Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

V6.0 is binnen

This site may earn commission on affiliate links.
Is de bochtverlichting. Zit er (in elk geval bij mij) al een jaar standaard op

een beetje een teer punt : ik weet zeker dat -toen ik gereseveerd heb- er 'mistlampen vooraan' in het tech-pack zaten.
Die heb ik niet gekregen... maar wel de bochtverlichting.
En nu worden de mistlampen-vooraan als retrofit aangeboden.:mad:


Ik meen mij te herinneren dat er ook wat fuss over was op het US-forum.
 
image.jpg
In het US draadje over 6.0 is gemeld dat een SeC bevestigde dat de uitrol van de kaartupdates on hold is gezet (kort voordat ik de firmware kreeg, afgelopen zondag).
Vandaag binnen gekregen, Kaartupdates worden weer verzonden.
 
+1 En als dan de regen automatisch naar low gaat bij gebruik van cruise control, ben ik helemaal happy:smile:

Als optie dan; ik kan altijd goed uit de voeten met de regen op standaard, speel dan zonodig wel met de accelerator om meer vloeiend vaart te minderen... Dit heeft mijn voorkeur, omdat ik dan ook de regen optimaal kan benutten als er echt moet worden geremd. Maar ik rij dan ook al jaaaaren vrijwel altijd op cc, en anticipeer voortdurend, is een way of life ding geworden.
 
Vandaag binnen gekregen, Kaartupdates worden weer verzonden.

Ik hoop dat er wat bugs uit zijn gehaald. Ik ben door straatjes en woonwijken gekomen waar ik zelf nooit op zou komen:) Afgelopen vrijdag nog in Utrecht vanaf de A2 naar een adres door de meest smalle straatjes, 30 km zone's, éénrichtingsverkeer etc. Ok, ik kom er wel maar terug een bordje "Ring" gezien en dat was toch wel even handiger.

Gisteravond route langs Tiel. Op A2 het advies om de laatste afslag voor Deil te nemen om zo een stukje af te snijden naar de A15. Als nu Deil helemaal rood was zou ik het mooi vinden, maar nu maar even van afgezien. Het lijkt wel of de wegprioriteit niet goed meegelezen wordt.

Maar ook iets positiefs. de rerouting doet het prima. Over de A2 bij Utrecht de keuze tussen A2 (meest voor de hand liggend) en A27 om bij Everdingen te komen. Weg van Oudenrijn naar Everdingen was helemaal rood, A27 maar een stukje en ik werd keurig omgeleid.

Nu moeten we ons in Neder land daar niet al te veel van voorstellen op de hoofdaders. We blijven met de rivieren zitten dus we moeten over een/de brug. Kijk bijvoorbeeld naar Gorinchem wat daar allemaal bijeenkomt voor die ene brug in de wijde omtrek.
 
Ook de kaart updates binnen gekregen gisteren.

Nu alleen nog hopen dat ze iets kunnen doen dat dat irritante hoge pieptoon zoemen vanuit de motor. Wordt elke dag iets erger lijkt het wel..
Het lijkt net alsof ik zo'n elektrisch speelgoed wagentje rijdt nu met dit geluid....

/edit : Ik zou het super fijn vinden als ik de melding kan uitzetten van de achterbanken...
 
vandaag het "infarct" van Rotterdam meegemaakt, 2 kanten op. Moest vanuit Spijkenisse naar Rotterdam Centrum en weer terug. TomTom heeft 6x de route aangepast ivm kortere route en had op de heen weg maar 15 minuten vertraging en terug 0. Ik weet best goed de weg in de regio, en kan niet anders zeggen dat TomTom het héél logisch heeft aangepakt. Kan ik van de Tesla niet zeggen. Ik weet niet of het te maken heeft met de nog niet ontvangen nieuwe kaarten, echter hij wilde me gewoon over dieprode wegen sturen terwijl er toch echt zat goede alternatieven zijn. (ik ken zoal al 8 verschillende goede routes) Uiteindelijk 08.30 vertrokken vanuit Spijkenisse naar Centrum Rotterdam (omgeving Blaak) en was om 09.45 weer terug (moest alleen iemand afzetten)

Wat mij nogmaals opvalt, is dat de rijsnelheid informatie van Google echt "live" is en erg accuraat (sneller en beter dan TomTom). Lijkt wel of de engine welke alternatieve routes berekend niet optimaal is. TomTom heeft dit echt beter geregeld. COmbinatgie zou echt goed zijn, traffic info Google en routebepaling TomTom.
 
vandaag het "infarct" van Rotterdam meegemaakt, 2 kanten op. Moest vanuit Spijkenisse naar Rotterdam Centrum en weer terug. TomTom heeft 6x de route aangepast ivm kortere route en had op de heen weg maar 15 minuten vertraging en terug 0. Ik weet best goed de weg in de regio, en kan niet anders zeggen dat TomTom het héél logisch heeft aangepakt. Kan ik van de Tesla niet zeggen. Ik weet niet of het te maken heeft met de nog niet ontvangen nieuwe kaarten, echter hij wilde me gewoon over dieprode wegen sturen terwijl er toch echt zat goede alternatieven zijn. (ik ken zoal al 8 verschillende goede routes) Uiteindelijk 08.30 vertrokken vanuit Spijkenisse naar Centrum Rotterdam (omgeving Blaak) en was om 09.45 weer terug (moest alleen iemand afzetten)

Wat mij nogmaals opvalt, is dat de rijsnelheid informatie van Google echt "live" is en erg accuraat (sneller en beter dan TomTom). Lijkt wel of de engine welke alternatieve routes berekend niet optimaal is. TomTom heeft dit echt beter geregeld. COmbinatgie zou echt goed zijn, traffic info Google en routebepaling TomTom.

