Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

The Netherlands

This site may earn commission on affiliate links.
@duBois: reageren in NL heeft weinig zin, dat ben ik met je eens. Echter, wij Europeans Are Not Alone. Werp maar eens een blik op de Amerikaanse fora, dan weet je genoeg. Kortom, de taal waarin de vraag wordt gesteld zorgt niet voor het antwoord.

@overigen: de meningen zijn redelijk gelijk zo lees ik. Vandaag heb ik eens wat langer rond gezocht en kwam dit artikel tegen:
Tesla Motors Cuts Full-Year Revenue Outlook as Model S Production Slows | Fox Business

Dat is interessant!

@Adm haalt de SEC al aan, de Securities Exchange Commission. De SEC is de gevreesde Amerikaanse beurswaakhond en Tesla (TSLA) is een daar aan genoteerd fonds. Men heeft afgelopen week gerapporteerd aan de SEC dat revenuen ruwweg 1/3 lager uit gaan vallen maar - belangrijker - ook gerapporteerd wat de verwachtingen zijn qua productie van de Model S op korte termijn. De verwachtingen zijn positief als het gaat om de versnelling van de productie van de S, een belangrijke inkomsten generator. Niet afgeleverd is tenslotte geen omzet en andersom.

Weet dat je als beursgenoteerd fonds niet moet gaan lopen trollen met de SEC. Wat je aan hen rapporteert moet gefundeerd zijn, het Amerikaanse systeem is behoorlijk strenger dan het onze. Kortom, ik neem deze forecast wel serieus.

Als we de voorspelling niet serieus nemen dan moeten we onze centjes heel snel terug halen want deze uitspraken kan je niet zonder zekerheden doen. Shareholders value en zo. Belangrijk: ik twijfel niet aan de woorden en overlevingskansen van TSLA. Ik laat mijn reservering en centjes staan.

@Iedereen en vooral @Eindhoven: Hallo Eindhoven, doe eens reageren? Ik twijfel er ook niet aan dat Eindhoven dit forum dagelijks aan het F5'en is en dat jullie DUS meelezen. Ik begrijp dat jullie ook niet zomaar alles kunnen posten zoals wij.

Maar jullie hebben wel een directere lijn met TSLA en het zou jullie sieren dit onderwerp aan te kaarten bij Moeder Overste. Zie in de USA forums hoe lokale dealers daar hun klanten - prospects, simpele bestellers (investeerders in het klein?) net als wij - wel informatie geven.

@Rogier: kom er maar in!
 
Last edited:
Ik ben er zeker van dat Eindhoven hier niet mag posten en al helemaal niet over voorspellingen over leverdata of prijzen. Ik ben er vrij zeker van dat Rogier dan een andere baan kan gaan zoeken. De reden is dat leverdata en prijzen koersgevoelige informatie is en dus niet via een forumpost gedaan mogen worden.
Wat moet Tesla dan doen? Een persbericht uitgeven maandag na sluitingstijd: "We willen onze europese klanten graag willen laten weten dat we nog niet weten wanneer jullie auto komt of wat de prijs word".
Ik stel voor als je het wilt weten dat je Rogier of Gert-Jan telefonisch benadert. Het beste waarop je kunt hopen is dat ze het weten, het mogen vertellen en dan zullen ontkennen met je gesproken te hebben.
 
Nee hoor ;-) Gewoon een andere sukkel die 4000 euri´s geavontuurd heeft op een mooi plaatje.

Wel een heel mooi plaatje, hier nog zo'n sukkel!

Maar gezien jouw standpunt tav beursinfo: ik ben van mening dat men wel info kan geven. Dit is niet koersgevoelig, tenzij dramatisch. En in dat laatste geval moet Tesla zelfs. Al met al denk ik dat Europa niet zo'n big issue is voor de Beach Boys in CA, zie de introductie van de Super Chargers. Prachtig initiatief, revolutionair, helemaal groen, Steve Jobs Galore. Maar mijn eerste gedachte was: zorg eerst eens voor je productie en tevreden klanten.

