Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

V6.1 Beschikbaar ?

This site may earn commission on affiliate links.
Is er al iemand bij wie de auto een gebruikspatroon heeft ontdekt en de verwarming zelf al aanschakeld ?

Ik heb de optie aan gezet in de auto en gisteren stond er nog "learning" bij. vandaag stond dit er niet meer bij. Maar nog niet echt iets gemerkt.
Idd hier hetzelfde, ik denk dat de auto je patroon moet leren of al weet vanuit de Tesla beschikbare info die (wellicht) vast wordt gelegd.
Ik ga even twee weken aankijken en (via Windows Phone App (niet van Tesla)) mijn geplande taken voor verwarming eruit halen.....
 
Hoe berekend hij eigenlijk het vooropgestelde verbruik over de trip?
Rekent hij met uw gemiddelde over de laatste km's of gewoon met een gemiddelde van 200wh/km?
Volgens Tesla doet hij dat op basis van een voorspelling van de snelheid die je gaat rijden, hoogteverschillen op je route en 'andere factoren'. Dus het is een beetje vaag, maar in elk geval wel uitgebreider dan alleen een gemiddelde, of de typical 200 Wh/km.
 
Volgens Tesla doet hij dat op basis van een voorspelling van de snelheid die je gaat rijden, hoogteverschillen op je route en 'andere factoren'. Dus het is een beetje vaag, maar in elk geval wel uitgebreider dan alleen een gemiddelde, of de typical 200 Wh/km.

Zou mooi als hij ook temperatuur, en zelfs wind meeneemt. Deze informatie is voorhanden, dus lijkt mij wel toepasbaar.
 
Volgens Tesla doet hij dat op basis van een voorspelling van de snelheid die je gaat rijden, hoogteverschillen op je route en 'andere factoren'. Dus het is een beetje vaag, maar in elk geval wel uitgebreider dan alleen een gemiddelde, of de typical 200 Wh/km.

het zou wel kunnen, want in die paar testen tot nog toe, lukt het wel om op de lijn te blijven (behalve toen ik deze week bijna een uur in de file stond)
 
Wel fijn dat de route op de Google maps kaart nu correct blijft lopen zonder refresh of in/uitzoomen. Da's in ieder geval gefixt. Verder lijkt de 3G nu sneller te switchen; Van Breda naar Antwerpen is ie even weg net voor Loenhout, maar nu na een paar minuten weer terug. Voorheen duurde het meestal veel langer, maar heb pas twee dagen kunnen testen.
 
Het is wel jammer dat het vlagje om in te zoomen op de eindbestemming weg is.
Ik gebruikte dit regelmatig om op voorhand te kijken waar ik goed kon parkeren in de omgeving:smile:

Daarentegen is de mogelijkheid om in éėn keer de hele route te zien echt een enorme verbetering.. Dit is een extra keuze bovenaan het navigatiescherm, waar je ook de richting van de navigatie kiest..
 
Volgens mij is het al vaker voorbijgekomen, maar een teleurstelling had voorkomen kunnen worden: "Firmware version 6.1 is unfortunately unavailable at service centers at this time and the roll out is currently controlled by engineering only. It will be rolled out over the next weeks."

Zeker weten het SeC dit heeft toegezegd (6.1)? In dat geval niet heel netjes...