Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

V6.0 is binnen

This site may earn commission on affiliate links.
De uitrol van Firmware 6.0 loopt nu een maand. Hier nog niet binnen ? Mijn S draait nog op 5.11.Met een uitlevertempo van 2.000 per dag zal het nu wel niet zo lang meer duren voordat mijn Signature het met de updates mag gaan proberen.
Zijn er nog meer wachtenden?

Ik ben ook nog steeds wachtende. Uitrol schijnt maximaal nog een week te duren. We wachten rustig af!
 
De uitrol van Firmware 6.0 loopt nu een maand. Hier nog niet binnen ? Mijn S draait nog op 5.11.Met een uitlevertempo van 2.000 per dag zal het nu wel niet zo lang meer duren voordat mijn Signature het met de updates mag gaan proberen.
Zijn er nog meer wachtenden?

Misschien even bellen met road side assistance?
Bij mij konden ze zien dat de software was geüploaded maar dat er wat was blijven "hangen.
Ze hebben handmatig gepushed en een paar uur later had ik 6.0 binnen.
 
Mijn ervaringen met v6.0 navigatie afgelopen weekend:
Vrijdag
- vanaf huis (uithoorn) naar Urmond voor het SuC feestje. Vlak voor Best werd ik de A2 afgeleid waarbij ik eerst dacht aan Tesla logica, gelukkig wel gevolgd er was 4 KM stilstaand verkeer --> dus echt prima, 2 minute tijd verloren met orginele route
- Naar huis toe weer, op de N201 (@maarten, komt je dit bekend voor) bij Mijdrecht moet ik het dorp in om 200 meter verderop weer de N201 op te rijden. Het was 22.30 uur, niks te bekennen, alle wegen groen???

Zondag
- Vanaf huis naar Den Haag, vlakbij huis idem logica als bovenstaande, volledig groen wegvak, geen verkeer te zien maar moet door volledige woonwijk heen op daarna weer N196 uit te komen. Geen logica in te ontdekken
- Laatste stukje A12 richting Den Haag volledig afgesloten door wegwerkzaamheden, leuk maar dat snapt onze Tesla niet, die denkt, volledig groen dus lekker gebruiken, niet echt handig aangezien je er echt niet doorheen kon


Meerdere van dit soort ervaringen? Zal eens foto maken. In relatie tot de instelling van 5 minute delay snap ik er echt niks van, de wegvakken die hij wilt uitsnijden zijn echt nog net geen 300 meter.....
 
Mijn ervaringen met v6.0 navigatie afgelopen weekend:
Vrijdag
- vanaf huis (uithoorn) naar Urmond voor het SuC feestje. Vlak voor Best werd ik de A2 afgeleid waarbij ik eerst dacht aan Tesla logica, gelukkig wel gevolgd er was 4 KM stilstaand verkeer --> dus echt prima, 2 minute tijd verloren met orginele route
- Naar huis toe weer, op de N201 (@maarten, komt je dit bekend voor) bij Mijdrecht moet ik het dorp in om 200 meter verderop weer de N201 op te rijden. Het was 22.30 uur, niks te bekennen, alle wegen groen???

Zondag
- Vanaf huis naar Den Haag, vlakbij huis idem logica als bovenstaande, volledig groen wegvak, geen verkeer te zien maar moet door volledige woonwijk heen op daarna weer N196 uit te komen. Geen logica in te ontdekken
- Laatste stukje A12 richting Den Haag volledig afgesloten door wegwerkzaamheden, leuk maar dat snapt onze Tesla niet, die denkt, volledig groen dus lekker gebruiken, niet echt handig aangezien je er echt niet doorheen kon


Meerdere van dit soort ervaringen? Zal eens foto maken. In relatie tot de instelling van 5 minute delay snap ik er echt niks van, de wegvakken die hij wilt uitsnijden zijn echt nog net geen 300 meter.....

Problemen zijn algemeen bekend. Zo gauw de Tesla op je route een rood streepje ziet, en dat kan al als er 10 auto's staan te wachten voor een rood verkeerslicht, gaat ie je omleiden. Hij stuurt je dwars door bebouwde komen en soms over Keulen en Aken. Dan levert het alleen maar nadeel op.
Gewoon kritisch blijven kijken en je eigen verstand gebruiken. Zoals eerder betoogd kan dit systeem niet tippen aan de recente TomTom of Waze versies.
 
Mijn ervaringen met v6.0 navigatie afgelopen weekend:

- Naar huis toe weer, op de N201 (@maarten, komt je dit bekend voor) bij Mijdrecht moet ik het dorp in om 200 meter verderop weer de N201 op te rijden. Het was 22.30 uur, niks te bekennen, alle wegen groen???

Heb nog versie 5.12.... Maar omgeleid worden bij 10 auto's voor een verkeerslicht heeft ie bij mij ook al eens bij versie 5 gepresteerd.

Eeeehh... vandaag weer eens elektrisch gereden!
In een golfkarretje op de prachtige Bali Handara golfbaan :rolleyes:!
 
