Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

The Netherlands

This site may earn commission on affiliate links.
Dit is de Signature Red, en die kleur staat de auto erg goed. Mijn voorkeur op dit moment. Maar ja, ik zit met mijn 44 jaar dan misschien al wel in die midlife-crisis... :rolleyes:

2012-Tesla-Model-S-front-three-quarter-1.jpg


2012-Tesla-Model-S-with-Frank-Markus-and-Elon-Musk.jpg
 

Attachments

  • 2012-Tesla-Model-S-right-side.jpg
    2012-Tesla-Model-S-right-side.jpg
    91.7 KB · Views: 149
Last edited:
Stel ... mijn Model S wordt in februari geleverd en ga er mee op wintersport naar Oostenrijk... tegen wat voor een issues loop ik aan? Het lijkt me echt cool om dit te kunnen doen.

Zie een aantal uitdagingen en vraag me af hoe jullie dit zien:

1. De auto is een stuk zwaarder met alle bepakking en dus heb je een korter bereik, maar hoeveel invloed heeft gewicht dan op het bereik?
2. In Duitsland en Oostenrijk bevinden zich uiteraard laadpunten, maar bij veel van deze laadpunten kun je alleen met een speciale kaart betalen, is er al een Europese kaart?
3. Het laatste stuk moet ik een aardig stuk bergop rijden (Ischgl), hoeveel invloed heeft dit op het bereik?
4. Elk land heeft zo zijn eigen aansluiting(en) , betekent dus dat je meerdere verloopstekker zult moeten meenemen. Werken de meeste laders straks met de Tesla?
5. In en rond Ischgl bevinden zich nu nog geen laadpunten. De temperatuur kan dik onder nul komen, betekent dat de accu’s waarschijnlijk verwarmd worden, hoe lang kun je zonder de auto op te laden en dan toch nog het dal kunnen uitrijden? Je hebt dan wel een aardige ReGen…
6. De afstand is ongeveer 930 km, ik zou de reis met 1 overnachting op de heenreis willen maken en terug waarschijnlijk geen. Hoe lang zou de totale reis zijn?

Hoor graag jullie ideeën!

Thx!
Yuri
 
Stel ... mijn Model S wordt in februari geleverd en ga er mee op wintersport naar Oostenrijk... tegen wat voor een issues loop ik aan? Het lijkt me echt cool om dit te kunnen doen.

Zie een aantal uitdagingen en vraag me af hoe jullie dit zien:

1. De auto is een stuk zwaarder met alle bepakking en dus heb je een korter bereik, maar hoeveel invloed heeft gewicht dan op het bereik?
2. In Duitsland en Oostenrijk bevinden zich uiteraard laadpunten, maar bij veel van deze laadpunten kun je alleen met een speciale kaart betalen, is er al een Europese kaart?
3. Het laatste stuk moet ik een aardig stuk bergop rijden (Ischgl), hoeveel invloed heeft dit op het bereik?
4. Elk land heeft zo zijn eigen aansluiting(en) , betekent dus dat je meerdere verloopstekker zult moeten meenemen. Werken de meeste laders straks met de Tesla?
5. In en rond Ischgl bevinden zich nu nog geen laadpunten. De temperatuur kan dik onder nul komen, betekent dat de accu’s waarschijnlijk verwarmd worden, hoe lang kun je zonder de auto op te laden en dan toch nog het dal kunnen uitrijden? Je hebt dan wel een aardige ReGen…
6. De afstand is ongeveer 930 km, ik zou de reis met 1 overnachting op de heenreis willen maken en terug waarschijnlijk geen. Hoe lang zou de totale reis zijn?

Hoor graag jullie ideeën!

Thx!
Yuri
Je kan met de pas van E-Laad al in het buitenland laden.

Verder zou ik een hotel uitzoeken wat krachtstroom heeft en uit gaan van een realistische range van 350km.

Op je locatie moet je gewoon zorgen voor 1x13A, dan kan de Model S bijladen en ook de accu op temperatuur houden. Zorg voor een lange 3x2.5mm2 kabel (50m oid).
 
