan vanuit Engeland bij mij op bezoek in de store in Eindhoven en hij las mij een aantal van uw reacties op het Forum voor.
Met een aantal van u heb ik regelmatig contact en een aantal weet daarom ook hoe alles zit, maar hier een klein idee van onze organisatie.
Zelf ben ik verantwoordelijk voor Tesla in de Benelux... dat klopt. Ik ben echter wel in dienst van Tesla en niet een importeur. Het klopt dus zoals enkelen van u zeggen dat u eigenlijk rechtstreeks met de fabrikant te maken heeft. Vanaf 2009 verkopen wij de Roadsters hier vanuit Eindhoven. Met de komst van de Model S is het bedrijf Tesla natuurlijk groter geworden.
Om ervoor te zorgen dat wij ons in Eindhoven konden blijven focussen op de verkoop van de enig leverbare auto van het moment hebben wij een speciale afdeling om alle Model S vragen te beantwoorden. Gert Jan en Lester zitten op ons hoofdkantoor in Engeland om alles betreffende Model S te regelen. Dat u niet veel vanuit Eindhoven hoort betreffende de vorderingen van Model S heeft dus niet te maken met onwil of onkunde, maar puur met het feit dat alles omtrent Model S centraal wordt geregeld.
In feite is het dus zo dat ik dezelfde vragen heb als u allen en dus niet puur voor de vorm met informatie wil komen als die niet concreet is.
Tesla is in alle opzichten een andere fabrikant dan de meeste auto fabrikanten die wij kennen. De Tesla is dan ook een andere auto, maar dit zorgt weleens voor afwijkende communicatie. Wij allen vergelijken namelijk vaak alleen maar met hoe we iets gewend zijn. Ook voor ons is het wennen niet alle informatie te hebben. Zeker als wij door de buitenwereld als dealer worden gezien. Dat zijn wij dus niet. Wij zijn eerder een fabrieks dealer. Volledig eigendom van Tesla Motors.
1 ander is ook wel uit te leggen. Tesla is een beursgenoteerd bedrijf en momenten van communicatie worden zorgvuldig gekozen. Dit is ongetwijfeld een reden waarom wij als werknemers niet eerder dan u als reservatie houders op de hoogte worden gesteld.

Nog even geduld dus en dan hebben wij naar mijn idee 1 van de beste auto's verkrijgbaar in de EU. Spannend. En natuurlijk liever gisteren dan vandaag, maar ja... geduld is een schone zaak.
Op dit moment zijn wij de laatse Roadsters aan het verkopen, dus mocht u nog iemand weten....dan is er enige haast.Stuurt u ze gerust door ;-) Daarna zal ook ik volledig overgaan op Model S en zal ik u vast allen nog eens spreken. Mocht u mij graag spreken kan dat natuurlijk. Gaat het vooral over Model S...dan is Gert Jan uw man.

Hopelijk tot spoedig en hopelijk snapt iedereen onze (Eindhoven) positie nu iets beter.
 
Hartelijk bedankt voor deze verduidelijkende informatie!
Doet deugd te horen dat alles ok is!

(voor de moderator: misschien nederlandse & belgische thread samenvoegen, daar ze toch vanuit Tesla als een geheel gezien worden?)
 
Beste Allen,
Hier dan een bericht uit Eindhoven.

...Eindhoven de gektste...
Ik ben nog steeds enorm benieuwd wanneer de prijsstelling voor EU duidelijk wordt. Als ik de reacties interpreteer van de afgelopen weken (vanuit Tesla) zouden we toch wel wat deze week of volgende week wat duidelijkheid mogen verwachten. En het is vandaag dinsdag; Tesla-mail/update-day...

zucht :wink:
 
Bedankt voor "het teken van leven":wink:

Iets anders...
Ik ben waarschijnlijk niet de enige waar de model S de plaats zal innemen van de huidige wagen.
Bij mijn vorige aankopen had ik steeds een overnamebod op zak van de verdeler ,en probeerde ik alsnog de wagen zelf te verkopen voor een groter bedrag.
Het gaf wel een gerust gevoel dat ik steeds kon terugvallen op het overnamebod.
Ik heb immers het kapitaal van mijn huidige wagen nodig om de model S financiering rond te krijgen.
hoe pakken jullie dit aan?
ter info:
bij mij zal een Jaguar Xf in de aanbieding komen met slechts 42000km op de teller
:wink:
 
Last edited:
...Eindhoven de gektste...
Ik ben nog steeds enorm benieuwd wanneer de prijsstelling voor EU duidelijk wordt. Als ik de reacties interpreteer van de afgelopen weken (vanuit Tesla) zouden we toch wel wat deze week of volgende week wat duidelijkheid mogen verwachten. En het is vandaag dinsdag; Tesla-mail/update-day...

zucht :wink:

Tesla : Other Signature Series in Tesla | eBay Motors

Zo dan kunnen we even meebieden! Moeten we nog wel het een en ander doen om hem hier te krijgen:biggrin:
Doe je toch niet! Je Tesla meteen verkopen! Ook al kun je dikke winst maken. Jammer dat er zulke mensen zijn
 
Beste Allen,
Hier dan een bericht uit Eindhoven. Graag wil ik op deze manier proberen om voor wat opheldering te zorgen. Nee helaas weet ik nog geen prijzen en lever data, maar graag wil ik u 1 en ander uitleggen.

Rogier bedankt voor de info. Komt Elon nog een keer naar Nederland denk je? Bijvoorbeeld bij de Europese marktintroductie van de Model S? Wij zorgen wel voor een crowd en kunnen we meteen een hele leuke groepsfoto maken. Daar zeg ik alles voor af
:)
 
Rogier bedankt voor de info. Komt Elon nog een keer naar Nederland denk je? Bijvoorbeeld bij de Europese marktintroductie van de Model S? Wij zorgen wel voor een crowd en kunnen we meteen een hele leuke groepsfoto maken. Daar zeg ik alles voor af
:)

Hij kan in Eindhoven landen met zijn vliegtuigje, ik kan hem desnoods wel ophalen en meenemen naar de Tesla store in eindhoven:biggrin: maar ik zal zo i zorgen dat ik er ben
 
Hartelijk bedankt voor deze verduidelijkende informatie!
Doet deugd te horen dat alles ok is!

(voor de moderator: misschien nederlandse & belgische thread samenvoegen, daar ze toch vanuit Tesla als een geheel gezien worden?)
Kunnen we doen?

Gewoon beide threads samenvoegen? Want er verschilt opzich maar weinig tussen NL en BE.