Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

V6.0 is binnen

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn navigatieprobleem is opgelost!!

Ook hoe ik me geen zorgen te maken over de levertijd van het console.

4f419cc5cd6f2146c5eb06de4a9bcd43.jpg

Ik heb ook maar weer een nieuwe TomTom versie op mijn iPhone 6 geïnstalleerd. Dan weet ik zeker dat ik geen onzin krijg voorgeschoteld.
Zou mr. Musk dit werkelijk niet weten. Als die man werkelijk zo slim is maakt ie zonder kosten - wanprestatie - een eind aan de relatie met Garmin/Navigon en gaat zaken doen met TomTom.
Dan zijn we in elk geval van dit gedoe af.
 
Samenwerken met TomTom gaat niet, want hij heeft ons beloofd dat de v6 navigatie 'beter dan TomTom' zou zijn.

In Amsterdam door hem gezegd, nota bene.

Ik was erbij en keek er naar. Maar is het niet zo dat onze vriend Elon wel meer dingen zegt die ... hij beter niet had kunnen zeggen?
Ik ga de TomTom een tijdje naast de Tesla navigatie gebruiken.
Ook hoop ik dat Tesla de navigatie verder verbetert. Dat mag ie gerust stiekem doen, als ze het maar doen.
Doen veel software makers. Bij een update is er soms plotseling iets veranderd dat niet gedocumenteerd is.
 
Versie 6 was wat betreft de navigatie voor ons een grote teleurstelling. Sterker nog: ik zou de MS van harte aanbevelen maar erbij vermelden dat het niveau en mogelijkheden van de navigatie zeer laag is. Met de tomtom heb je én meer mogelijkheden én de accuratesse is beter. Ook wij gebruiken inmiddels de tomtom als alternatief
 
Het valt mij op dat de Model S grote moeite heeft om enigszins accurate reistijden te berekenen, en over het algemeen veel te negatieve schattingen geeft. Voor mijn woon-werk route wordt standaard een reistijd van 45 tot 55 minuten aangegeven, en vervolgens ben ik er binnen 30-35 minuten. Met name als je een groot stuk over de snelweg rijdt en dan nog een stukje over de bebouwde kom moet denkt hij snel dat je dat laatste stuk op kruipsnelheid zal afleggen, ook al geeft de verkeerssituatie daar totaal geen aanleiding toe. Het komt regelmatig voor dat de navi denkt dat ik 15 minuten nodig ga hebben voor een stukje van 3 kilometer, wat in de praktijk dan 5 minuten blijkt te zijn. Het is beter dan niets, maar je kunt onmogelijk volledig op het systeem vertrouwen, daarvoor is het gedrag af en toe veel te onlogisch.
 
Ik was erbij en keek er naar. Maar is het niet zo dat onze vriend Elon wel meer dingen zegt die ... hij beter niet had kunnen zeggen?
Ik ga de TomTom een tijdje naast de Tesla navigatie gebruiken.
Ook hoop ik dat Tesla de navigatie verder verbetert. Dat mag ie gerust stiekem doen, als ze het maar doen.
Doen veel software makers. Bij een update is er soms plotseling iets veranderd dat niet gedocumenteerd is.

maar er blijft hoop:
Knipsel.PNG
 
V6.0 ook nog niet binnen. Mijn S doet het prima op 5.11. Belletje met Tesla Road Assistance van twee weken terug op aanraden van forum collega Smits maakte duidelijk dat update nog niet was aangeboden. Ben benieuwd wanneer de OTA delivery plaats zal vinden?

Wel apart dat een Signature eigenaar praktisch als laatste aan de beurt is. Ik zou verwachten dat je die mensen als Tesla zijnde altijd als VIP blijft behandelen.
Ik zit zelf ook nog V5.11, werkt allemaal meer dan prima, ik druk elke ochtend de update weg.