Stel ... mijn Model S wordt in februari geleverd en ga er mee op wintersport naar Oostenrijk... tegen wat voor een issues loop ik aan? Het lijkt me echt cool om dit te kunnen doen.

Zie een aantal uitdagingen en vraag me af hoe jullie dit zien:

1. De auto is een stuk zwaarder met alle bepakking en dus heb je een korter bereik, maar hoeveel invloed heeft gewicht dan op het bereik?
2. In Duitsland en Oostenrijk bevinden zich uiteraard laadpunten, maar bij veel van deze laadpunten kun je alleen met een speciale kaart betalen, is er al een Europese kaart?
3. Het laatste stuk moet ik een aardig stuk bergop rijden (Ischgl), hoeveel invloed heeft dit op het bereik?
4. Elk land heeft zo zijn eigen aansluiting(en) , betekent dus dat je meerdere verloopstekker zult moeten meenemen. Werken de meeste laders straks met de Tesla?
5. In en rond Ischgl bevinden zich nu nog geen laadpunten. De temperatuur kan dik onder nul komen, betekent dat de accu’s waarschijnlijk verwarmd worden, hoe lang kun je zonder de auto op te laden en dan toch nog het dal kunnen uitrijden? Je hebt dan wel een aardige ReGen…
6. De afstand is ongeveer 930 km, ik zou de reis met 1 overnachting op de heenreis willen maken en terug waarschijnlijk geen. Hoe lang zou de totale reis zijn?

Hoor graag jullie ideeën!

Thx!
Yuri
Je kan met de pas van E-Laad al in het buitenland laden.

Verder zou ik een hotel uitzoeken wat krachtstroom heeft en uit gaan van een realistische range van 350km.

Op je locatie moet je gewoon zorgen voor 1x13A, dan kan de Model S bijladen en ook de accu op temperatuur houden. Zorg voor een lange 3x2.5mm2 kabel (50m oid).
 
1 september/eerder of later

hoi heren, ik ben vandaag even bij Rogier geweest om het een en ander door te nemen en we zijn tot 2 conclusies gekomen:


1 : 1 september is waarschijnlijk nog steeds te vroeg dus de datum is nu verschoven naar 6 oktober, mocht er eerder iets zijn dan hebben we hem nog snel 2 weken vervroegd


2 : als we wachten op de model s in Nederland dan is de vraag of de meeting zinvol is want dan krijgen we ook allemaal een uitnodiging om deze te komen bekijken en dan si die dag meteen
de meeting.

Rest ons dus de vraag of we de meeting doen en zo ja wat willen we? Als we echt wachten op het feit dat de beta versie (zonder te kunnen rijden) in Nederland staat dan zal dit waarschijnlijk pas oktober zijn! willen we eerder dan is het gewoon een gezellige middag zonder de model s ? ik gooi dit even op het forum zodat iedereen even zijn gedachte er over kan laten gaan
 
Het is natuurlijk wel leuk als we onder het genot van een drankje met zijn allen de Model S kunnen bewonderen. Iets eerder de meeting doen lijkt me ook prima, maar ik denk overigens dat 1 september wellicht nog wat vroeg is vanwege vakanties e.d.?
 
bij deze dan even officieel,

de meeting is verzet naar 6 oktober. dit mits er dan een model s is. let op komt de tesla show eerder naar nederland dan zal de meeting op die dag plaats vinden (dan hoeven we ook maar 1 keer naar eindhoven te rijden) ik zal dit ook nog even aan de mensen die aangemeld zijn per mail bevestiggen.

verder kan ik echt niet wachten tot hij hier is en bij mij voor de deur staat :biggrin:
 
bij deze dan even officieel,

de meeting is verzet naar 6 oktober. dit mits er dan een model s is. let op komt de tesla show eerder naar nederland dan zal de meeting op die dag plaats vinden (dan hoeven we ook maar 1 keer naar eindhoven te rijden) ik zal dit ook nog even aan de mensen die aangemeld zijn per mail bevestiggen.

verder kan ik echt niet wachten tot hij hier is en bij mij voor de deur staat :biggrin:
Gaaf, staat in de agenda!

