Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

The Netherlands

This site may earn commission on affiliate links.
In dat geval haak ik af, en waarschijnlijk niet als enige. Een 15-20% premie bovenop de 10% invoerheffing - daar komt het wel op neer - is buitenproportioneel.

Transportkosten door de VS worden de Amerikaanse klanten niet in rekening gebracht, waarom de Europese dan wel? Verrekening van de transportkosten over zee is uiteraard wel begrijpelijk. De kosten voor de Europese typegoedkeuring (geen verbruikstest nodig trouwens) kunnen uiteindelijk over duizenden auto's worden uitgesmeerd.

Ik denk dat als je de Amerikaanse met de Europese Roadsterprijzen met elkaar vergelijkt, dat je zult zien dat Tesla zeer redelijk is geweest met de Europa toeslag. We weten nog absoluut niets, dus daar ga ik mij nu nog geen zorgen over maken. Iedere speculatie in die richting is m.i. een energieverspilling.
 
prijs tesla

ik kan gaan gokken over wat de prijs is/gaat worden, liever ga ik naar Vegas dan kan ik de model s bekijken en hopen dat ik in het casino wat kan verdienen,
mijn auto's zijn mijn hobby's en mogen best wat kosten, tevens ben ik van mening dat (zolang ik 0 % bijtelling betaal) de auto in 5 jaar tijd zich voor een heel terug betaald afgezien van de afschrijving want dat is niet in te schatten :redface:

wel denk ik dat ze delen die nu naar Amerika gaan zoals de accu direct hier heen laten komen (lees europa) en dus in transport 1 stap overslaan. dit zou dus niet zo'n heel groot verschil moeten maken. wel zit je met de veranderingen zoals 3 fase laden en andere Europese regels die wat extra's kosten maar ja dit is gis werk ik ga er vanuit dat ik de signature,performance,incl. pano dak en extra kinderzitjes (als ze legaal worden in europa) voor rond de 100000 euro kan en mag kopen, dan nog wat bij de belasting terug halen.

ik wacht geduldig af en heb altijd gezegd dat als ik 90000 euro kan betalen ik ook wel 100000 kan betalen voor iets unieks! wat ik erger vind is dat ik de eerste 6 maanden niet aan werken toe kom om hem terug te verdienen! al mijn klanten willen meerijden :biggrin::wink:
 
het is een mooie site, ik zou alleen willen dat een mercedes of bmw bij ons net zo goedkoop is :biggrin: ik denk dat het voor de meeste nl ers nog gunstigger uitpakt

tevens vind ik 74380 euro voor de model s 85 kw ook een mooi getal,15000 euro erbij voor de signature en performance maakt bijna 90000 euro waar kan ik tekenen?!
 
Last edited:
@ Allen: even een positief woord voor Tesla en met name voor Gert-Jan, onze vriendelijke zuiderbuur die voor Tesla in Londen gestationeerd is. Vanmiddag heeft Gert-Jan mij gebeld - uit eigen beweging - om te proberen onvrede weg te halen. Hij had mijn posts gelezen op dit onvolprezen forum. Aangezien ik onder mijn niet alledaagse maar echte voornaam hier post had hij mij snel gevonden als reserveringshouder (reservatie, excuus ;-)) aangezien we al eerder contact hebben gehad. Gert-Jan probeerde mijn onvrede weg te halen op een positieve manier, iets dat ik zeer waardeer. Veel uitleg over beursgenoteerd zijn, SEC etc. Dat begrijp ik. Alsof de duvel ermee speelt is er nieuws, voor diegenen die het nog niet hebben gezien: www.teslamotors.com/blog/update-elon-musk. Way to go Tesla.

Hadden ze dit maar iets eerder gedaan, scheelt een hoop gedoe. Natuurlijk zijn niet alle, lang niet alle, onduidelijkheden weggenomen maar tenminste horen we iets. Schijnt ook iets van doen te hebben met kwartalen van jaren, cijfers en informatie die je eenvoudigweg niet naar buiten mag brengen. Vandaar nieuws begin oktober. Anyway, daar begrijp ik alles van maar dat kan niet alles billijken.

Zeker gezien het feit dat wij hier in ons miniscule en nergens toe doende kikkerlandje zitten met een zooitje Model S reservatiehouders die allen bibberen voor 2014, iedere auto die na 31/12/2013 op kenteken gaat betekent daarna 7% bijtelling. De rekensom wat dit u per jaar extra kost kunt u zelf maken. Ronde getallen volstaan, een spoilertje meer of minder doet niet ter zake. Serieus geld.

U begrijpt al: als Gert-Jan mij had kunnen verlichten met informatie over levering in dit overigens over vertegenwoordigde land qua Model S bestellers (zie Zeemaps -> Tesla) dan had ik dat hier gepost. Als het mocht uiteraard, geheime info was voor u allen slechts te koop bij mij geweest. Maar er is ook niets te koop. Wel deelde hij mee dat er versnelling gaat komen in de organisatie en dat er waarschijnlijk meer info komt rond november, Elon permit. Vanzelfsprekend niet zeker. Ik hoop maar reken Gert-Jan er niet op af (bel je wel even als je nieuws hebt?).

Men heeft alle hens aan dek nodig om de roll-out van de Model S en de leercurve (lees: erbij horende kinderziektes) ervan te beteugelen. Europa en zelfs NL staat absoluut op het netvlies. Veel energie moet gestoken in toelatingen in de EU, de wijze van lading (komt goed denk ik Widodh!) en logistiek. Geen bevredigend antwoord qua communicatie behoudens een mea culpa. Die accepteer ik omdat nog nimmer een autofabrikant (zelfs geen andere fabrikant) mij persoonlijk gebeld heeft om uitleg te geven. En dat in een underdog positie omdat er geen nieuws te melden is behoudens een beetje voortgang? Dat siert Tesla, dat siert Gert-Jan in het bijzonder.

