Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

V6.0 is binnen

This site may earn commission on affiliate links.
Vanmiddag reed ik weg van kantoor en kreeg de melding dat ik V6.0 kon installeren. Snel naar huis gereden en alles geïnstalleerd en geprobeerd. Met m'n zoons direct gaan brainstormen over een originele naam voor onze Tes. Omdat het zulk lekker weer is wilden we ook gaan BBQ'en dus nog even snel naar de benzinepomp om een zak houtskool te halen. Wil wegrijden bij de benzinepomp en Tes is niet meer te activeren! Eindeloos op de rem getrapt, IPhone app om te starten geactiveerd maar Tes liet het helemaal afweten. Alles werkte nog behalve het activeren met de rem. Eerste gedachte was dus dat dit met V6.0 te maken heeft want nu 25.000 km gereden en nog nooit enig probleem gehad. Tesla op het 0800 nummer gebeld en kreeg een alleraardigste Duitse vrouw aan de lijn die perfect Nederlands spreekt. Probleem uitgelegd, zij van afstand kijken wat er mis kon zijn maar niets gevonden. Daarna heeft ze engineers ingeschakeld maar die konden ook nix vinden. Heeft iemand dit ook gehad na installatie van V6.0? Na veel heen en weer gebel komt er morgen om 8:30 een autoambulance met vervangende auto en wordt Tes naar SC Den Haag gebracht. M'n boerenverstand zegt me dat het met V6.0 te maken heeft maar volgens Tesla is er geen verband. Voel me wel een beetje een looser, met m'n MS gestrand bij een benzinepomp!

Hè wat vervelend! Hij staat wel mooi te glimmen daar. :)

Ik had laatst ook (twee keer) dat het scherm zwart bleef en een melding verscheen dat de auto service nodig had. Scroll-wheel-reset hielp niet, maar reset met bovenste knoppen gelukkig wel. Dit was voor 6.0, maar weet niet of het hetzelfde probleem is wat jij nu hebt...
 
Hè wat vervelend! Hij staat wel mooi te glimmen daar. :)

Ik had laatst ook (twee keer) dat het scherm zwart bleef en een melding verscheen dat de auto service nodig had. Scroll-wheel-reset hielp niet, maar reset met bovenste knoppen gelukkig wel. Dit was voor 6.0, maar weet niet of het hetzelfde probleem is wat jij nu hebt...

Alle schermen deden het, ze wilden alleen niet activeren. Reset en alles geprobeerd maar niets hielp.
 
Hè wat vervelend! Hij staat wel mooi te glimmen daar. :)

Ik had laatst ook (twee keer) dat het scherm zwart bleef en een melding verscheen dat de auto service nodig had. Scroll-wheel-reset hielp niet, maar reset met bovenste knoppen gelukkig wel. Dit was voor 6.0, maar weet niet of het hetzelfde probleem is wat jij nu hebt...

Ja hij glimt nog steeds want vorige week bij Ride & Shine geweest voor Modesta coating. Volgens Serge Langendoen van Ride & Shine was zij er erbarmelijk aan toe na een keer of 5 in de wasstraat. Overal swirls en kleine krasjes. Serge heeft haar helemaal gepolijst en van een laagje Modesta voorzien. Zeer tevreden en je ziet het water en vuil er gewoon vanaf glijden. Aanbevelingswaardig!

- - - Updated - - -

Remote proberen te starten? (Vanaf telefoon) en neem meteen je 2e keyfob mee morgen, suc6 :)
Ja remote geactiveerd met My Tesla wachtwoord maar dat deed ook niets. Ben reuze benieuwd wat het probleem is. Misschien gewoon puur toeval dat dit net na installeren V6.0 gebeurd.