Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

V6.0 is binnen

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds ik V6 er op heb staan krijg ik thuis storingen bij het laden. Daarvoor nooit een probleem gehad. Anderen met zelfde ervaringen?

Heb nu twee keer 'charging interrupted' gehad waarvan 1 keer thuis en 1 keer aan een openbare paal in Amsterdam. Oorzaak niet aan te wijzen, maar nog iets te weinig om van een patroon te spreken.

Voor het overige lijken de problemen met 6.0 groter te worden. Eerst dacht ik 'iets is beter dan niets' maar inmiddels begin ik daar op terug te komen:
- Mijn navigatie belandt bij complexere/langere routes soms in een crash-loop waarbij het gehele dashboard bevriest. Route geheel cancelen en opnieuw instellen lost het probleem - tijdelijk - op, maar als weer veel rekenwerk gedaan moet worden gaat het weer mis. Best onhandig als je soms een minuut lang niet kan zien hoe hard je rijdt.
- Tekenen en herberekenen van routes is zeer traag, ik zit regelmatig een halve minuut naar een half leeg scherm te kijken.
- De automatische verkeersinfo voor woon-werk lijkt volstrekt willekeurig actief te worden, ziet files die er staan niet, en suggereert op andere momenten obscure omwegen van een uur om niet bestaande verkeersproblemen te vermijden.
- Grensoverschrijdend 3G-gebruik leek beter maar is alleen maar beroerder geworden, met name van Nederland náár België (andersom gaat iets beter). Netwerk komt nooit uit zichzelf terug bij overgang naar België en vergt een reset van het hele systeem, soms meerdere. Zelfs dan duurt het vaak nog 5-10 minuten voor de 3G actief weer actief wordt. Was met 5.x niet ideaal maar wel beter (7 van de 10 keer netwerk terug binnen circa 10 minuten, zonder reset, bij binnenrijden NL 9 van de 10 keer binnen 5 minuten)

Op deze manier softwareupdates verspreiden naar auto's (bij andere voertuigen moet je hiervoor naar de dealer) is nogal nieuw en ik heb er best begrip voor dat er wel eens wat in de soep loopt, maar misschien hadden de jongens bij Tesla iets meer prio kunnen geven aan het op orde krijgen van de basics, dan aan het toevoegen van een kalender-functie die zo ongeveer alleen Elon wilde hebben.
 
Heb nu twee keer 'charging interrupted' gehad waarvan 1 keer thuis en 1 keer aan een openbare paal in Amsterdam. Oorzaak niet aan te wijzen, maar nog iets te weinig om van een patroon te spreken.

Voor het overige lijken de problemen met 6.0 groter te worden. Eerst dacht ik 'iets is beter dan niets' maar inmiddels begin ik daar op terug te komen:
- Mijn navigatie belandt bij complexere/langere routes soms in een crash-loop waarbij het gehele dashboard bevriest. Route geheel cancelen en opnieuw instellen lost het probleem - tijdelijk - op, maar als weer veel rekenwerk gedaan moet worden gaat het weer mis. Best onhandig als je soms een minuut lang niet kan zien hoe hard je rijdt.
- Tekenen en herberekenen van routes is zeer traag, ik zit regelmatig een halve minuut naar een half leeg scherm te kijken.
- De automatische verkeersinfo voor woon-werk lijkt volstrekt willekeurig actief te worden, ziet files die er staan niet, en suggereert op andere momenten obscure omwegen van een uur om niet bestaande verkeersproblemen te vermijden.
- Grensoverschrijdend 3G-gebruik leek beter maar is alleen maar beroerder geworden, met name van Nederland náár België (andersom gaat iets beter). Netwerk komt nooit uit zichzelf terug bij overgang naar België en vergt een reset van het hele systeem, soms meerdere. Zelfs dan duurt het vaak nog 5-10 minuten voor de 3G actief weer actief wordt. Was met 5.x niet ideaal maar wel beter (7 van de 10 keer netwerk terug binnen circa 10 minuten, zonder reset, bij binnenrijden NL 9 van de 10 keer binnen 5 minuten)