Mijn ervaringen met v6.0 navigatie afgelopen weekend:

Zondag
- Laatste stukje A12 richting Den Haag volledig afgesloten door wegwerkzaamheden, leuk maar dat snapt onze Tesla niet, die denkt, volledig groen dus lekker gebruiken, niet echt handig aangezien je er echt niet doorheen kon

Ik zit nog op V5.11 en dit weekend was de N207 gedeeltelijk afgesloten. Maps gaf dat keurig aan door van het afgesloten weggedeelte helemaal geen info te geven. Dan blijft er een dun streepje van alleen de weg over. Er rijdt immers geen verkeer, dus geen groen/oranje/rood markering, zo moet het. Als ik navigatie gebruikt zou hebben was de dikke blauwe streep er waarschijnlijk overheen gegaan en was het me niet opgevallen dat hij afgesloten was. gelukkig heb ik de nav praktisch nooit nodig.

Vanochtend kreeg ik de software-update voorgesteld. Ik neem maar aan dat dat V6.0 is, maar dat stond er niet bij. Ik begin daar niet aan als ik mijn old-school regen kwijtraak.
 
Heb nog versie 5.12.... Maar omgeleid worden bij 10 auto's voor een verkeerslicht heeft ie bij mij ook al eens bij versie 5 gepresteerd.

Eeeehh... vandaag weer eens elektrisch gereden!
In een golfkarretje op de prachtige Bali Handara golfbaan :rolleyes:!
Heel raar. Op versie 5.12 hield hij nog geen rekening met verkeersinformatie. Zal eerder met oude kaartgegevens te maken gehad hebben.
 
Toch stelde hij wel degelijk bij de rondweg Utrecht Noord een omweg door de wijk voor, omdat er een aantal auto's stonden te wachten voor het verkeerslicht. Werd met de rode kleur van de signalering van verkeerssnelheid voor dat verkeerslicht aangegeven, terwijl de alternatieve ridicule omweg met groen werd aangegeven. Mijn conclusie is dat zoiets er dus ook al bij 5.12 in zat/zit. Blijft mij toch wel verbazen, of het nu versie 5.x of 6.x is, dat Tesla dat niet beter kan. Het is toch te gek voor woorden dat je je telefoon erbij moet houden voor de navigatie....
 
Toch stelde hij wel degelijk bij de rondweg Utrecht Noord een omweg door de wijk voor, omdat er een aantal auto's stonden te wachten voor het verkeerslicht. Werd met de rode kleur van de signalering van verkeerssnelheid voor dat verkeerslicht aangegeven, terwijl de alternatieve ridicule omweg met groen werd aangegeven. Mijn conclusie is dat zoiets er dus ook al bij 5.12 in zat/zit. Blijft mij toch wel verbazen, of het nu versie 5.x of 6.x is, dat Tesla dat niet beter kan. Het is toch te gek voor woorden dat je je telefoon erbij moet houden voor de navigatie....
Was het geen kortere route? Hij heeft mij ook eens door Tilburg gestuurd omdat de route korter was.

Nu met V6 heb ik mijn telefoon omgedoopt tot Coyote (jullie gebruiken Flitsmeister) als het nodig is. Die info mis ik dan wel in mijn navigatie. Maar ik gebruik de Tesla navigatie nu dagelijks en ben er nog altijd gelukkig mee.
 
Was het geen kortere route? Hij heeft mij ook eens door Tilburg gestuurd omdat de route korter was.

Nu met V6 heb ik mijn telefoon omgedoopt tot Coyote (jullie gebruiken Flitsmeister) als het nodig is. Die info mis ik dan wel in mijn navigatie. Maar ik gebruik de Tesla navigatie nu dagelijks en ben er nog altijd gelukkig mee.

Nee, het was een omweg. En ik heb echt nog niet versie 6!
 
Ik ben nu 1x door de Tesla gestuurd via een route waar ik met een veerpond moest, met een wachttijd van 30 minuten, en dus ben ik alsnog omgekeerd en via de weg gegaan. En nu vandaag richting Antwerpen voor een heel kort stukje over een Tolweg gestuurd, waarbij de reistijd uiteindelijk nog niet sneller was.

Ik vind dat de navigatie toch op z'n minst moet waarschuwen voor tol wegen en veerpont overgangen.

In elk geval niet blindenlings vertrouwen op de navigatie heb ik inmiddels wel geleerd.

Tot slot, sinds de afgelopen upgrade heb ik geen traffic informatie weergave meer. Ik heb wel een blauwe lijn, en traffic based route bepaling werkt ook (zie hierboven), maar de rode, groene oranje lijntjes zijn weg. Ik zie ook geen optie in bij de settings om dit te enablen. Hebben meer mensen dit ?
 
Ik zit ook nog op v5.11
Binnenkort naar sucvoor de eerste beurt, dus dan vraag ik gelijk of ze v6 erop zetten, en belangrijker: waarom ik hem niet ota heb gekregen....

ik heb hem ook nog niet en vraag me hetzelfde af, vooral omdat eerdere updates bij mij wel OTA kwamen.
half november ga ik naar Tilburg dus dan weet ik meer.
 
Mijn navigatieprobleem is opgelost!!

Ook hoe ik me geen zorgen te maken over de levertijd van het console.

4f419cc5cd6f2146c5eb06de4a9bcd43.jpg