Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Update AP 2.5 naar AP 3.0: bevestigd!

This site may earn commission on affiliate links.
Ik wacht gewoon tot Tesla zich bij me meldt. Ik ga ook geen afspraak bij de tandarts maken voor een vulling als ik nog geen gaatjes heb.

Buiten dat ik graag die verkeerslicht visualisaties wil op mijn M3, moeten we niet vergeten dat het Tesla is. De beurskoers loopt nu als een speer dus nu komen alle M3's met FSD wanneer beschikbaar in Europa ongetwijfeld in aanmerking voor de upgrade, maar mocht het wat minder gaan bij Tesla, dan komt het valse beloften scenario toch snel weer boven....
 
ik rij al 5 jaar met tesla en heb nog geen moment last gehad van een valse beloften scenario
het komt in orde
ik ben blij dat tesla zo goed geïntegreerd is, moest ons lot nog meer in handen van derden liggen, dan was het andere koek ;-)
en als ik afweeg wat ik al allemaal gekregen heb, en wat ik nog allemaal mag verwachten, ... dan is dat voor mij bijzaak
ik wil niet terug naar ICE-age
 
  • Like
Reactions: Woek and Erik-S85
FSD "in de actie" aangeschaft en inmiddels zit de nieuwe 3.0 hardware er ook in. Het interessante was dat mijn collega ook de service aanvraag heeft gedaan en niet de hardware update kreeg. Na nog een keer bellen met Eindhoven blijken ze dus te werken met batches.

Dat kan kloppen aangezien mijn auto een half jaar ouder is. Of dit natuurlijk echt de waarheid is zullen we nooit weten, maar het is in ieder geval een logisch verhaal.

Off-topic: Ik lees hier toch wel vaker de onvrede over de Tesla service, maar vandaag eigenlijk niets minder dan lof voor Tesla Eindhoven. Prima geïnformeerd en op de hoogte gehouden. Aangeboden dat ik een leenauto kon hebben voor even de lunch te halen (zonder hier na te vragen). Uiteraard mogen ze blijven werken aan de informatievoorziening naar mensen toe. Kom gewoon meteen met een duidelijk verhaal waarom iets wel of niet kan.
 
Last edited:
Vraag: Heeft iemand al zijn Tesla MS die gebouwd is in de periode 2018 jan - maart al laten upgraden? Het lijkt erop dat een speciale benodigde kabel beperkt beschikbaar is, waardoor mijn afspraak keer op keer wordt verzet.

Hier hetzelfde verhaal, afgelopen afspraak in Moordrecht is beperkt uitgevoerd met alleen de CCS ombouw. MCU1 i.c.m. AP3.0 werd uitgesteld door het ontbreken van dezelfde kabel. Heb wel de AP3.0 computer in de kofferbak liggen....
20200713_151811.jpg
 
  • Informative
Reactions: Eriksc
Welke actie was dat? Ik heb in maart €3200 betaald voor de upgrade van EAP naar FSD.

Tot 1 juli was FSD te koop voor 2400 euro ipv 3200 euro (Ik heb hier 25 juni een email voor ontvangen). Nu is de prijs weer gestegen naar 4300.

Voor de geïnteresseerde: Software van HW2.5 en 3.0 lijkt dezelfde branche te zijn. De versie en buildnummers van de software zijn in ieder geval gelijk. Dit is goed nieuws voor de HW2.5 eigenaren zou ik zeggen. Zelf vond ik de 2020.20.17 software een zeer stabiele Autopilot hebben icm HW2.5. De enige verschillen die ik nu merk (zeer subjectief): ik heb geen fantoom rem incidenten meer gehad. Ter vergelijk. Dezelfde rit met HW2.5 had ik er maar 1 (wat ik erg positief vond). Daarnaast lijken de ruitenwissers beter te worden aangestuurd. Voor de rest is het dus precies hetzelfde.
 
Wow! Ik ontdek deze thread nu pas! Leuk dat ik niet de enige ben die al minstens 8 maanden met smart zit te wachten op de HW3 upgrade voor zijn Model 3!

Ook ik heb al een aantal keer geprobeerd een afspraak hiervoor in te plannen. Dit waren de reacties van Tesla Service tot nu toe: (misschien nuttig voor als het informatie geeft wat nog niet genoemd is in deze thread)

21 november 2019
Goedendag, de benodigde hardware is op dit moment in Nederland nog niet beschikbaar, helaas hebben wij ook nog geen verwachte release datum. Wij zullen de ingeplande afspraak om deze reden annuleren. Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Team Tesla Mobile Service

26 februari 2020
Beste heer Van Zummeren,

Bedankt voor uw vraag. De installatie van HW 3.0 is momenteel nog niet op aanvraag beschikbaar in de VS en in Europa. Dit zal in eerste instantie op uitnodiging vanuit Tesla gefaseerd uitgerold worden voor bepaalde voertuigen, afhankelijk van onder andere de specifieke voertuigconfiguratie en bouwdatum. Er is momenteel nog geen praktisch verschil op de weg tussen HW 2.5 en en HW 3.0, voor alle duidelijkheid.

Vanwege bovenstaande wordt de afspraak geannuleerd, wij hopen op uw begrip.

Met vriendelijke groet,

Tesla Service

22 april 2020
Beste heer van Zummeren, de benodigde hardware voor uw upgrade naar HW3.0 is op dit moment in Nederland nog niet volledig beschikbaar, helaas hebben wij ook nog geen verwachte release datum. Deze hardware upgrade wordt in etappes uitgerold en beschikbaar gemaakt voor installatie verdeeld in groepen auto`s. De voertuigen reeds aangeschaft met FSD bij aankoop krijgen hierin voorrang, deze worden per auto automatisch vrijgegeven. Wij zullen de ingeplande afspraak om deze reden annuleren. Excuses voor het ongemak. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Leon - Tesla Service

9 juni 2020
Goedemiddag, op dit moment is de hardware voor uw Tesla nog niet beschikbaar. Deze hardware upgrade wordt in etappes uitgerold en beschikbaar gemaakt voor installatie verdeeld in groepen auto's. Gezien het voor uw auto op dit moment nog niet beschikbaar is zullen we de ingeplande afspraak annuleren. Excuses voor het ongemak. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Team Tesla Mobile Service
 
  • Informative
  • Like
Reactions: nervus and Cely
Nog een keer geprobeerd om het af te leren...

22 juli 2020
Beste heer/mevrouw, de benodigde hardware is op dit moment in Nederland nog niet beschikbaar, helaas hebben wij ook nog geen verwachte release datum. Wij zullen de ingeplande afspraak om deze reden annuleren. Excuses voor het ongemak.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Team Tesla Service
 
  • Informative
Reactions: Cely