Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Update AP 2.5 naar AP 3.0: bevestigd!

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zit nu op de upgrade te wachten in SeC Rotterdam. Allemaal prima geregeld weer, alleen de wachtruimte is afgesloten. Dat maakt het 1,5m afstand houden nog lastiger.
Ik krijg het volgende bericht naar aanleiding van mijn serviceverzoek.

Goededag, De benodigde hardware is op dit moment nog niet beschikbaar voor uw Model 3, helaas hebben wij ook nog geen verwachte release datum. U krijgt hier bericht over indien u hier recht op heeft. Wij zullen de ingeplande afspraak om deze reden annuleren. Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd Met vriendelijke groet, Tesla Service

De afspraak staat nog wel in de app. Ik wacht af wat ze nu gaan doen want ik heb ze gemeld dat ik een MS heb.
 
Ik krijg het volgende bericht naar aanleiding van mijn serviceverzoek.

Goededag, De benodigde hardware is op dit moment nog niet beschikbaar voor uw Model 3, helaas hebben wij ook nog geen verwachte release datum. U krijgt hier bericht over indien u hier recht op heeft. Wij zullen de ingeplande afspraak om deze reden annuleren. Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd Met vriendelijke groet, Tesla Service

De afspraak staat nog wel in de app. Ik wacht af wat ze nu gaan doen want ik heb ze gemeld dat ik een MS heb.

Same here. Ik heb het ook geprobeerd in Eindhoven en kreeg dezelfde reactie terug. Toch is het eigenlijk raar dat je veel geld uitgeeft aan FSD en je niet de functionaliteit krijgt die erbij hoort omdat je nog op HW2.5 zit. Toen ik het aanschafte vorige jaar november kon je dat ook nog niet weten omdat de software het nog niet aangaf. Tot nu toe was het alleen een verschil in visualisaties maar sinds 2020.12.6 zou de auto met HW3.0 automatisch moeten stoppen voor verkeerslichten als je FSD hebt en begin je dus echt functionaliteit te missen. Ik wilde FSD omdat ik dan het gevoel had bij te blijven met de laatste ontwikkelingen op dit gebied. Hoop dat het snel geregeld wordt maar geen idee hoe lang de wachtlijst is voor de upgrades van de M3 in NL.
 
Toch is het eigenlijk raar dat je veel geld uitgeeft aan FSD en je niet de functionaliteit krijgt die erbij hoort omdat je nog op HW2.5 zit. Toen ik het aanschafte vorige jaar november kon je dat ook nog niet weten omdat de software het nog niet aangaf.
Is het niet zo dat je vorig jaar bij aanschaf van je auto nog niet bekend was met dit forum en nu wel? Als je bij aanschaf dit forum al gelezen had dan had je het wel geweten toch? Het hele verhaal van HW3 en de mogelijkheden van FSD speelt zich af op internet. Dit hoor je niet op TV of van de SEC's. Ik snap dat je graag alle functionaliteiten van FSD wilt hebben echter ben ik het niet eens met je stelling dat je het niet kon weten? Als je niet op dit forum was gaan lezen was je nu een blije eigenaar met FSD zonder enige wetenschap van HW3.
 
Is het niet zo dat je vorig jaar bij aanschaf van je auto nog niet bekend was met dit forum en nu wel? Als je bij aanschaf dit forum al gelezen had dan had je het wel geweten toch? Het hele verhaal van HW3 en de mogelijkheden van FSD speelt zich af op internet. Dit hoor je niet op TV of van de SEC's. Ik snap dat je graag alle functionaliteiten van FSD wilt hebben echter ben ik het niet eens met je stelling dat je het niet kon weten? Als je niet op dit forum was gaan lezen was je nu een blije eigenaar met FSD zonder enige wetenschap van HW3.

Nou ik volg alle forums dus dat is niet de reden. Ik heb de auto in november 2019 gekregen en vermoedde dat er HW3.0 in zou zitten op basis van wat ik van de Amerikaanse VIN nummers met HW3.0 las. Vanaf een bepaalde serie hadden de Amerikaanse M3 modellen HW3.0 en mijn VIN nummer was een later nummer. Je kon dat toen zelf nog niet via het scherm opvragen, alleen waren er inderdaad filmpjes op internet waarbij je als je dingen losmaakt je via je handschoenkastje de computer zou kunnen zien zitten met daarop een bepaalde markering. Tevens ging het verhaal dat je aan de codec tags in de webcamfilmpjes zou kunnen zien of je HW3.0 zou hebben, dat bleek achteraf niet betrouwbaar. Dus zo makkelijk was het niet. Ik denk dat Tesla bewust de oude 2,5 hardware in Europese modellen heeft gestopt om de voorraad kwijt te raken. Dat snap ik op zich wel maar vind dat ze nu toch meer mogen doen om mensen met FSD duidelijkheid te geven omdat ze functionaliteit gaan missen waar mijns inziens gewoon voor betaald is.
 
