Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

V6.0 is binnen

This site may earn commission on affiliate links.
Ben het toch niet helemaal met je eens, de functies die ik omschreef (stoel geheugen voor de passagier, shuffle, gordel pingeltje) waren heel gewoon op m'n 1,5 jaar oude 5 serie en zijn toch wel dingen die je van een auto in deze klasse mag verwachten vind ik.


ik ben heel blij dat Tesla zich eerst en vooral concentreert op de basis : de aandrijvinglijn; zonder daarbij de veiligheid het oog te verliezen (cfr de sterren).


Alle andere zaken zijn mijns inziens 'nice-to-have'; en ik zou ze ook graag hebben. Maar laat ze zich eerst concentreren op de betrouwbaarheid van batterij, convertors, motor etc...

Om Model-3 niet te vergeten.

- - - Updated - - -

NAV 6.0 :

voor mijn dagelijkse verplaatsing naar en van werk heeft V6.0 voor mij geen verbetering gebracht.
Na +/- 4.000 maal het traject afgelegd te hebben, kan ik echt wel de snelste route. Zonder verkeersovertredingen of onverharde wegen.

En die route wijkt nog steeds 4 keer fundamenteel af van het voorgestelde traject.

Begint al thuis; de snelste route is echt wel door Nederland en niet via België...

Hierbij moet ik wel opmerken dat ik nog geen énkele GPS gehad heb, die de beste route aangaf.
(ik ben overigens niet de enige die 'mijn' route volgt; ik kom frequent dezelfde wagens op verschillende plaatsen langsheen de route)


Op andere routes, via Antwerpen en Brussel, heb ik wel gemerkt dat de alternatieve routes in geval van file best wel goed werken.


Ik mis ook verder de keuze voor alternatieve routes. Snelste, kortste, mooiste...
En via Navigon op smartphone krijg ik ook steeds drie keuzes voorgesteld; met aanduiding van duur en afstand.

Conclusie : grote stap vooruit, maar toch 'room for improvement'.



(mijn grootste ergenis blijft evenwel het continu rebooten ! )
 
Ben het toch niet helemaal met je eens, de functies die ik omschreef (stoel geheugen voor de passagier, shuffle, gordel pingeltje) waren heel gewoon op m'n 1,5 jaar oude 5 serie en zijn toch wel dingen die je van een auto in deze klasse mag verwachten vind ik.
Dat kan wel zijn, maar het gemis van die functies heeft jou er niet van weerhouden de auto aan te schaffen. Tesla heeft nooit beloofd dat ze die functies nog achteraf (gratis) zou leveren. Alle nieuwe features en verbeteringen die we nu nog gratis via software updates ontvangen zijn cadeautjes... Kom daar bij BMW etc. maar eens om... Ik heb tot nu toe altijd moeten betalen voor software updates (altijd bij service beurten) bij andere merken, een enkele recall daargelaten. De meeste updates zijn pas in een volgend modeljaar beschikbaar en niet compatibel met je huidige model, etc.

Ik ben het met je eens dat andere auto's meer van dit soort features bevatten, maar dat er bij elke software update wordt gezeurd over het gebrek ervan, vind ik eerlijk gezegd gênant. Doe dan op zijn minst de moeite om erbij te vermelden wat je wel bevalt aan de nieuwe update... (Software ontwikkelen is nogal een ondankbare taak...)

(Dit alles is overigens niet persoonlijk aan ripburger gericht maar aan het forum in het algemeen).
 
Dat kan wel zijn, maar het gemis van die functies heeft jou er niet van weerhouden de auto aan te schaffen. Tesla heeft nooit beloofd dat ze die functies nog achteraf (gratis) zou leveren. Alle nieuwe features en verbeteringen die we nu nog gratis via software updates ontvangen zijn cadeautjes... Kom daar bij BMW etc. maar eens om... Ik heb tot nu toe altijd moeten betalen voor software updates (altijd bij service beurten) bij andere merken, een enkele recall daargelaten. De meeste updates zijn pas in een volgend modeljaar beschikbaar en niet compatibel met je huidige model, etc.

Ik ben het met je eens dat andere auto's meer van dit soort features bevatten, maar dat er bij elke software update wordt gezeurd over het gebrek ervan, vind ik eerlijk gezegd gênant. Doe dan op zijn minst de moeite om erbij te vermelden wat je wel bevalt aan de nieuwe update... (Software ontwikkelen is nogal een ondankbare taak...)