Ben je zeker dat je de traffic based info hebt ingeschakeld na de update naar V6.0? (Settings -> Apps -> Navigation -> Traffic based navigation). Ik ben dit weekend 15km om gestuurd voor een klein stukje rood op mijn traject en heb absoluut niet dezelfde ervaringen als jij.
 
Deze wijziging zag ik gisteren. Het was me voorheen ook wel duidelijk als de passagiers op de achterbank de gordel nog niet om hadden, maar hiermee is het niet meer te missen.

Wat er mij opnieuw doet aan denken: laatst diende ik iemand aan zijn hotel af te zetten. Hij nam plaats op de passagierszetel, en gooide zijn rugzak/baggage op de achterbank. Heeft dat ding gedurende de ganse rit vervelend gedaan (geluidsignalen & boodschappen op het scherm) omdat het dacht dat daar iemand op plaats genomen had zonder zijn gordel om te doen!
Weet iemand of (en zo ja, hoe) je die waarschuwingen kunt afzetten?
 
Wat er mij opnieuw doet aan denken: laatst diende ik iemand aan zijn hotel af te zetten. Hij nam plaats op de passagierszetel, en gooide zijn rugzak/baggage op de achterbank. Heeft dat ding gedurende de ganse rit vervelend gedaan (geluidsignalen & boodschappen op het scherm) omdat het dacht dat daar iemand op plaats genomen had zonder zijn gordel om te doen!
Weet iemand of (en zo ja, hoe) je die waarschuwingen kunt afzetten?

Het Schoonmoeder-met-Handtas syndroom. Gordel op de bagageplek ook vastklikken.
 
Ben je zeker dat je de traffic based info hebt ingeschakeld na de update naar V6.0? (Settings -> Apps -> Navigation -> Traffic based navigation). Ik ben dit weekend 15km om gestuurd voor een klein stukje rood op mijn traject en heb absoluut niet dezelfde ervaringen als jij.

Ja, zelfs op 1 minuut. Heb éénmaal een andere route geopteerd gekregen.
 
Wat er mij opnieuw doet aan denken: laatst diende ik iemand aan zijn hotel af te zetten. Hij nam plaats op de passagierszetel, en gooide zijn rugzak/baggage op de achterbank. Heeft dat ding gedurende de ganse rit vervelend gedaan (geluidsignalen & boodschappen op het scherm) omdat het dacht dat daar iemand op plaats genomen had zonder zijn gordel om te doen!
Weet iemand of (en zo ja, hoe) je die waarschuwingen kunt afzetten?

Heb ik ook gehad bij een verhuis.
Is bij mijn weten niets anders aan te doen dan de bagage ook vast te gespen :tongue:
 
Wat mij nogmaals opvalt, is dat de rijsnelheid informatie van Google echt "live" is en erg accuraat (sneller en beter dan TomTom). Lijkt wel of de engine welke alternatieve routes berekend niet optimaal is. TomTom heeft dit echt beter geregeld. COmbinatgie zou echt goed zijn, traffic info Google en routebepaling TomTom.

Heb dezelfde ervaring. Ben een TomTom fan vwb de omleidingssuggesties.
Google was afgelopen donderdag echter veel beter met de geschatte aankomsttijd. Daar zat bij een ritje over de A12 Gouda=> Bilthoven zo'n 20 minuten verschil is waarbij Google het bij het rechte eind had.
 
Ik weet niet of het te maken heeft met de nog niet ontvangen nieuwe kaarten, echter hij wilde me gewoon over dieprode wegen sturen terwijl er toch echt zat goede alternatieven zijn. (ik ken zoal al 8 verschillende goede routes)

Ik weet niet of de verkeersinfo die op de grote kaart getoond wordt ook afkomstig is uit het Navigon-systeem, of puur van Google komt net zoals die kaarten zelf. In dat laatste geval houdt de routeberekening daar waarschijnlijk geen rekening mee, en baseert ie zich op zijn eigen verkeersinfo. Dat hoeft niet noodzakelijkerwijs op elkaar te matchen waardoor je op je scherm files ziet die de navigatie niet kent, en v.v.

Het is beter dan wat het was (helemaal geen verkeersafhankelijke berekening) maar het laat qua intelligentie nu nog aardig te wensen over. Vrijdag wilde de navigatie perse dat ik op de ring Antwerpen in drie kwartier file ging staan, in plaats van de filevrije route via de Liefkenshoektunnel te nemen of binnendoor te rijden. Andersom zijn er ook stukjes van 5 minuten file waar ik wél omheen geleid ben.
 
Heb kaarten update nu ook binnen, stond niet eens op plek met wifi? Ik weet niet wat hij thuis al opgehaald had via wifi. Het kan ook zijn dat hij alleen de veranderingen download, voor mijn werk haal ik wekelijks een update van zeekaarten op, dan download ik alleen de aanpassingen via 3g, niet telkens een nieuwe kaartenset.