En dan te bedenken dat ik eigenlijk voor de Model X viel, inderdaad, introduced by Mr. Musk. Geïnspireerd geraakt eerst maar de S gereserveerd.

Ik hoop dat we geen sukkels zijn en voor 2014 de auto's geleverd krijgen. Het argument van de bijtelling hier in Nederland is natuurlijk totaal geen issue bij de mannen in The USA. Ze hebben niet eens weet waar Nederland ligt, laat staan van Jolande Sap c.s.

Misschien toch maar eens een gemeenschappelijke brief? Netjes uiteraard, eens met @Widodh. Kunnen we meteen het Europese oplaad vraagstuk ter discussie stellen. Wellicht dat we andere EU-luitjes als mede-ondertekenaar mee kunnen krijgen via dit onvolprezen forum.

Idee?
 
Is het jullie wel eens opgevallen wie de laatste blog op de Tesla site heeft geschreven? Ene, Joost de Vries. Klinkt Nederlands is het niet?

Joost is verantwoordelijk voor wereldwijd inregelen van het onderhoud. Ik heb hem in feb 2012 gesproken en er is wel degelijk focus op Europa. Ik heb hem laatst nog een mail gestuurd maar nog geen reactie gekregen.

Er is bij Tesla helaas te weinig capaciteit om alle zaken direct op te pakken vandaar dat alles wat langer duurt.
 
Is het jullie wel eens opgevallen wie de laatste blog op de Tesla site heeft geschreven? Ene, Joost de Vries. Klinkt Nederlands is het niet?

Joost is verantwoordelijk voor wereldwijd inregelen van het onderhoud. Ik heb hem in feb 2012 gesproken en er is wel degelijk focus op Europa. Ik heb hem laatst nog een mail gestuurd maar nog geen reactie gekregen.

Er is bij Tesla helaas te weinig capaciteit om alle zaken direct op te pakken vandaar dat alles wat langer duurt.
Dat is me al opgevallen ja :) Wist al een tijdje van zijn bestaan.

Uiteraard heeft dit alles te maken met capaciteit. Ik ken het zelf ook (eigen ondernemer), je wil zo veel, maar het moet ook allemaal tot uiting kunnen komen. Ik maak alleen geen auto's, gaat bij mij om een paar miljoen minder (Naja, paar honderd dan).

Ik heb wel een gevoel dat er focus is voor Europa, dat liet George Blankenship wel merken in Mei, alleen heb ik het idee dat ze nu intern even heel erg druk met zichzelf en de USA zijn.

Nog steeds, ik wil die auto in 2013 en met 3-fase laden zoals beloofd. Anders heb ik al die tijd voor niets in mijn laadpunt thuis gestoken ;)
 
Hoi beste Tesla wachters!
Ook ik nam een poosje geleden te vergeefs met Gert-Jan contact op (telefonisch & via mail).. hij was met vakantie...

Even een korte samenvatting van mijn bezorgdheid & mailing:
"Ik vind het jammer dat we (diegene die 4000€ betaalden) allerlei nieuwtjes over de Tesla S zelf moeten zoeken via allerlei wegen… en niet af en toe van Tesla rechtstreeks wat nieuws krijgen…
Begrijp me aub niet verkeerd: ik begrijp maar al te goed dat het opstarten van een nieuwe wagen, in een nieuwe fabriek e.d. geen sinecure is… en op z'n Vlaams gezegd: "chapeau" voor Tesla want uit wat ik via vele wegen binnen krijg kan ik afleiden dat het allemaal prima verloopt… en de S een meer dan prima wagen is… dus dikke proficiat!!!
Nu hoor ik de wildste geruchten: geen testrit voor 2013…, leveringen eerst aan Athlon Car Lease en niet aan ons die al meer dan een jaar geleden 4000€ betaalden.. we zouden op onze wagen moeten wachten tot na de zomer 2013… Amerikanen die nu bestellen zouden ook nog op ons voor gaan e.d. meer...
:-(
Kunnen we van Tesla zelf niet b.v. ééns in de maand een nieuwsbrief krijgen of zo?
"

Tot nu toe kreeg ik van Gert Jan altijd een vriendelijk antwoord.. dus ik hoop nu ook weer... effe afwachten?