(Dit alles is overigens niet persoonlijk aan ripburger gericht maar aan het forum in het algemeen).
Snap zeker je punt, maar de verkoper vertelde me vorig jaar mei dat er allerlei functies toegevoegd zouden worden en dat daarom dingen die nu missen er zeker nog in zouden komen. Die belofte heeft er mede voor gezorgd dat ik tot aanschaf ben overgegaan.
 
Tot nu toe heeft TomTom me iedere keer beter gestuurd dan V6... Eigenlijk klopt de geschatte aankomsttijd altijd van TomTom. De Tesla begint vaak of erg positief, of juist negatief. Op een rit van een uur kan het gewoon 10-15 minuten zijn. Ik werd zelfs over rode stukken gestuurd door de Tes, terwijl er echt wel alternatieven waren. En ja, staat goed ingesteld, zelfs op 1 minuut. Wat wel is, is dat Google wel echt betere "live" informatie geeft. Bijna op de 10 seconde lijkt het wel. Ik gebruik ze beide tegelijk nog steeds.
 
Snap zeker je punt, maar de verkoper vertelde me vorig jaar mei dat er allerlei functies toegevoegd zouden worden en dat daarom dingen die nu missen er zeker nog in zouden komen. Die belofte heeft er mede voor gezorgd dat ik tot aanschaf ben overgegaan.

De dingen die je noemde zijn software aanpassingen. Dat ze er nu niet in zitten wil niet zeggen dat ze er een volgend keer ook niet bij zullen zitten. Er zijn nog heel wat 6.### versies mogelijk en ik denk dat veel van wat wij in gedachten hebben, waaronder meer connectiviteit, er gewoon gaat komen.
Het is nu zo dat ook wij tijdens het rijden bijdragen aan de info voor de routeplanning, net als bij waze en dat dat eerst allemaal grondig goed moet werken en dat er dan meer handigheden komen. Het lijstje wensen is nog lang maar dat is niet anders dan bij welke software dan ook. Ook ik heb gebruikers van onze toepassing (iLetsel) die blij zijn met elke ingewilligde wens maar ook doorlopend met nieuwe ideetjes komen, vaak heel goede.
Dat houdt de zaak toch levendig?

En het is nooit helemaal af. Dat is wel zo bij alle andere auto's waar dit soort discussies waanzin zouden zijn.
 
Snap zeker je punt, maar de verkoper vertelde me vorig jaar mei dat er allerlei functies toegevoegd zouden worden en dat daarom dingen die nu missen er zeker nog in zouden komen. Die belofte heeft er mede voor gezorgd dat ik tot aanschaf ben overgegaan.

Als je moet wachten tot zaken erin komen, of had moeten wachten, had je nu 4% bijtelling gehad. Zaken komen er echt wel in, echter ik ben in 5 jaar gewoon de klos met 4% over 125k. Dat is NETTO €13.000 (52%) in 5 jaar... Denk dat zo een bedrag het wel waard is, al komen sommige beloofde zaken er niet in.
 
Dat kan wel zijn, maar het gemis van die functies heeft jou er niet van weerhouden de auto aan te schaffen. Tesla heeft nooit beloofd dat ze die functies nog achteraf (gratis) zou leveren. Alle nieuwe features en verbeteringen die we nu nog gratis via software updates ontvangen zijn cadeautjes... Kom daar bij BMW etc. maar eens om... Ik heb tot nu toe altijd moeten betalen voor software updates (altijd bij service beurten) bij andere merken, een enkele recall daargelaten. De meeste updates zijn pas in een volgend modeljaar beschikbaar en niet compatibel met je huidige model, etc.

Ik ben het met je eens dat andere auto's meer van dit soort features bevatten, maar dat er bij elke software update wordt gezeurd over het gebrek ervan, vind ik eerlijk gezegd gênant. Doe dan op zijn minst de moeite om erbij te vermelden wat je wel bevalt aan de nieuwe update... (Software ontwikkelen is nogal een ondankbare taak...)

(Dit alles is overigens niet persoonlijk aan ripburger gericht maar aan het forum in het algemeen).
Je hebt mijn mening goed verwoord :)
 
Wel streng hoor, Bas! :wink:
Teruglezend komt het inderdaad veel strenger over dan bedoeld...
Snap zeker je punt, maar de verkoper vertelde me vorig jaar mei dat er allerlei functies toegevoegd zouden worden en dat daarom dingen die nu missen er zeker nog in zouden komen. Die belofte heeft er mede voor gezorgd dat ik tot aanschaf ben overgegaan.
Ah, dat is mij helemaal niet verteld tijdens de proefrit (bij verkooppunt Eindhoven), alleen dat er software updates mogelijk zouden zijn (bugfixes, calibratie etc). Het was toen ook nog onduidelijk of je daarvoor een service abonnement moest nemen of niet...
 