Ik kan ook niet meer wachten. Al druk bezig met de schuur te bouwen en de electra helemaal voor te bereiden...
 
Tip: Rent-A-Roadster

Ik ben gecharmeerd en onder de indruk van de Model-S, dus is er een reservering +betaling in Palo Alto geplaatst. Laat Tesla’s Model S het begin zijn van een (r)evolutie.

Maar ik vroeg mezelf af hoe nou een beetje gevoel te krijgen bij EV’s? Hoever is de rijervaring, hoe complex werkt het? Wat betekend thuis laden? Wanneer houdt de batterij voor gezien? Hoe gaat het met langzaam en snel rijden? Samengevat, Range-Anxiety…

Voor mijn werk hadden we een kleine week de beschikking over een Renault Kangoo EV om mogelijke toepassing te evalueren. Lang genoeg om korte tripjes mee te maken. Uit die evaluatie bleek een bereik van ‘maar’ <120km voldoende voor gerichte toepassingen maar tegelijkertijd ook voldoende om vaak zenuwachtig te worden voor mijn persoonlijke km behoefte. Om dit te verduidelijken; mijn wereld speelt 80% van de tijd zich af 50km rondom Eindhoven. Niks zo lastig om continu tegen een batterij bereik van 10km aan te lopen (wat met de Kangoo EV het geval was). Dus als een model-S koop gesloten wordt dan tenminste met meer dan 250km aan bereik. Ik besloot om een EV te huren met voldoende bereik om al mijn onzekerheden te testen. Een mooie witte Roadster voor 3 weken. Compleet onpraktisch als mede- gezin wagen, top als een super speeltje. Maar het gaat mij om de EV ervaring.

Ongelofelijk. Het elektrisch rijden voelt als een logisch iets. De wijze waarop de motor regenereert is zo vanzelfsprekend dat ik het nu mis in mijn (ICE) BMW. Thuis aan de stekker gooien, simpel en een eenvoudige handeling. En de volgende ochtend staat er weer 280km tot mijn beschikking. Ook mijn vrouw vindt EV prettig; bijvoorbeeld nooit meer naar een tankstation te hoeven. Het vermogen is overweldigend. Ik denk niet dat er veel auto’s zijn die sneller kunnen optrekken (ik ben geen petrolhead). De rust en het ontbreken van trillingen is ook een openbaring. En het verbruik is uitermate efficiënt, zeker in stadsverkeer. Ik ging dan ook anders rijden, bewuster met de energie omgaan. Natuurlijk wel na een periode van als-snelste-wegtrekken…

Ik ben onder de indruk van EV, zeker in de vorm welke een Tesla Roadster biedt. Deze ervaring heeft voor mij bevestigd dat een Model S mijn sterke voorkeur heeft om mijn huidige ICE auto te vervangen. Dat de EV onzekerheden ontkracht worden voor de 80-96% van mijn auto gebruik. En ja, de sommetjes voor zakelijk/privé rijden wijzen uit dat het ook een nuttige investering is (door accountants laten verifiëren). Win/Win.

Tegelijkertijd, ik heb weinig zin om nog een jaar te moeten wachten op mijn gereserveerde Model-S dus ik verwacht eigenlijk binnen aanzienlijke tijd, (zeg 1 maand?) de eerste teasers voor Benelux/Europa. Wellicht dan George B’s trip naar Europa mogelijk ook in Eindhoven duidelijkheid gaat brengen?
 
Tegelijkertijd, ik heb weinig zin om nog een jaar te moeten wachten op mijn gereserveerde Model-S dus ik verwacht eigenlijk binnen aanzienlijke tijd, (zeg 1 maand?) de eerste teasers voor Benelux/Europa. Wellicht dan George B’s trip naar Europa mogelijk ook in Eindhoven duidelijkheid gaat brengen?

Misschien hebben ze je gehoord bij Tesla
Inside Tesla - 08.02.12 | Blog | Tesla Motors

BTW- I'm working in Europe the next two weeks and my Pearl White, Performance Model S will be waiting for me when I get back. I’m going to take delivery at my house so my entire family can enjoy the party.