En ja 'k zou ook dolgraag mijn "normale S" ook tegen de zomer van 2012 hebben...
 
vakantie

zo jongens ik heb heel wat gemist in de 2 weken dat ik lekker op vakantie was :)
de internetverbinding op kreta liet wat te wensen over hierdoor heb ik nog weinig kunnen reageren (wel lezen)

ik ben het eens met het feit dat we (te)weinig info krijgen van tesla,wel is er door tesla uk altijd terughoudend gesproken over een leverdatum en datums dat er prijzen worden gegeven.
ik vind het niet kunnen dat athlon voor gaat op mensen die al meer dan een jaar eerder dezelfde auto besteld hebben maar ik zie wel in dat deze deal voor tesla meer betekend dan die kleine klant die er maar 1 besteld en hierdoor ook meer voor athlon wil betekenen.

Zelf heb ik een sig. Besteld en ben nummer 175, 30000 euro neer geteld en vind dus dat het vanuit tesla allemaal wel wat beter kan en mag.

maar ik wist ook waar ik aan begon toen ik tekende en zoals met ieder totaal nieuw product het risico loop/liep dat het allemaal wat langer gaat duren dan gehoopt/verteld

ik hoop snel iets meer te horen maar zal er ook nog wel eens een belletje aan wagen naar the uk

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

heb net 11:10 uur een mailtje naar engeland gedaan nu is het afwachten
 
Last edited:
uk

hoi heren,

net een belletje vanuit Engeland gehad, ja athlon heeft 150 auto's besteld (geen 200) 50 signature en 100 gewone,deze zijn gewoon aan de lijst met wachtende toegevoegd en krijgen geen voorrang op de productie lijst, echter kan athlon er wel voor kiezen om alle 50 apart te laten verschepen waardoor ze eerder in NL zullen zijn (simpel hoe dek je jezelf in en houd je iedereen tevreden :) )

de prijzen, deze verwachten ze deze maand (oktober) maar even een voor de zekerheid eind november zijn ze er zeker :biggrin: ook weer we weten het wel zeggen het niet en al helemaal niet nu, het probleem hier zit hem in de fiscale diversiteit in europa en dit zijn ze nu aan het uitrekenen

de focus ligt momenteel in the us dat zegt uk ook maar europa vergeten ze echt niet :wink:

wel denken ze er ook over "laat de foutjes er maar eerst uit zijn voordat de auto naar europa komt"

ze hopen op kort termijn wat meer info te kunnen geven
 
Ik werd afgelopen donderdag door Tesla UK gebeld. Of ik vragen had :) Natuurlijk gevraagd naar levertijden en prijzen. Prijzen worden in oktober bekend gemaakt. Levertijden zit inderdaad tegen einde zomer/herfst (R696) op huidige planning. Maar natuurlijk is dit een indicatie. Ik kon het wel waarderen dat ik gebeld werd.

Alleen stom van mij dat ik niet gevraagd had naar parkeersensoren... Ik rijd momenteel een BMW E60 en woon in Rotterdam. Zonder parkeersensoren zou ik niet normaal kunnen fileparkeren. Misschien moet ik het zelf maar inbouwen. =\ Iemand daar nog trouwens aan gedacht?
 
@Jetje: Jeetje Jetje, Kreta, jij hebt het ook slecht? Ik hoop dat je genoten hebt!

De recente info die ik van Athlon heb is dat zij volhouden dat er maart/april 2013 geleverd wordt, dat zou vooraan in de rij zijn dunkt me, gezien de andere info die we hebben.
Binnenkort hoor ik meer wanneer de EU prijzen bekend zijn (is er subsidie op een Griekse Model S?). Zodra ik iets weet meld ik me weer.