Op deze manier softwareupdates verspreiden naar auto's (bij andere voertuigen moet je hiervoor naar de dealer) is nogal nieuw en ik heb er best begrip voor dat er wel eens wat in de soep loopt, maar misschien hadden de jongens bij Tesla iets meer prio kunnen geven aan het op orde krijgen van de basics, dan aan het toevoegen van een kalender-functie die zo ongeveer alleen Elon wilde hebben.
Afgelopen vrijdag wilde ik over de N310 via Harskamp en Otterlo naar de A50 rijden. Er bleek een wegafsluiting tussen Harskamp en Otterlo te zijn, maar de Tesla navigatie vertelde me dat niet :eek:
En dat terwijl het via Google Maps wel te zien was.

Ik weet niet of het door v6.0 komt, maar ik vond het wel zeer teleurstellend.
 
Het is nog steeds een waardeloos systeem. Ik moest gisteren binnendoor van Mechelen naar Leuven, en de meest geoptimaliseerde route volgens Tesla duurde 20 minuten langer dan mijn eigen, bekende route.

Ik begin er genoeg van te krijgen.
Ik heb v6 nog niet, maar hoe meer ik lees over haperende navi's en bevriezende schermen, denk ik erover om hem er maar niet op te zetten en te houden bij 5.12. Doet het best aardig.
 
-
- Grensoverschrijdend 3G-gebruik leek beter maar is alleen maar beroerder geworden, met name van Nederland náár België (andersom gaat iets beter). Netwerk komt nooit uit zichzelf terug bij overgang naar België en vergt een reset van het hele systeem, soms meerdere. Zelfs dan duurt het vaak nog 5-10 minuten voor de 3G actief weer actief wordt. Was met 5.x niet ideaal maar wel beter (7 van de 10 keer netwerk terug binnen circa 10 minuten, zonder reset, bij binnenrijden NL 9 van de 10 keer binnen 5 minuten)

Vandaag Utrecht - Antwerpen heen en weer.
Duurt bij de grens ongeveer 12 km voordat 3G verbinding het weer doet. Gaat wel automatisch.
 
Het is nog steeds een waardeloos systeem. Ik moest gisteren binnendoor van Mechelen naar Leuven, en de meest geoptimaliseerde route volgens Tesla duurde 20 minuten langer dan mijn eigen, bekende route.

Ik begin er genoeg van te krijgen.

Hij heeft een voorliefde voor binnenwegen en parallelwegen. Maar 20 minuten extra is toch wel veel. Heb je die route dan ook gereden?
Ik heb de indruk dat hij vooral alle opties openhoudt. Bij mij toont hij bij planning soms routes die langer gaan duren. Maar eens ik op cruciale punten voor alternatieven kom, stuurt hij me toch de andere kant uit.
Ik klaag dus niet
 
Hij heeft een voorliefde voor binnenwegen en parallelwegen. Maar 20 minuten extra is toch wel veel. Heb je die route dan ook gereden?
Ik heb de indruk dat hij vooral alle opties openhoudt. Bij mij toont hij bij planning soms routes die langer gaan duren. Maar eens ik op cruciale punten voor alternatieven kom, stuurt hij me toch de andere kant uit.
Ik klaag dus niet

Ik klaag ook niet. Afgelopen donderdag er bijna anderhalf uur over gedaan om vanuit Tilburg tot voorbij Den Bosch te komen (2 rijstroken dicht). Op weg erheen heeft hij mij wel meer dan vijf alternatieven aangeboden die mij "op het oog" wat vreemd voorkwamen en soms zelf wel erg binnendoor.

Misschien had ik gewoon moeten luisteren en was ik er dan veel sneller langs geweest.
Je weet het nooit.

Die ene keer, een week of twee terug, dat ik hem wel volgde scheelde het behoorlijk en was het zelfs zo dat ik dat op zich al een leuke route vond, terwijl voorheen het alleen maar de snelweg was (die toen op twee plaatsen rood gekleurd was.
 