Ik ben het met je eens dat andere auto's meer van dit soort features bevatten, maar dat er bij elke software update wordt gezeurd over het gebrek ervan, vind ik eerlijk gezegd gênant. Doe dan op zijn minst de moeite om erbij te vermelden wat je wel bevalt aan de nieuwe update... (Software ontwikkelen is nogal een ondankbare taak...)

(Dit alles is overigens niet persoonlijk aan ripburger gericht maar aan het forum in het algemeen).
Bij mij, en andere forumleden met mij denk ik, komt de teleurstelling vooral door de uitlatingen van Elon in Amsterdam.

Zijn definitie van "very soon" is anders dan de mijne. Net zoals "very happy" en "blown of your feet". Zoals gezegd, voor mij is het eigenlijk een 5.xx release.
 
Bij mij, en andere forumleden met mij denk ik, komt de teleurstelling vooral door de uitlatingen van Elon in Amsterdam.

Zijn definitie van "very soon" is anders dan de mijne. Net zoals "very happy" en "blown of your feet". Zoals gezegd, voor mij is het eigenlijk een 5.xx release.
Ja dat ben ik met je eens (ik was er ook) dat Elon erg optimistisch was/is, hij komt over als iemand die moeite heeft met nee zeggen...

Maar als software ingenieur (en nuchtere hollander) hecht ik sowieso weinig waarde aan wat een CEO zegt over planning, uiteindelijk zijn het de ingenieurs die bepalen hoe snel de ontwikkeling gaat. (Managers bepalen wat er in welke volgorde wordt gemaakt en wat het mag kosten, maar hebben geen invloed op de doorloopsnelheid, hoe graag ze dat ook zouden willen...)

Los hiervan, als ik gewoon realistisch kijk naar wat Tesla doet vind ik het persoonlijk behoorlijk vlot gaan... Ik heb intussen meer updates en verbeteringen voor de auto gehad dan voor mijn telefoon... (iOS8 tel ik maar even niet mee, dat is nog niet af).
Ook als ik kijk naar het uitrollen van het supercharger netwerk ben ik verbaasd hoe snel dat gaat.
Verder zie ik alleen al aan hardware in de laatste 3 kwartalen een boel nieuwe dingen: camera's, radars, ionizers, tank mode, 26A fix en er zijn er vast nog meer. Weinig reden tot klagen voor mij :)
 
Vind in 6.0 de automatische 'high' stand bij het passeren van een eerder genomen verkeersdrempel wel tof. Scheelt me elke dag een paar handelingen.

Misschien een idee om in 7.0 dezelfde drempel vanaf de andere rijrichting ook automatisch naar 'high' te laten gaan :rolleyes:

Een andere wens: mogelijkheid om vanaf een (zelf te kiezen) bepaalde snelheid de besturing automatisch naar 'sport' of juist 'comfort' te laten schakelen. Bij hoge snelheid kan ik de sportstand wel erg waarderen, maar als je bijvoorbeeld in Duitsland ineens vleugels krijgt, moet je niet meer aan je scherm gaan zitten...
 
Last edited:
Een andere wens: mogelijkheid om vanaf een (zelf te kiezen) bepaalde snelheid de besturing automatisch naar 'sport' of juist 'comfort' te laten schakelen. Bij hoge snelheid kan ik de sportstand wel erg waarderen, maar als je bijvoorbeeld in Duitsland ineens vleugels krijgt, moet je niet meer aan je scherm gaan zitten...
+1 En als dan de regen automatisch naar low gaat bij gebruik van cruise control, ben ik helemaal happy:smile:
 
...
Misschien een idee om in 7.0 dezelfde drempel vanaf de andere rijrichting ook automatisch naar 'high' te laten gaan :rolleyes:
...

Weet je zeker dat dat nu al niet gebeurt?
Ik verwacht dat de autoraise gebeurt als je een GPS locatie nadert, ongeacht uit welke richting je komt, maar heb het nog niet getest.
Ik heb wel de indruk dat als je te hard aan komt rijden, dat er niet een tweede poging gedaan wordt als je afremt, maar ook dit zal ik nog verder testen.
Daarnaast heb ik 1 keer autoraise gehad zo'n 1000 meter van de ingestelde locatie op een plaats waar ik nog nooit aan de luchtvering gedacht heb, dat zal een GPS glitch geweest zijn.