Groeten, Wiebe
 
Wie kijkt er mee

Ik weet niet wat deze reservering nummers zijn! Mr Davies weet u wat deze nummers zijn?
Ik weet ook niet of Eindhoven mee leest op dit forum
Ik weet wel dat Tesla uk mee leest op dit forum want ik kreeg snel een reactie na mijn post:biggrin:
De signaturen worden eerste kwartaal verwacht dit is t/m maart dus als athlon 50 signaturen heeft besteld dan komen deze maart april dit klopt die van ons ook hoop ik:cool:
 
Wie bankiert er bij de Rabo? Athlon = Rabo. De signatures zijn bestemd voor de Rabo directie - past goed in hun duurzaamheids strategie. Maar hoe sjiek is het als de Rabo eerder in een S rijdt dan hun klanten? Laat de Rabo ook maar tegen Tesla zeggen dat ze moeten opschieten.

Ik zei in mei tegen iedereen dat het nog een jaar zou duren, en dat zeg ik nog steeds, haha. Maar als ze 2013 niet halen, gaan er mensen afhaken denk ik. Zelfs aan het geduld van hardcore early adapters is een grens. Vanaf as. november kunnen we met de Renault Zoe ook 100% elektrisch 200 km afleggen. OK, veel kleiner autootje, maar wel geinig ding en ook vanaf scratch als elektrische auto ontworpen. Zit goed doordacht in elkaar en met Renault staat er (als enige fabrikant uit de gevestigde orde) wel een groot gevestigd bedrijf achter. En veeeeel goedkoper: 1 Model S = 5 Renaults......

So make haste and hurry up guys, before you miss your window of opportunity in the EU
 
Last edited:
Volgens mij loopt de Zoë ook uit op schema, maar wel een verrekkes leuk autootje.

Precies! Dus zoals het er nu uitziet voor 1/5 van de prijs 2/3 van de reikwijdte en EEN JAAR eerder!!!

Ik denk dat ze zich bij Tesla moeten realiseren dat WIJ de KLANT zijn - en the customer is always right and always comes first!

Op dit moment krijg ik niet bepaald het idee dat wij als groep superenthousiaste eerstelingen echt serieus worden genomen of zelfs op waarde worden geschat door Tesla. Ik denk dat we het voorzichtige en afwachtende toontje misschien maar eens moesten laten varen en ons wat eisender gaan opstellen. Bijvoorbeeld iedere maand op een vaste dag een officieel bericht van Tesla, via Rogier, aan een van ons. Zeg nou zelf, is dat nu teveel gevraagd? Zouden wij dat omgekeerd niet allang gedaan hebben? Hoeveel moeite kost dat nu helemaal? Kwestie van 10 minuten. We krijgen gewoon geen PRIORItijd. En dat vind ik niet alleen storend maar uit bedrijfsmatig oogpunt ook heel kwalijk. Onze (in ieder geval mijn) goodwill kan ook omslaan in badwill. Ik wil heel graag die auto, maar niet onder any condition. Ik ga niet op mijn knieën en wens (eis) serieus genomen te worden.

Come on Tesla! Get your priorities right! At least acknowledge our very existance and show proof that you value us for your succesfull rollout in the EU!
 
Ik zou zeggen neem het initiatief: http://www.teslamotors.com/eindhoven

Heeft u vragen over Model S of Model X:
+31 49 946 29 93

PS: De Zoë is ook de helft van het formaat, met de helft van de prestaties en je betaalt gewoon per maand voor de accu. Reken maar eens uit bij 30'000km/jaar

- - - Updated - - -

Owja, dan heeft Renault nog een geintje: Het blijft niet bij de huur van de accu, maar die moet je ook nog verplicht bij hen verzekeren. Bij 30'000km/jaar ben je dan in totaal ca €160,= per maand kwijt (incl BTW dan wel)
 
@ PeterSZ Eerstelingen? P852

Mijn reservering was op 2 April 2009.
Heb van tesla een RC roadster gehad, en een Thank You kaart van Elon, drink beker, Cap, en nog wat klein spul. Maar dat was wel al een tijdje terug.
De website sprak toen nog van leveringen starten in 2011..

Ik wacht rustig af.