Bij laatste beurt gaf ik aan dat bij de vraag of ik tevreden was met de tesla, dat ik dat zeker was maar dat de 60kwh toch wel een beperking vond met name op trips naar het buitenland.
We gaan vaak naar Frankrijk naar de familie en van Nivelles naar Reims haal ik bijvoorbeeld niet.
Ze gaven aan dat er een mogelijkheid is om te batterij te upgraden.
Eerst zelfs naar een 90kwh maar dat bleek later toch niet mogelijk te zijn. (zou ik wel grappig vinden, hoef ik alleen de 60 badge om te draaien)
De upgrade kost ongeveer EUR 22,000 inclusief montage.
Als ik de oude batterij inlever krijg ik (maar) 2500 euro terug. Waarom ik dat niet zou inleveren is voor mij overigens een raadsel.
Ik begrijp deze pricing niet. Als ik een 60 zou inleveren en een nieuwe 70 zou kopen zou het verschil veel kleiner zijn volgens mij.
Waarom krijg ik eigenlijk zo weinig terug voor mijn eigen accu? Dat heeft toch een waarde? (hoewel ik ook wel begrijp dat er niet veel kopers voor een 60 batterij zullen zijn)
Daarnaast vraag ik me af hoeveel efficiënter de accu nu echt is en hoeveel meer KM je er uit zou halen. De huidige typical range van de 60 is 305 km.
Het lijkt wel alsof Tesla dit aanbied als een soort van idee dat het wel kan maar dat het vooral niet interessant moet zijn.
Overigens heb ik een lease contract waardoor ik de auto niet kan inruilen. Ik wil ipv daarvan kijken of ik het bedrag kan verhogen en een hoger leasebedrag betaal.
Interessant is ook wel of dit fiscaal wel mag, maar dat is een ander verhaal.
Ben benieuwd hoe jullie hier naar kijken?
We gaan vaak naar Frankrijk naar de familie en van Nivelles naar Reims haal ik bijvoorbeeld niet.
Ze gaven aan dat er een mogelijkheid is om te batterij te upgraden.
Eerst zelfs naar een 90kwh maar dat bleek later toch niet mogelijk te zijn. (zou ik wel grappig vinden, hoef ik alleen de 60 badge om te draaien)
De upgrade kost ongeveer EUR 22,000 inclusief montage.
Als ik de oude batterij inlever krijg ik (maar) 2500 euro terug. Waarom ik dat niet zou inleveren is voor mij overigens een raadsel.
Ik begrijp deze pricing niet. Als ik een 60 zou inleveren en een nieuwe 70 zou kopen zou het verschil veel kleiner zijn volgens mij.
Waarom krijg ik eigenlijk zo weinig terug voor mijn eigen accu? Dat heeft toch een waarde? (hoewel ik ook wel begrijp dat er niet veel kopers voor een 60 batterij zullen zijn)
Daarnaast vraag ik me af hoeveel efficiënter de accu nu echt is en hoeveel meer KM je er uit zou halen. De huidige typical range van de 60 is 305 km.
Het lijkt wel alsof Tesla dit aanbied als een soort van idee dat het wel kan maar dat het vooral niet interessant moet zijn.
Overigens heb ik een lease contract waardoor ik de auto niet kan inruilen. Ik wil ipv daarvan kijken of ik het bedrag kan verhogen en een hoger leasebedrag betaal.
Interessant is ook wel of dit fiscaal wel mag, maar dat is een ander verhaal.
Ben benieuwd hoe jullie hier naar kijken?