  • Like
Reactions: SMU
Toch is het eigenlijk raar dat je veel geld uitgeeft aan FSD en je niet de functionaliteit krijgt die erbij hoort omdat je nog op HW2.5 zit.
Tot nu toe was het alleen een verschil in visualisaties maar sinds 2020.12.6 zou de auto met HW3.0 automatisch moeten stoppen voor verkeerslichten als je FSD hebt en begin je dus echt functionaliteit te missen.
Je mist absoluut nog niets, want het stoppen voor verkeerslichten is alleen nog actief in de US. Nog niet in Europa, mede vanwege regelgeving. Ik gok dat je blij mag zijn als de functionaliteit voor het einde van het jaar toegelaten wordt in EU en dan zal die upgrade al wel zijn uitgevoerd.
 
Je mist absoluut nog niets, want het stoppen voor verkeerslichten is alleen nog actief in de US. Nog niet in Europa, mede vanwege regelgeving. Ik gok dat je blij mag zijn als de functionaliteit voor het einde van het jaar toegelaten wordt in EU en dan zal die upgrade al wel zijn uitgevoerd.

Dat vroeg ik me inderdaad wel af in hoeverre de Europese regelgeving wat dit (stoppen voor rood licht) betreft een rol speelt. Kan ik eigenlijk niks over vinden. Op zich is het een safety feature lijkt me. Heb jij daar een bron voor? Uiteraard is het voor Tesla wel een softwareuitbreiding t.o.v. de Amerikaanse software omdat de verkeerslichten er hier anders uitzien en nog belangrijker voor het kruispunt staan ipv achter het kruispunt zoals in de Verenigde staten.
 
Ik denk dat Tesla bewust de oude 2,5 hardware in Europese modellen heeft gestopt om de voorraad kwijt te raken. Dat snap ik op zich wel maar vind dat ze nu toch meer mogen doen om mensen met FSD duidelijkheid te geven omdat ze functionaliteit gaan missen waar mijns inziens gewoon voor betaald is.
Ik denk niet dat Tesla bewust HW2.5 in de Europese modellen heeft gestopt. Onze M3 is december 2019 geleverd met HW3 en dat terwijl wij geen FSD hebben besteld.
 
Screenshot_20200505-070255_Chrome.jpg
 
Ik heb ook geprobeerd in de app een afspraak te maken voor de upgrade HW 2.5 => HW 3. Ik heb een model 3 uit sept 2019, en heb in december FSD aangeschaft, omdat ik beroepsmatige interesse heb in AI. Mijn afspraak werd geannuleerd, omdat de upgrades voor model 3 nog niet worden uitgevoerd. Maar dit is al weer 2 maanden geleden. Is er inmiddels al een geval bekend van iemand die een hardware-update voor zijn model 3 heeft gekregen? Ik heb geprobeerd door dit forum te browsen, maar dat is nu niet echt een comfortabele manier van zoeken. Daarom vraag ik het maar even.
 
Dat vroeg ik me inderdaad wel af in hoeverre de Europese regelgeving wat dit (stoppen voor rood licht) betreft een rol speelt. Kan ik eigenlijk niks over vinden. Op zich is het een safety feature lijkt me. Heb jij daar een bron voor? Uiteraard is het voor Tesla wel een softwareuitbreiding t.o.v. de Amerikaanse software omdat de verkeerslichten er hier anders uitzien en nog belangrijker voor het kruispunt staan ipv achter het kruispunt zoals in de Verenigde staten.

Ben ik eens. Gewoon een veiligheidsfeature. Tesla rolt sowieso graag eerst in US uit. Ze willen daarnaast onze stoplichten en stopborden beter leren kennen. Niet alles is de schuld van regelgeving in Europa. Persoonlijk vind ik trouwens dat NIETS de schuld is van regelgeving. De EU verkoopt geen FSD belofte, dat doet Tesla.
 
  • Like
Reactions: horta