Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Trekhaak Model 3 (uit Amerika)

This site may earn commission on affiliate links.
Net gebeld met de RDW. Ik heb nu geen trekgewicht op m'n kenteken (typegoedkeuringsnummer eindigt op 00). Ik kan dit schriftelijk aanvragen met een ondertekende brief. De RDW gaat bij Tesla navraag doen. Als trekgewicht is toegestaan (en dat is toch zo voor M3s die later zijn geleverd en en sterker nog, die je vanaf vandaag besteld?) voegen ze alsnog trekgewicht toe en krijg ik een nieuw kentekenbewijs. Ik ben benieuwd...
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Lbl3 and Janus00
Net gebeld met de RDW. Ik heb nu geen trekgewicht op m'n kenteken (typegoedkeuringsnummer eindigt op 00). Ik kan dit schriftelijk aanvragen met een ondertekende brief. De RDW gaat bij Tesla navraag doen. Als trekgewicht is toegestaan (en dat is toch zo voor M3s die later zijn geleverd en en sterker nog, die je vanaf vandaag besteld?) voegen ze alsnog trekgewicht toe en krijg ik een nieuw kentekenbewijs. Ik ben benieuwd...

Zou wel helemaal top zijn!!
Maar moet dan iedereen die het wil zo'n brief sturen? of zouden ze het dan gelijk trekken?
Mijn typegoedkeuringsnummer eindigd op 01 trouwens....en ook geen trekgewicht.
 
Net gebeld met de RDW. Ik heb nu geen trekgewicht op m'n kenteken (typegoedkeuringsnummer eindigt op 00). Ik kan dit schriftelijk aanvragen met een ondertekende brief. De RDW gaat bij Tesla navraag doen. Als trekgewicht is toegestaan (en dat is toch zo voor M3s die later zijn geleverd en en sterker nog, die je vanaf vandaag besteld?) voegen ze alsnog trekgewicht toe en krijg ik een nieuw kentekenbewijs. Ik ben benieuwd...

Zou wel helemaal top zijn!!
Maar moet dan iedereen die het wil zo'n brief sturen? of zouden ze het dan gelijk trekken?
Mijn typegoedkeuringsnummer eindigd op 01 trouwens....en ook geen trekgewicht.

Je kunt zelfs de RDW het nieuwe typegoedkeuringsnummer doorgeven (als ze niet kunnen "vinden"). Lijstje staat hier ergens gepost.
 
Dezelfde auto lijkt me niet zo moeilijk (vin's na elkaar, een met een zonder), daarnaast heb je nog een EU goedgekeurde trekhaak nodig.

Denk dat als die niet op de boot staat je de trekhaak nog kunt toevoegen, zodra ze nu een VIN koppelen staat die op de boot.
Of ze hebben er aantal met trekhaak op de boot staan (AWD en LR RWD) die ze al geproduceerd hadden na 18 maart (datum goedkeuring), zou kunnen....... geen idee wanneer de boot vertrokken is.

De eerst volgende EU productie voor performance.....dan staat de trekhaak op de website denk ik (ze vragen niet voor niks de goedkeuring aan).
 
De eerst volgende EU productie voor performance.....dan staat de trekhaak op de website denk ik (ze vragen niet voor niks de goedkeuring aan).
Kijk even helemaal onderaan dit bericht ....

upload_2019-5-8_18-57-52.png
 
hmmm apart.... hij heeft namelijk een EU typegoedkeuring met trekgewicht.....

Denk dat het hem zit in de load-index van de banden, wellicht zijn die er niet met hogere load-index in die maat (met 18 of 19" mag die het vast...maar past niet dacht ik).
 
Last edited:
Ben benieuwd wat de RDW terug gaat melden. Wil heel graag een fietsenrek op mijn M3 plaatsen verder niets. Iemand al ervaring met een Burghoff trekhaak?

Een fietsenrek kan toch ook zonder `trekgewicht`? Dan kun je nu al een trekhaak aanschaffen, plaatsen en fietsen mee sleuren. Voor een karretje oid moet er wel een trekgewicht vermeld staan bij RDW maar voor een fietsendrager is dit niet verplicht.
 
Via mail aan SeC Rotterdam gevraagd of de trekhaakoptie nog toegevoegd kon worden aan mijn in bestelling staande M3. 2 dagen later gebeld door SeC Amsterdam dat dat gewoon kan. Kreeg een mail met een linkje toegestuurd. Geregeld dus.

Meteen gevraagd of er al een VIN gekoppeld was. Dat bleek het geval. Dat is dus geen beletsel om de trekhaak toe te voegen.
 
  • Like
Reactions: DutchTM3
Via mail aan SeC Rotterdam gevraagd of de trekhaakoptie nog toegevoegd kon worden aan mijn in bestelling staande M3. 2 dagen later gebeld door SeC Amsterdam dat dat gewoon kan. Kreeg een mail met een linkje toegestuurd. Geregeld dus.

Meteen gevraagd of er al een VIN gekoppeld was. Dat bleek het geval. Dat is dus geen beletsel om de trekhaak toe te voegen.
Als er een VIN is en die VIN is ook al aan jou toegewezen, dan kan het m.i. niet anders of jouw auto is ook al gebouwd (en staat ook al op een boot). Dat betekent dat de auto zonder trekhaak de fabriek uit gekomen is en dat de trekhaak er in (bv.) Tilburg nog onder gezet zou moeten worden.

Waarom dan weer die flauwekul dat het 'volgens regels van het RDW' alleen voor aflevering mag? Dat slaat toch helemaal nergens op?
 
Via mail aan SeC Rotterdam gevraagd of de trekhaakoptie nog toegevoegd kon worden aan mijn in bestelling staande M3. 2 dagen later gebeld door SeC Amsterdam dat dat gewoon kan. Kreeg een mail met een linkje toegestuurd. Geregeld dus.

Meteen gevraagd of er al een VIN gekoppeld was. Dat bleek het geval. Dat is dus geen beletsel om de trekhaak toe te voegen.


Ik heb maar even navraag gedaan naar de trekhaak. Ben benieuwd.
 
Ik was eerlijk gezegd verbaasd dat op een gekoppelde M3 nog een trekhaak kon worden toegevoegd. Daarom hier maar even vermeld. De medewerker die contact opnam kon mij niet vertellen waar de trekhaak gemonteerd wordt. Daar er al een VIN gekoppeld is, neem ik aan dat het in Tilburg gebeurt.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: TM3LR and DutchTM3
Denk bel dan ook maar even. VIN gekoppeld en trekhaak willen: dan krijg je dus een nieuwe bestelling (volgende EU batch.... 3 maanden of zo).
Moeten nog geproduceerd worden (en ander chassis was het verhaal, gaan we wel zien), maar dat nog produceren dat geloof ik wel.