De nieuwe GPS vind ik maar niets. 2 voorbeelden:
a) gisteren vertrok ik mooi op tijd naar Oostende en kreeg op het scherm te zien dat ik 17 minuten te laat zou aankomen! Het parcours was juist, maar de timing niet; wanneer ik toekwam was ik zelfs 5 min. te vroeg
b) vandaag keerde ik uit Oostende terug naar huis; de GPS stelt een vlugge route voor (A10) maar die is veel langer dan de kustbaan (die ik liever neem = korter en gezelliger). Zo'n 30 minuten lang stelde de GPS steeds andere routes voor die waarschijnlijk terug naar de A10 liepen; daar las ik steeds dat de aankomsttijd verlengde van 12:46 tot 13:07u. Ik heb dan toch maar mijn eigen zin gedaan (de simpele kustbaan gevolgd) en ben thuis aangekomen om 12:36u. Dus 10 à 30 minuten vroeger dan aangegeven op de GPS. Pas een 10-tal km voor mijn huis gaf de GPS de juiste richting aan (hij kon bijna niet anders).
Hoe kan ik dit verhelpen??
 
De nieuwe GPS vind ik maar niets. 2 voorbeelden:
a) gisteren vertrok ik mooi op tijd naar Oostende en kreeg op het scherm te zien dat ik 17 minuten te laat zou aankomen! Het parcours was juist, maar de timing niet; wanneer ik toekwam was ik zelfs 5 min. te vroeg
b) vandaag keerde ik uit Oostende terug naar huis; de GPS stelt een vlugge route voor (A10) maar die is veel langer dan de kustbaan (die ik liever neem = korter en gezelliger). Zo'n 30 minuten lang stelde de GPS steeds andere routes voor die waarschijnlijk terug naar de A10 liepen; daar las ik steeds dat de aankomsttijd verlengde van 12:46 tot 13:07u. Ik heb dan toch maar mijn eigen zin gedaan (de simpele kustbaan gevolgd) en ben thuis aangekomen om 12:36u. Dus 10 à 30 minuten vroeger dan aangegeven op de GPS. Pas een 10-tal km voor mijn huis gaf de GPS de juiste richting aan (hij kon bijna niet anders).
Hoe kan ik dit verhelpen??

Ik vind het persoonlijk niet zo erg als mijn GPS zegt dat ik later ga toekomen en ik uiteindelijk wat vroeger op mijn bestemming ben.
En voor het tweede, als je dan toch al weet hoe je gaat rijden heb je eigenlijk je navigatie niet nodig en kan je ze dus beter afzetten.

Er zijn vooralsnog geen mogelijkheden om routes te kiezen (bvb 3 voorgestelde routes) of routeprofielen te kiezen (snelste, kortste, eco-routes) , tolwegen te vermijden, ... Dus voorlopig kan je hier niets aan verhelpen.
 
Ik vind het persoonlijk niet zo erg als mijn GPS zegt dat ik later ga toekomen en ik uiteindelijk wat vroeger op mijn bestemming ben.
En voor het tweede, als je dan toch al weet hoe je gaat rijden heb je eigenlijk je navigatie niet nodig en kan je ze dus beter afzetten.

Er zijn vooralsnog geen mogelijkheden om routes te kiezen (bvb 3 voorgestelde routes) of routeprofielen te kiezen (snelste, kortste, eco-routes) , tolwegen te vermijden, ... Dus voorlopig kan je hier niets aan verhelpen.
Inderdaad, waarom navigatie als je toch al weet hoe je gaat rijden?

In Nederland gebruik ik mijn navigatie nauwelijks. We hebben nog steeds borden en ik ken de snelwegen behoorlijk uit mijn hoofd.

Kan de navigatie beter? Zeker! Maar ik kom tot op heden nog steeds op mijn bestemming.

Ik geef Tesla nog steeds de tijd. Ik ontwikkel zelf software en snap hoe lastig dit kan is. Ze doen écht hun best.
 
