Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Trip Energy Prediction in de praktijk

This site may earn commission on affiliate links.
Ik krijg steeds meer het idee dat de voorspellingen accurater worden. Vandaag trip om collega op te halen in Maarssen (vanuit Tilburg) en rustig gereden. Eerst 80 km stuk en op 120 deel A2 heb ik 100 gereden (omdat ik anders te vroeg zou zijn).

Bij aankomst had ik deze keurige curve.

Curve.jpg


Zelfs nog iets boven de lijn gebleven. Ook trajecten daarna lagen precies op de lijn. Mij wel aan de snelheid gehouden maar daar ook niet veel onder. Pas laatste stuk terug, A27, bij versnellen tot 130 op weg naar Oosterhout ben ik 1! procent kwijtgeraakt. Wellicht speelt ook hogere temperatuur mee maar zo is het wel mooi.
 
Zit na 2,5 maand op ruim 6000 km en een gemiddeld verbruik van 276wh. Oké, alleen winter kms maar valt me toch beetje tegen.

5 maand en 16k km, en een gemiddelde van 270wh/km. Ik verbruik ook telkens 10% meer dan de prediction voor mij bedenkt, en heb niet het idee dat de Tesla trip prediction leert van mijn rijstijl (laat staan de legale te halen gemiddelde snelheden op wegen waar ik rijdt).

Gelukkig kan ik zelf goed rekenen, en heb ik de volledige controle over mijn rechter voet
 
Zit na 2,5 maand op ruim 6000 km en een gemiddeld verbruik van 276wh. Oké, alleen winter kms maar valt me toch beetje tegen.

Je hebt kennelijk klompvoeten :)
Na 23.000 km is mijn totale gemiddelde 219 wH/km. Ook in de winter, ik heb mijn ene odometer op 1-10-2014 gereset, staat nog steeds 219 wH/km.
Toch doe ik het met 21" wielen en Michelin Pilot zomerbanden. in een winter geloof ik al even niet meer.
 
Je hebt kennelijk klompvoeten :)
Na 23.000 km is mijn totale gemiddelde 219 wH/km. Ook in de winter, ik heb mijn ene odometer op 1-10-2014 gereset, staat nog steeds 219 wH/km.
Toch doe ik het met 21" wielen en Michelin Pilot zomerbanden. in een winter geloof ik al even niet meer.

@Wim S. heb je nog modificaties aangebracht aan de Tesla om het zog te verminderen of rij je aleen met wind mee :)
 
hier toch ook over 25.500km een totaal gemiddelde van 212wh/km
ik rij gewoonlijk iets boven de toegelaten snelheid met regelmatig uitspattingen.
in de winter staat range mode aan bij mij. dit lijkt me toch veel verschil te maken.
19" velgen, ( in de winter Pirelli Sottozero II)

de prediction doet het bij mij dan ook perfect.
ik kan mooi op de grijze lijn blijven en als ik wil, er boven
 
Heb je t nou over je fiets of echt over je Tesla?  wat n verschil zeg.
Wacht maar tot jij ook een zomer in je verbruikscijfers hebt zitten. 275 gemiddeld is te verwachten in de winter, dat zakt straks snel naar onder de 230 als de buitentemperatuur omhoog gaat. Alleen al het feit dat de accuverwarming dan niet meer nodig is scheelt al een pak.
 
Die prediction werkt bij mij voor geen meter. Zie hier resultaat Breda-Zwolle (ik sta daar nu als enige aan de SC, op weg naar Leeuwarden)
ImageUploadedByTapatalk1424860835.367082.jpg

En dan heb ik toch niet heel hard gereden. Het was namelijk best druk. Gemiddeld verbruik over dit traject 254 wh/km.
 
De voorspelling is bij mij doorgaans te negatief: vorige week vanuit Gent naar Hilversum gereden, met voorspelling van op een gegeven moment -7% range (dus laden om er te komen)...kom thuis met 5% over en een gemiddeld verbruik dat bijna op mijn totale gemiddelde ligt (215 Wh/km)
 
ik moet intussen (op de terugweg vanuit Leeuwarden) mijn eerdere uitspraak wat nuanceren. Trip voorspelling werkt prima ;)
Niet bij aanvang van de rit (veel te positief voorgesteld) maar redelijk snel tijdens de rit wordt de voorspelling bijgesteld en dan komt het best goed overeen met de werkelijkheid. Ik sprong net van een voorspelling van 18% resterend naar -3% doordat ik blijkbaar sneller reed dan verwacht. Even later werd het wat drukker, en toen ging de voorspelling naar 0%. Ik kwam uiteindelijk met 4 km resterend aan in Zwolle. Prima dus.
 
Wacht maar tot jij ook een zomer in je verbruikscijfers hebt zitten. 275 gemiddeld is te verwachten in de winter, dat zakt straks snel naar onder de 230 als de buitentemperatuur omhoog gaat. Alleen al het feit dat de accuverwarming dan niet meer nodig is scheelt al een pak.

Mooi om te horen! Kijk ik naar uit. Wil er mee gaan kamperen in Italië of Spanje.. Moet dan wellicht nog koffer op t dak wat actieradius niet ten goede zal komen. Betere verbruikscijfers zijn dan welkom.