Chapeau, zo ben ik dan ook wel weer.

Het brengt ons niet heel veel verder. Het brengt bij mij wel weer sympathie. Bedenk wel dat een kleine, bevlogen automaker een revolutionaire auto op de wereld zet die ze, voor hun doen, in massale aantallen uitrollen. Wij zijn niet onder de indruk van 100 S'en per week maar als je weet dat er vanaf 2008 zo'n 1.200 Roadsters gebouwd zijn is wat hen nu gebeurt een small step for men but a giant leap for Tesla.

En kleine stapjes zijn makkelijk, met grote stappen ga je wel eens op je bek. Ten dele, qua communicatie in dezen. Nog niet vergeten wat mij betreft, wel een stuk verzacht.

Ik rijd een Model S (een lullige P) in 2013 Gert-Jan, daar houd ik mezelf aan! We'll be in touch. Nogmaals dank.
 
Last edited:
Wiebe, mooi verhaal en vakkundig geschreven. Hoewel we er inhoudelijk weinig nieuwe info.

Ik deel je mening over Gert-jan. Prima medewerker die zich vol inzet voor de reserveringshouders. Top Gert-jan!

Zou Rogier eigenlijk nog voor Tesla werken?
 
Was ook een flauwe opmerking. Het valt mij gewoon een beetje tegen dat er geen enkel initiatief komt vanuit Eindhoven.

Toen de Model S bij Athlon werd gepresenteerd een half jaar geleden. Niets gehoord. Mijn inziens hadden de reserveringshouders toch wel een telefoontje kunnen krijgen? Gewoon jammer.
 
Men heeft alle hens aan dek nodig om de roll-out van de Model S en de leercurve (lees: erbij horende kinderziektes) ervan te beteugelen. Europa en zelfs NL staat absoluut op het netvlies. Veel energie moet gestoken in toelatingen in de EU, de wijze van lading (komt goed denk ik Widodh!) en logistiek. Geen bevredigend antwoord qua communicatie behoudens een mea culpa. Die accepteer ik omdat nog nimmer een autofabrikant (zelfs geen andere fabrikant) mij persoonlijk gebeld heeft om uitleg te geven. En dat in een underdog positie omdat er geen nieuws te melden is behoudens een beetje voortgang? Dat siert Tesla, dat siert Gert-Jan in het bijzonder.
Die 3-fase laden is ze geraden! ;)

Was ook een flauwe opmerking. Het valt mij gewoon een beetje tegen dat er geen enkel initiatief komt vanuit Eindhoven.

Toen de Model S bij Athlon werd gepresenteerd een half jaar geleden. Niets gehoord. Mijn inziens hadden de reserveringshouders toch wel een telefoontje kunnen krijgen? Gewoon jammer.
Ik heb het gevoel dat Eindhoven een beetje buiten spel wordt gezet door Tesla HQ, die lijken alles over de Model S via Londen te willen spelen. Dat is gewoon mijn gevoel.

Overigens ben ik ook altijd de spreken over Gert-Jan, heb hem dit jaar in Geneve ontmoet op de beurs, wist ook gelijk wie ik was (raar!).

Ik ben nog altijd met smart aan het wachten op de Model S, alleen soms is dat wachten gewoon moeilijk en frustrerend.

Wellicht zijn wij Nederlanders allemaal wat de nuchter voor dat hele 'bangerige' gedoe rondom de Amerikaanse beurzen? Zeg ons gewoon even waar het op staat en dan is het klaar.

In ieder geval, ik ga gewoon verder met wachten en hopen dat ik ineens dat telefoontje krijg: Uw Model S staat klaar!

Personal delivery interesseert me niet, ik stap in de trein naar Eindhoven, pak de bus richting de store en rijd met mijn Model S naar huis.
 
rogier

Toen hij mij een paar dagen geleden opbelde met hetzelfde verhaal nog wel...

EDIT

Voor dat mijn woorden verkeerd begrepen worden: Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat hij niet meer voor Tesla werkt noch is dit tijdens het gesprek ter sprake gekomen

volgens mij zou rogier vooral bezig moeten zijn met de verkoop van de roadster! uk staat klaar voor model s
 
Ik heb oa. een abonnement op Car and Driver, het meest gezaghebbende autoblad van de VS. C&D heeft eergisteren een test op YouTube gezet. De S wordt door hen gepositioneerd op het niveau van de V8-modellen van BMW en Mercedes.
De conclusie, ondanks dat de journalist volgens eigen zeggen een echte Petrolhead is:
"pretty convincing".....
 
De klassieke, ouderwetse auto fabrikanten voelen de hete adem van Tesla!!!
Goed zo Tesla!
Laat je niet doen! Maak er een succes van!

Tesla-'stores' onder vuur | Autonieuws - AutoWeek.nl
Inderdaad, die stores zijn een stuk leuker dan de gemiddelde auto dealer op een oninteressant bedrijventerrein.

Dealers zijn ook niets meer dan overhead in het verhaal, auto's maken omwegen via die dealers richting de klant terwijl het totaal niet nodig is.

De wereld veranderd nu eenmaal, overhead wordt overal uit gestript. Ook in die keten valt een grote milieu besparing te behalen.
 
Bovendien is de vierkante meter prijs van de werkplaats van de gebruikelijke dealers natuurlijk van de krankzinnige, want die is net zo hoog als die van de showroom vanwege de zichtlocatie. Het servicecentrum in Eindhoven is gewoon een loods tussen andere en qua vierkante meter prijs waarschijnlijk de helft minder dan de store.
De gevestigde orde begint hem te knijpen en zal heftig om zich heen slaan om die orde te beschermen.