De nieuwe GPS vind ik maar niets. 2 voorbeelden:
a) gisteren vertrok ik mooi op tijd naar Oostende en kreeg op het scherm te zien dat ik 17 minuten te laat zou aankomen! Het parcours was juist, maar de timing niet; wanneer ik toekwam was ik zelfs 5 min. te vroeg
b) vandaag keerde ik uit Oostende terug naar huis; de GPS stelt een vlugge route voor (A10) maar die is veel langer dan de kustbaan (die ik liever neem = korter en gezelliger). Zo'n 30 minuten lang stelde de GPS steeds andere routes voor die waarschijnlijk terug naar de A10 liepen; daar las ik steeds dat de aankomsttijd verlengde van 12:46 tot 13:07u. Ik heb dan toch maar mijn eigen zin gedaan (de simpele kustbaan gevolgd) en ben thuis aangekomen om 12:36u. Dus 10 à 30 minuten vroeger dan aangegeven op de GPS. Pas een 10-tal km voor mijn huis gaf de GPS de juiste richting aan (hij kon bijna niet anders).
Hoe kan ik dit verhelpen??

Het zou kunnen zijn dat er files waren die naarmate je verder vorderde zijn opgelost.
Ik had dat een paar dagen geleden op de route Utrecht-Antwerpen.
Zowel navigatie in de Tesla als TomTom op m'n Iphone waren het met elkaar eens dat ik om 11:05 zou aankomen.
het werd 10:36
Google maps (op laptop) heeft ook moeite met de route knokke-heist - Oostende.
Geeft een omweg aan (via A10 of N9) en ziet via de kust alleen een tramverbinding.
 
Inderdaad, waarom navigatie als je toch al weet hoe je gaat rijden?

In Nederland gebruik ik mijn navigatie nauwelijks. We hebben nog steeds borden en ik ken de snelwegen behoorlijk uit mijn hoofd.

Kan de navigatie beter? Zeker! Maar ik kom tot op heden nog steeds op mijn bestemming.

Ik geef Tesla nog steeds de tijd. Ik ontwikkel zelf software en snap hoe lastig dit kan is. Ze doen écht hun best.
Ik gebruik de mijne wel dagelijks, maar alleen maar om niet te lang in de files te zitten.
En het werkt goed bij mij. Hij kiest eerst voor de standaard route, tenzij die echt veel trager is, dan neemt hij alternatieven.
En als je bepaalde knooppunten nadert evalueert hij weer en stuurt hij je indien nodig rond. Indien de file op de weg aan het oplossen is stuurt hij je er wel door.

Is hij beter dan mijn TomTom? Neen, waarschijnlijk niet. Hij heeft een voorliefde voor parallelwegjes op verkeerswisselaars bijvoorbeeld.
Maar al dat gedoe om die ipad te monteren levert me ook weer enkele minuten tijdverlies... Dus dan doet hij het zo slecht nog niet.

Zelfs in Brussel stuurt hij me redelijk goed rond de files heen. Dat gaat me straks nog van pas komen om naar het Tesla Club Belgium Event te rijden.
 
Inderdaad, waarom navigatie als je toch al weet hoe je gaat rijden?

Ik geef Tesla nog steeds de tijd. Ik ontwikkel zelf software en snap hoe lastig dit kan is. Ze doen écht hun best.

Ik gebruik navigatie om te weten of er alternatieve routes zijn in geval van file.

Verder vraag ik me af of het uiteindelijk voor Tesla niet voordeliger is om licenties van goede navigatie software te kopen (met file meldingen, meerder tussenstops, alternatieve routes) in plaats van zelf te ontwikkelen
 
De kustbaan Knokke-Heist > Oostende loopt bijna geheel parallel met de tramverbinding.

@widodh: ik check nog altijd graag eens de GPS-routes en tijden. Als deze al niet correct zijn tussen Knokke en Oostende, dan weet ik dat ik naar onbekende bestemmingen niet meer kan rekenen op mijn GPS. Een omweg van 40km heb ik al gelezen in deze draad... Het is dan misschien wel leuk vertoeven in onze S, maar een omweg van 40km lijkt mij toch wat teveel van het goede.